Το best seller της Ν. Α. Ασίας!
Να πως φτιάχνονται τα σημαντικά σκουτεράκια. Για την ακρίβεια να πως φτιάχνονται τα σούπερ σκούτερ, που κατακτούν μεγάλες, πολυπληθείς αγορές. Με προσεκτικές επιλογές, αξιόλογους κινητήρες και σχήματα, αλλά και με περίτεχνα αυτοκόλλητα και προωθητικές ενέργειες, ειδικά όταν η αγορά και η τοπική κουλτούρα τα τραβάει.
Το Yamaha Nouvo, είναι ένα μοντέλο που είχαμε παρουσιάσει στο παρελθόν, σαν “ξώφαλτσα”, αφού τα νέα αφορούσαν στην είσοδό του στην Ινδική αγορά. Αυτό που δεν γνωρίζαμε ήταν ότι το Nouvo στην αγορά της Ν. Α. Ασίας αποτελεί μοντέλο θρύλο, το “παπί των scooter”, σαν να λέμε το Innova, το Crypton των scooter.
Βρίσκεται στην ασιατική αγορά από το 2002, ξεκινώντας από την Μαλαισία, για να περάσει αργότερα στις αγορές της Ταϊλάνδης, του Βιετνάμ, και από το 2006 να πάει στην Ινδονησίας τις Φιλιππίνες και να καταλήξει στη Βραζιλία και την Κολομβία! Μέσα σε δύο χρόνια, από το 2002 που έγινε το λανσάρισμά του, το Nouvo είχε πουλήσει 150.000 μονάδες.
Ήδη από το 2003 τα συμπαθητικά σκουτεράκια μπήκαν σε αγώνες ενιαίου, μέσα σε μικρές πίστες, κερδίζοντας το όνομά τους, ειδικά στο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μαλαισίας, τη στιγμή που στην Ταϊλάνδη τα Nouvo φημίζονται – με πλήθος μετατροπών βέβαια – για τις συμμετοχές τους σε αγώνες dragster. Tα τελευταία χρόνια τα Nouvo έχουν γίνει μια δημοφιλής βάση για customizing (αισθητικές μετατροπές και βελτιώσεις κινητήρα και περιφερειακών).
Το 2004 το Nouvo δέχθηκε facelift από ομάδα σχεδιαστών της Yamaha, με τους δύο προβολείς του μπροστά να θυμίζουν R1 και το φανάρι πίσω πήρε έντονα αιχμηρό και σπορ σχήμα. Τρία χρόνια μετά στο Βιετνάμ εμφανίστηκε μια σπέσιαλ έκδοση που βαφόταν μόνο μαύρη ή άσπρη, ενώ μέχρι το 2008 το Nouvo έγινε το πιο καλοπουλημένο σκούτερ στην Νοτιο-ανατολική Ασία και ειδικά σε Tαϊλάνδη, Μαλαισία και Ινδονησία.
Η Yamaha Tαϊλάνδης αναβάθμισε το 2008 τον 2βάλβιδο τετράχρονο κινητήρα με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και ανέβασε τον κυβισμό στα 135cc. Ο αλουμινένιος κύλινδρος έχει επίστρωση DiASiL και διάμετρο 54mm με διαδρομή στα 57.9mm και συμπίεση 10.8:1, αποδίδοντας 11 ίππους, ενώ η ψύξη γίνεται με υγρό και από ψυγείο που βρίσκεται στη δεξιά άκρη του στροφάλου.
Η τροφοδοσία του Yamaha Nouvo LC 135 γίνεται από καρμπυρατέρ (BS 26mm, με TPS), αφού οι προδιαγραφές των κρατών όπου διατίθεται το σκούτερ δεν είναι τόσο αυστηρές όσο οι ευρωπαϊκές, που απαιτούν πλέον τη χρήση ψεκασμού). Έμφαση έχει δοθεί στην απόδοση του κινητήρα από τις χαμηλές προς τις μεσαίες στροφές, ιδανικό χαρακτηριστικό για καθημερινή χρήση. Το Yamaha Nouvo είναι εφοδιασμένο φυσικά με φυγοκεντρική, διαρκώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT)
Ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω φροντίζουν τις αναρτήσεις, ενώ οι τροχοί του είναι 16 ιντσών. Το δάπεδο δεν είναι επίπεδο, αλλά διαθέτει τούνελ στη μέση, αρκετά μεγάλου ύψους μάλιστα, κάνοντάς το να μοιάζει περισσότερο με παπί παρά με σκούτερ.
Το φρένο στον μπροστινό τροχό είναι δισκόφρενο με μονοέμβολη δαγκάνα και στον πίσω τροχό είναι ταμπούρο (220 και 130 χλστ. αντίστοιχα). Το ύψος σέλας φτάνει τα 770 χλστ., το μεταξόνιο τα 1.290 χιλιοστά και το βάρος στα 115 κιλά. Καθόλου άσχημα νούμερα τα παραπάνω, καθόλου άσχημο σκούτερ το Yamaha Nouvo LC 135. Το αντίθετο θα λέγαμε μάλλον…