Άλλες αγορές, άλλες απαιτήσεις
Είναι μοντέλο 2018 και κυκλοφορεί ήδη στην Ταϊβάν. Προορίζεται για την τοπική αγορά και είναι φανερό ότι χρησιμοποιεί την νέα αισθητική γραμμή που βλέπουμε ολοένα και περισσότερο να υιοθετείται από τους κατασκευαστές σκούτερ. Το SYM Vega 125 είναι ένα από τα σκούτερ που σαν δομή προσαρμόζεται στις προτιμήσεις συγκεκριμένων αγορών. Τι σημαίνει αυτό όμως;
Γιατί άραγε τα “ασιατικά” σκούτερ έχουν τόσο διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα “ευρωπαϊκά”. Πως γίνεται και οι 10άρηδες και 12άρηδες τροχοί προτιμούνται στις ασιατικές αγορές, γιατί τα σκούτερ είναι μικρότερων διαστάσεων και έχουν χαμηλότερη σέλα; Το μαντέψατε, γιατί απευθύνονται σε πιο μικρόσωμο κοινό, χαμηλότερου αναστήματος.
Πέραν αυτού η κάθε αγορά έχει και την ιδιαιτερότητά της, για παράδειγμα η ταϊβανέζικη στην οποία αναφερόμαστε τα (πάρα πολλά) μικρά και μεσαία μαγαζιά στις μεγάλες πόλεις λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο! Τα σπίτια των ιδιοκτητών είναι συνήθως πάνω από τα μαγαζιά τους και όλη η οικογένεια δουλεύει με βάρδιες.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διαρκής ανάγκη για παραδόσεις εμπορευμάτων, άρα τα σκούτερ πρέπει να μπορούν να τα μεταφέρουν, άρα θα πρέπει να έχουν επίπεδο δάπεδο! Ξεκινήσαμε από το “ανοικτά όλο το 24ωρο” και φτάσαμε στο επίπεδο δάπεδο, καλό;
Οι Ευρωπαίοι από την άλλη έχουν την απαίτηση να είναι μεγαλύτεροι οι τροχοί, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στους κακούς δρόμους των πόλεων (όχι ότι οι Ασιάτες έχουν καλύτερους) κι αν νομίζετε ότι οι ευρωπαϊκές πόλεις έχουν καλύτερους δρόμους από την Αθήνα ας πούμε, μια βόλτα στη Ρώμη θα σας πείσει… και θα σας αφήσει με μερικά σφραγίσματα λιγότερα λόγω των διαρκών κραδασμών στους λιθόστρωτους δρόμους.
Οι τροχοί είναι 16άρηδες άρα το σκούτερ ψηλώνει, μαζί του ψηλώνει και το ύψος σέλας, αλλά αυτό δεν πειράζει αφού το μέσο ανάστημα των Ευρωπαίων είναι μεγαλύτερο από αυτό των Ασιατών.
Το SYM Vega 125 λοιπόν έχει αυτή την ιδιαίτερη “spacy” αισθητική που φέρνει αμυδρά στο μυαλό τα design των γιαπωνέζικων σκούτερ της δεκαετίας του ’80. Θυμηθείτε τα Honda Lead που είχαν φτάσει και στην ελληνική αγορά. Το Vega 125 έχει κινητήρα 125 κυβικών και βάρος 103 κιλών (μόλις…).
Οι τροχοί είναι 10 ιντσών, πιο μικροί δεν γίνονται και φυσικά δισκόφρενο υπάρχει μόνο στον μπροστινό τροχό. Α, ναι ξεχάσαμε να πούμε ότι οι Ασιάτες – σε γενικές γραμμές, αν και είναι κάτι που αλλάζει – δεν ενοχλούνται από την ύπαρξη ταμπούρων.