Πρώτα στην Ασία και μετά στην Ευρώπη
Δυο πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα παρουσίασε η Honda στο τελευταίο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο (Tokyo Motor Show). Το ένα PCX είναι 100% ηλεκτρικό και το άλλο υβριδικό, μοντέλα που προορίζονται αμφότερα για την Ιαπωνία και για ασιατικές αγορές. Προς το παρόν.
Η Ευρώπη περιμένει και η Ευρώπη μπορεί να περιμένει. Για να δοκιμαστούν και να εξελιχθούν τα δυο πολύ σημαντικά σκούτερ, σε αγορές της Ασίας. Και λέμε ότι είναι πολύ σημαντικά σκούτερ μιας και η Honda – ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο – μπαίνει με αυτό τον τρόπο στον χώρο των ηλεκτρικών σκούτερ.
Η απάντηση στην ερώτηση, γιατί η Honda προτίμησε να χρησιμοποιήσει το “περίβλημα” του PCX για μια τόσο μεγάλη κίνηση, η απάντηση είναι απλή: γιατί το PCX σαν σχήμα είναι απόλυτα αποδεκτό από το ευρύ κοινό – όπως και σαν πετυχημένο best seller – και με αυτό τον τρόπο θα κάνει τα δυο επαναστατικά σκούτερ πιο εύκολα αποδεκτά από το ευρύ κοινό.
Το ένα PCX λοιπόν είναι ηλεκτρικό και το άλλο υβριδικό και σε αυτή την περίπτωση – παρότι εδώ και χρόνια στο Tokyo Motor Show, βλέπουμε διαρκώς πρωτότυπα που ποτέ δεν βγαίνουν στην παραγωγή – για να τονιστεί ο νέος τους χαρακτήρας έχουν δεχθεί μικρο-μετατροπές, κάνοντας τη σιλουέτα πιο δυναμική, χωρίς να χάνεται ο χαρακτήρας της οικογένειας.
Ο ηλεκτροκινητήρας του ηλεκτρικού PCX έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από την Honda και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τα χαρακτηριστικά του – απόδοση και αυτονομία.
Στην πράξη το ηλεκτρικό Honda PCX μπορεί να φορτιστεί από την οικιακή πρίζα, αλλά επίσης διαθέτει δύο αφαιρούμενες μπαταρίες (Honda Mobile Power Pack) που φωλιάζουν κάτω από τη σέλα, στη θέση που πριν υπήρχε αποθηκευτικός χώρος.
Το ηλεκτρικό PCX είναι λευκό με μπλε πινελιές.
Από την άλλη για το Honda PCX Hybrid δίνονται ακόμα λιγότερες πληροφορίες. Το μικρό, compact σκούτερ χρησιμοποιεί έναν διαφορετικό εναλλακτικό τρόπο κίνησης.
Σε αυτό το μοντέλο έχει διατηρηθεί ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας με το διάσημο σύστημα start&stop, ενώ διαθέτει κι μπαταρίες υψηλής απόδοσης και μια νέα γεννήτρια μίζα ACG που επιτρέπει την υβριδική λειτουργία: είτε μέσω ηλεκτρικής ενέργειας, είτε μέσω του συμβατικού, θερμικού κινητήρα.
Για την έκδοση PCX Hybrid η Honda έχει χρησιμοποιήσει ένα σκούρο χρώμα (μπλε) και για την εκκίνησή του υπάρχει smart key.
Όσον αφορά στη διάθεση των δυο PCX στην αγορά, η Honda προτιμά για αρχή, να ασχοληθεί με την Ασία αφήνοντας την Ευρώπη για μετά το 2018.