Το χαμηλό σπορ
Το μοναδικό νέο, μοντέλο 2017, συμβατικό σκούτερ που παρουσιάστηκε από την Honda στο κινεζικό σαλόνι της CIMAMotor ήταν το Honda RX 125. Ένα βασικό σκούτερ γενικότερα, με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Κείμενο: Αntonio Cuadra – www.moto125.cc, Φωτογραφίες: Hui LI/Jun Ai
Κατ’ αρχήν το νέο scooter της Honda με τα σπορ ρούχα που προορίζεται για την ασιατική αγορά, έχει εκτός από το επίπεδο δάπεδο και τροχούς 10 ιντσών… Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται είναι αερόψυκτος με βεντιλατέρ, με τροφοδοσία από ψεκασμό, δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω.
Κατασκευάζετααι από τον κινέζο εταίρο της Honda, την εταιρία Wuyang και πρόκειται για scooter που θα παραχθεί σε πολύ μεγάλους αριθμούς, μιας και η κινεζική αγορά είναι η πιο σημαντική στον κόσμο. Τώρα, αν το κινεζικό προϊόν συμφωνεί και με τις προτιμήσεις του υπόλοιπου κόσμου, τότε αρχίζουν και οι εξαγωγές.
Εντυπωσιακής εμφάνισης το Honda RX 125 με σπορ τάσεις προσαρμόζεται στα μέσα ύψη των αναβατών της χώρας για την οποία προορίζεται και γι’ αυτό χρησιμοποιεί μικρούς τροχούς 10 ιντσών, έτσι ώστε να μπορούν να πατούν με ευκολία τα πόδια τους στο έδαφος. Στην Ευρώπη υπάρχει μια σαφής προτίμηση σε τροχούς διαμέτρου από 14 ίντσες και πάνω, σημειώστε εδώ.
Ο κινητήρας του Honda RX 125 χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού καυσίμου PGM-FI και αερόψυξη, με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 9 ίππους, στις 7.500 rpm και ροπή 0,9 kgm στις 6.000 rpm .
Προφανώς η κατανάλωση είναι τόσο χαμηλή ώστε τα 6,4 λίτρα που χωράει το ρεζερβουάρ να μπορούν να προσφέρουν πολλά χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.
Η ποδιά του Honda RX 125 διαθέτει μια καινοτομία, με τους δυο σφηνοειδείς προβολείς μεγάλης επιφάνειας, επιθετικής σχεδιάσης να φτάνουν μέχρι το τέλος της ποδιάς μπροστά.
Εξίσου μεγάλα είναι και τα φλας, αλλά και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα, δίνοντας την εντύπωση ότι έχουν φτιαχτεί για μεγαλύτερου κυβισμού σκούτερ. Λάμπες τεχνολογίας LED βρίσκονται κάτω από τη σχάρα-αεροτομή.
Στα φρένα χρησιμοποιούνται ένας μικρής διαμέτρου δίσκος μπροστά (που περιορίζεται από το μέγεθος του τροχού), ο οποίος ενεργοποιείται από μια δαγκάνα δύο εμβόλων και στον πίσω τροχό υπάρχει ένα απλό μηχανικό ταμπούρο. Τα φρένα λειτουργούν με συνδυασμένη λειτουργία..
Τα όργανα έχουν επίσης σπορ εμφάνιση, με ένα μεγάλο κεντρικό τμήμα που καταλαμβάνεται από μια οθόνη LCD με πολλαπλές λειτουργίες, ενώ δεξιά κι αριστερά βρίσκονται οι ενδεικτικές λυχνίες.