Κορυφαίοι, παγκοσμίως
Πόση σημασία να έχει άραγε ένα κομμάτι “λαστιχένιου” ιμάντα που γυρίζει διαρκώς ανάμεσα σε τροχαλίες, κινητήρα και τροχό πάνω σε ένα σκούτερ; Πόση αξία να έχει αυτό το σκληρά εργαζόμενο κάτω από ανθυγιεινές συνθήκες εξάρτημα, που δουλεύει αγόγγυστα και νύχτες και μέρες, πάντα μέσα στο σκοτάδι, με ένα μικρό παραθυράκι εξαερισμού να του προσφέρει λίγο φρέσκο αέρα; Η γιαπωνέζικη εταιρία Bando έρχεται στην Ελλάδα και προσφέρει τους ποιοτικούς της ιμάντες κίνησης, δίνοντας απαντήσεις.
Tα “εργατικά δικαιώματα” πάντως καταστρατηγούνται στην περίπτωση του ιμάντα μετάδοσης ο οποίος έχει στην πλάτη του το τεράστιο έργο της μεταφοράς της κίνησης, της δύναμης που παράγει ο κινητήρας στον πίσω τροχό και μάλιστα μέσα από αντίξοες συνθήκες εργασίας. Πόση σημασία έχει ο ιμάντας μεταφοράς της κίνησης πάνω σε ένα σκούτερ λοιπόν; Τεράστια…
Η πρόσκληση για την συνέντευξη τύπου ήρθε πριν από λίγες μέρες από την εταιρία Σπ. Αλεξόπουλος που αντιπροσωπεύει πλέον επίσημα τους ιμάντες της ιαπωνικής εταιρίας Bando. Η Bando είναι μια εταιρία που ιδρύθηκε πρόσφατα… πριν από 106 χρόνια!
Η εταιρία ιδρύθηκε το 1906 και όπως αναφέρεται στην αποστολή της εταιρίας “Από το 1906 επιδιώκουμε την εξέλιξη πολλών νέων προϊόντων μας και της τεχνολογίας, έτσι ώστε να έχουμε ικανοποιημένους πελάτες”. Οι πελάτες σε αυτή την περίπτωση είναι οι ιδιοκτήτες σκούτερ, οι οποίοι μέσω της δραστήριας εταιρίας Σπ. Αλεξόπουλος θα έχουν την ευκαιρία για πρώτη φορά στην Ελλάδα να έχουν πρόσβαση στους καλύτερους ιμάντες μετάδοσης στον κόσμο, που φτιάχνονται στην Ιαπωνία από την Bando.
Η Bando διαθέτει τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης με 200 άτομα προσωπικό και 15 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, η οποία προμηθεύει ιμάντες “πρώτης τοποθέτησης”- OEM ονομάζονται – σε εργοστάσια όπως η Honda, η SYM, η Kymco, η Yamaha, η Peugeot, κ.α. Εργοστάσια της Bando υπάρχουν και στην Kίνα, Ινδονησία, Βιετνάμ, Ινδία, ενώ η ποιότητα των ιμάντων που εισάχθηκε στην Ελλάδα είναι “Made in Japan”, αφού εκεί κατασκευάζονται, κάτι που σε συνδυασμό με την “ΟΕΜ Ποιότητα” κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με τους ιμάντες τύπου standard. Ένας γιαπωνέζικος ιμάντα της Bando, έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με τους κοινούς ιμάντες.
Στην συνέντευξη τύπου που έγινε στα γραφεία της εταιρίας Σπ. Αλεξόπουλος στο Κουκάκι είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Ιάπωνα διευθυντή της Bando Iberica (Ισπανίας) κύριο Noboru Takiguchi ο οποίος ήταν πολύ διαφωτιστικός σε σχέση με αυτό το πολύ σημαντικό εξάρτημα των σκούτερ. Μοιραζόμαστε λοιπόν τις πληροφορίες που αποκομίσαμε μαζί σας:
- Το χρονικό διάστημα αποθήκευσης των ιμάντων μπορεί να φτάσει και τα 10 χρόνια χωρίς πρόβλημα, αρκεί να μην υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες, φως ήλιου, αλλά και όχι ιδιαίτερα ξηρός αέρας γιατί τα ελαστομερή θέλουν κάποια σχετική υγρασία.
- Οι ιμάντες της Bando δεν είναι εκτεθειμένοι στο περιβάλλον, αλλά φτάνουν στα χέρια του πελάτη μέσα σε σφραγισμένη νάιλον σακούλα για να προστατεύεται καλύτερα.
- Υπάρχουν ιμάντες της Bando για σχεδόν όλα τα σκούτερ της αγοράς
- Μερικές φορές οι διαστάσεις (π.χ. πλάτος ιμάντα) διαφέρουν από αυτές που προτείνουν οι κατασκευαστές, αλλά στην πράξη δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αφού η διαφορά αυτή οφείλεται σε συγκεκριμένη σχεδίαση και κατασκευή των Bando. Για παράδειγμα όταν κοιτάμε τον ιμάντα στην τομή του Bando οι γωνίες του είναι “κομμένες” για καλύτερη λειτουργία.
- Κάθε 4-5 αλλαγές ιμάντα αλλάζουμε και τις τροχαλίες του φυγοκεντρικού πάνω στις οποίες εργάζονται ή εκτός αν οι τροχαλίες έχουν έντονες αυλακώσεις από κακή χρήση ή πρόβλημα υλικού, οπότε πρέπει να αλλάζονται μαζί με τον ιμάντα για να έχουμε σωστή μετάδοση δύναμης στον πίσω τροχό.
- Η θερμοκρασία λειτουργίας ενός ιμάντα είναι 60 με 70 βαθμούς Κελσίου
- Στην αγορά υπάρχουν ιμάντες με νήματα kevlar για κινητήρες που έχουν δεχτεί μετατροπές, οι οποίοι καταπονούνται περισσότερο, αφού είναι άκαμπτοι, αλλά προσφέρουν καλύτερη απόδοση σε σύγκριση με τους υπόλοιπους ιμάντες από πολυεστέρες που διαθέτουν μεγαλύτερη ελαστικότητα που είναι αναγκαία ειδικά στην καθημερινή χρήση.
- Ένας ιμάντας έχει διάρκεια ζωής από 10 μέχρι 20.000 χιλιόμετρα, αναλόγως της χρήσης και του τρόπου οδήγησης του αναβάτη. Αν δηλαδή ο αναβάτης υποβάλλει σκούτερ και ιμάντα σε μαρτύρια (διαρκώς απότομες επιταχύνσεις, τέρμα γκάζι με ταυτόχρονα πατημένα τα φρένα στις στροφές, τέρμα ανοιχτό γκάζι σε κάθε φανάρι, κ.λπ) τότε αυτός εισπράττει 10 χιλιάδες χιλιόμετρα ζωής. Αν είναι “απαλός και προσεκτικός” ο αναβάτης, το ίδιο καλά θα τον προσέξει και ο ιμάντας του και θα τον ανταμείψει με 20 χιλιάδες χιλιόμετρα.
- Ένας ιμάντας κατασκευάζεται από 6 διαφορετικά τμήματα, με πιο σημαντικά αυτό της συμπίεσης/τριβής με τις τροχαλίες και τα ενσωματωμένα νήματα έλξης.
- Καλό είναι να υπάρχει ψύξη από αέρα (από κάποιο “παραθυράκι” – άνοιγμα αναλόγως τον κατασκευαστή) στις κάσες του ιμάντα.
- Από τα πιο παρεξηγημένα και παραμελημένα εξαρτήματα είναι ο ιμάντα, ειδικά στα σκούτερ γιατί δεν φαίνεται – όπως π.χ. στις μοτοσυκλέτες που η αλυσίδα είναι σε κοινή θέα (βλ. εύκολος έλεγχος, αλλαγή).
- Υπάρχουν διαφορετικοί ιμάντες για 50cc, διαφορετικής κατασκευής για μέχρι 125, και διαφορετικής σχεδίασης/κατασκευής/χαρακτηριστικών από 125 και πάνω (διπλός ιμάντας με δόντια και στο εξωτερικό του τμήμα).
- Οι ιμάντες για κινητήρες μέχρι 125cc λέγονται Single Cog VS-Belt και έχουν προδιαγραφές για ιπποδύναμη μέχρι 25 kW, δηλαδή 34 ίππους.
- Οι ιμάντες για κινητήρες άνω των 125 cc ονομάζονται Double Cog VS-Belt και έχουν προδιαγραφές για ιπποδύναμη μέχρι 40 kW, δηλαδή 54 ίππους.
- Ο ιμάντας ΟΕΜ της Bando έχει κατά 30% περισσότερη ποιότητα σε σχέση με έναν standard, κοινό, ιμάντα.
Περισσότερες πληροφορίες: Σπ. Αλεξόπουλος, Δημητρακοπούλου 22 Κουκάκι, τηλ. 210 9222776 ή τη διεύθυνση www.alexopoulos.gr και στo alexopoulosltd.blogspot.com