Προς το παρόν μόνο για την Ιαπωνία
Η Yamaha είναι η γιαπωνέζικη εταιρία που πιστεύει στα σκούτερ με τρεις τροχούς, αλλά και τις μοτοσυκλέτες όπως η Niken 900. Επενδύοντας πάνω στην τεχνολογία που έχει αναπτύξει, εμφανίζει τώρα ένα νέο τρίτροχο ηλεκτρικό “σκούτερ-πατίνι”, το οποίο ίσως φέρει την επανάσταση στη μετακίνηση των ανθρώπων των μεγαλουπόλεων. Αρχικά θα πωλείται μόνο στην Ιαπωνία.
Το Tricity ήταν το πρώτο τρίτροχο σκούτερ της Yamaha και η Niken η πρώτη τρίτροχη μοτοσυκλέτα. Τώρα έρχεται από την Ιαπωνία το ηλεκτρικό TriTown, που προορίζεται για αστική κυκλοφορία, και βασίζεται στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show του 2017.
Το Yamaha Tricity είναι το ελαφρύτερο σκούτερ της αγοράς με τρεις τροχούς και αποτέλεσε την πρώτη έκπληξη στην αγορά από την ιαπωνική μάρκα. Ακολούθησε μια ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη, απ’ όλες τις απόψεις, με την Yamaha Niken.
Πρόκειται για μια μεγάλη μοτοσυκλέτα με πολλά κυβικά και ισχυρό κινητήρα, με δύο τροχούς μπροστά. Στόχος της είναι να προσελκύσει -αν όχι τους αρχάριους- τους αυτοκινητιστές που θέλουν να ανακαλύψουν τα πλεονεκτήματα μιας κατασκευής με δύο τροχούς μπροστά, που είναι όμως μοτοσυκλέτα.
Για το μέλλον μάλιστα η Yamaha έχει ήδη παρουσιάσει τα πλάνα της, αφού έχει δείξει σαν πρωτότυπο ένα ακόμα τρίτροχο σκούτερ με μεγαλύτερο κινητήρα, το Yamaha 3CT.
Τώρα το Yamaha TriTown καταφθάνει από την Ιαπωνία… για την Ιαπωνία: είναι ένα νέο τρίκυκλο, αλλά πολύ πιο απλό και ελαφρύτερο (από το πρωτότυπο του Tokyo Motor Show), αφιερωμένο στην αστική κυκλοφορία.
Με ηλεκτρικό κινητήρα φυσικά, περιορίζεται στα 25 km/h μέγιστης ταχύτητας, και φιλοδοξεί να εισέλθει στην κατηγορία των αστικών “σκούτερ”, διαθέτοντας δυο τροχούς μπροστά, με παραλληλόγραμμα ίδιας τεχνολογίας με τις αδελφές του. Ένα χαρακτηριστικό του επίσης είναι ότι μπορεί να κινείται σταθερά σε ταχύτητα βηματισμού.
Όπως και η Niken, έχει ένα αρθρωτό παραλληλογράμμο, αλλά καθώς δεν υπάρχουν αναρτήσεις, χρησιμοποιεί τις διπλές ράβδους του κάθε τροχού σε ένα απλό και άκαμπτο σύστημα.
Διαθέτει μηχανισμό μπλοκαρίσματος του συστήματος, σε αντίθεση με την Niken ή το Tricity, έτσι ώστε να μπορεί να στέκεται όρθιο κατά τη στάθμευση.
Το βάρος του δεν είναι μεγάλο, αφού ζυγίζει 40 κιλά και είναι εξοπλισμένο με μπαταρία λιθίου 380 Wh, κινητήρα 500 W και ζάντες 14 ιντσών.
Η Yamaha αποκαλεί το σύστημα “Leaning Multi-Wheel” (LMW) σε μια διαφορετική εφαρμογή, με το Yamaha TriTown να έχει προγραμματιστεί να πωλείται μόνο στην Ιαπωνία, ενώ προς το παρόν έχει αρχίσει να δοκιμάζεται από το κοινό σε επιδείξεις – test ride.
Nα ετοιμαστούμε να το δούμε και στην Ευρώπη στο μέλλον; Το πιθανότερο.