Retro-Racing Vespa
Πολλοί θα πρέπει να αναρωτιούνται γιατί παρουσιάζει η Piaggio τη νέα Vespa GTV σαν σπορ μοντέλο, τη στιγμή που αυτή διαθέτει απόλυτα κλασικές γραμμές και φανάρι πάνω στο μπροστινό φτερό! Η ιστορία του θρυλικού σκούτερ μας δίνει την απάντηση.
Από το ντεμπούτο της το 2006, η GTV ήταν ο πρεσβευτής του κλασικού στην οικογένεια των Vespa χάρη στο «faro basso» (προβολέας χαμηλά τοποθετημένος πάνω στο μπροστινό φτερό) και το εκτεθειμένο μεταλλικό, σωληνωτό τιμόνι, που θυμίζουν και τα δύο το στυλ των εμβληματικών μοντέλων της εταιρίας.
Το 2023, η Vespa GTV (Grand Tourismo Veloce σε ελεύθερη μετάφραση) κυκλοφορεί σε μια νέα έκδοση, διατηρώντας τα διαχρονικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος και συνδυάζοντάς τα με ένα σύγχρονο πακέτο τεχνολογικού εξοπλισμού.
Το αποτέλεσμα είναι ένα ρετρό σκούτερ που τιμά την παράδοση (δείτε το απλό, παλ μπεζ χρώμα της) και το κλασικό στοιχείο που κουβαλάει υποχρεωτικά στις πλάτες της μια Vespa με σπορ χαρακτηριστικά.
Η νέα Vespa GTV κινείται από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα, τον 300 hpe, 4 βαλβίδων, με υγρόψυξη και ηλεκτρονικό ψεκασμό.
Με ιπποδύναμη 23,8 ίππων (17,5 kW), αποτελεί τον πιο σύγχρονο κινητήρα της Piaggio, που χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα (πχ τα Beverly) και ενισχύει το στυλιστικό σύνολο με καλές επιδόσεις.
Τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον full LED, συμπεριλαμβανομένου του χαρακτηριστικού χαμηλού προβολέα, ενώ τα νέα όργανα διατηρούν το κομψό κυκλικό σχήμα, αλλά είναι πλέον εξ ολοκλήρου ψηφιακά, μια λύση που επιτρέπει να αξιοποιήσει ο αναβάτης μια από τις δυνατότητες που παρέχει το VESPA MIA, ένα σύστημα συνδεσιμότητας, διαθέσιμο ως αξεσουάρ.
Τα όργανα είναι τοποθετημένα στο τιμόνι και περιβάλλονται από ένα σπορ κάλυμμα που θυμίζει μίνι φέρινγκ, μικρών διαστάσεων, αγωνιστικής έμπνευσης.
Είναι βαμμένο για να ταιριάζει με το υπόλοιπο σώμα του σκούτερ.
Στο κέντρο της ποδιάς, η εμβληματική «γραβάτα» έχει κοψίματα στα πλάγιά της και ενισχύεται από τις εισαγωγές στη βάση της με πορτοκαλί χρώμα.
Ο σχεδιασμός της ζάντας με πέντε ακτίνες είναι επίσης νέος, οι ζάντες είναι βαμμένες μαύρο ματ με πορτοκαλί γραφικά σε σημεία της περιφέρειάς τους.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο της Vespa GTV είναι η δίχρωμη “μονοθέσια” σέλα με αγωνιστική εμφάνιση, ενώ το πίσω μέρος είναι έτοιμο να δεχθεί εξτρά σπορ καπάκι-κάλυμμα ώστε να θυμίζει ακόμα περισσότερο αγωνιστική Vespa.
Πάνω στη Vespa GTV ξεχωρίζουν οι μαύρες ματ λεπτομέρειες στο στεφάνι του μπροστινού προβολέα και στα πίσω φωτιστικά σώματα, στο σιρίτι κατά μήκος της ποδιάς, στη χειρολαβή του συνεπιβάτη και στα μαρσπιέ υποπόδια, στο κάλυμμα της εξάτμισης, τους καθρέφτες, και το πλαίσιο των οργάνων.
Η νέα Vespa GTV είναι διαθέσιμη σε δύο χρωματικούς συνδυασμούς, Beige Avvolgente Opaco και Nero Convinto, με πορτοκαλί γραφικά στην ποδιά και πλαϊνά της.
Η Vespa GTV σαν γνήσιο “Vespone” που είναι δεν λέει όχι στα ήπια, κοντινά ταξίδια, με την εργονομία να είναι πάντως μελετημένη κυρίως για κίνηση στην πόλη.
Η ευκολία και η πρακτικότητα της προσθήκης συστήματος χωρίς κλειδί, επιτρέπει το ξεκίνημα του κινητήρα χωρίς την ανάγκη παραδοσιακού κλειδιού.
Στο πάνω μέρος της ποδιάς ο κλασικός διακόπτης του κλειδιού ανάφλεξης αντικαθίσταται από ένα πρακτικό κουμπί. Για να ξεκινήσει το σκούτερ, απλά το πατάς και το γυρίζεις στη θέση ΟΝ.
Ο κινητήρας παίρνει μπρος με το πάτημα της μίζας, χρησιμοποιώντας το κουμπί που βρίσκεται στο δεξί άκρο του τιμονιού.
Η υιοθέτηση ενός νέου οργάνου LCD επιτρέπει μια πλήρη γκάμα πληροφοριών ταξιδιού όπως: μέγιστη ταχύτητα, μέση ταχύτητα, στιγμιαία κατανάλωση, μέση κατανάλωση, εμβέλεια και κατάσταση φόρτισης μπαταρίας, καθώς και όλες τις ειδοποιήσεις σχετικά με κλήσεις, μηνύματα και μουσική, εάν το σκούτερ είναι συνδεδεμένο στο smartphone χρησιμοποιώντας το VESPA MIA (διαθέσιμο ξεχωριστά).
Υπάρχει επίσης θύρα USB, που βρίσκεται στο ντουλαπάκι της ποδιάς, ενώ ο χώρος κάτω από τη σέλα διαθέτει επένδυση. Στα συστήματα ασφαλείας, διατίθεται έλεγχος πρόσφυσης ASR και ABS στα φρένα.