Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στα ηλεκτρικά σκούτερ
Πριν από έναν χρόνο, η SEAT κοινοποίησε επισήμως την πρόθεση της να εισέλθει στην κατηγορία των e–scooter, παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο μοντέλο σε έκθεση της Βαρκελώνης. Τώρα, παρά την παγκόσμια αντιξοότητα της πανδημίας, η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί με συνέπεια το χρονοδιάγραμμα που είχε εξαγγείλει και το SEAT MÓ eScooter 125 λανσάρεται στην αγορά, προς πώληση και σε ιδιώτες.
Πίσω από αυτή την κίνηση κρύβεται ο κολοσσός της VW, υπό την στέγη του οποίου βρίσκεται η SEAT, με τον όμιλο να επενδύει πολλά στο πρόγραμμα micromobillity, που θέλει την κατασκευή και διάθεση ευέλικτων και ελαφρού τύπου ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τις αστικές μετακινήσεις του μέλλοντος. Ένα μέλλον που είναι ήδη εδώ!
Το MÓ eScooter 125, που κατασκευάζεται από την ισπανική Silence, έχει ήδη κυκλοφορήσει στην ισπανική αγορά, ως δίτροχο χρονομίσθωσης, αλλά τώρα προσφέρεται η δυνατότητα να αγοραστεί από ιδιώτες.
Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει μια σταθερή ισχύ 7 kW, με στιγμιαία κορύφωση στα 9 kW, ενώ η ροπή, μετρημένη στο άξονα του τροχού, είναι 30 Nm.
Mε μεταξόνιο 1.427 χλστ., μήκος 2.062 χλστ. και πλάτος 722 χλστ., ανήκει σίγουρα στην αστική, «μαζεμένη» από πλευράς διαστάσεων, κατηγορία των scooter, χωρίς να αποτελεί βέβαια μια «micro» πρόταση.
Οι προσφερόμενοι χώροι είναι αρκετοί για να βολευτούν δύο ενήλικες στην σέλα του και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν χωρά δύο κράνη, παρόλο που δεν διευκρινίζεται αν πρόκειται για Jet ή φουλφέις τύπου.
Υπάρχουν επίσης διαθέσιμα προαιρετικά αξεσουάρ, όπως top box και ζελατίνα για να διαμορφώσει κανείς το scooter βάσει των αναγκών του.
Το βάρος του scooter είναι 155 κιλά, τα 41 εκ των οποίων προέρχονται από την μπαταρία των 5,6 kW, χρησιμοποιώντας στοιχεία της Samsung. H μπαταρία προσδίδει στο scooter μια αυτονομία της τάξεως των 137 χιλιομέτρων, ενώ για μια πλήρη επαναφόρτιση, που μπορεί να γίνει από το οικιακό δίκτυο ρεύματος, απαιτούνται 6 έως 8 ώρες.
Η αυτονομία επηρεάζεται σαφώς από το πώς και πού οδηγεί κανείς, δηλαδή το «γκάζι», το φορτίο και τις ανωφέρειες, και ο αναβάτης έχει στη διάθεση του τρία riding modes (City, Sport και Εco), ώστε να διαχειριστεί όσο το δυνατόν καλύτερα τη διαθέσιμη ενέργεια, αναλόγως των συνθηκών.
Πέραν της φόρτισης στην οικιακή… πρίζα, οι ιδιοκτήτες του scooter θα μπορούν μέσω συνδρομής, να «ανταλλάσσουν» μπαταρίες στους σταθμούς φόρτισης που έχουν στηθεί στην Ισπανία για τις ανάγκες του στόλου χρονομίσθωσης, με το δίκτυο των σταθμών αυτών να αναπτύσσεται σταδιακά και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Επειδή τα 41 κιλά της αφαιρούμενης από το πλάι μπαταρίας είναι αρκετά για κουβάλημα, αυτή φέρει ενσωματωμένο πτυσσόμενο χερούλι και ροδάκια, για να τη μεταφέρει και να την ανταλλάσσει κανείς εύκολα.
Οι επιδόσεις του scooter είναι 3,9 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ανέρχεται στα 95 χλμ./ώρα. Φυσικά σε ένα όχημα αυτού του είδους δεν θα μπορούσε να λείπει η διασυνδεσιμότητα.
Με τα σχετικά app για κινητά, δίνεται η δυνατότητα εντοπισμού του scooter σε πραγματικό χρόνο, ενώ προσφέρονται πληροφορίες για την αυτονομία και την «υγεία» της μπαταρίας και τη συντήρηση.
Επίσης, η εκκίνηση και η παύση λειτουργίας γίνονται μέσω του κινητού, που στην προκειμένη περίπτωση λειτουργεί σαν «κλειδί».
Οι τιμές που έχουν ανακοινωθεί στην Ισπανία είναι 6.250 ευρώ για το λευκό χρώμα και 6.350 ευρώ για το γκρι και το κόκκινο.
Κάποια στιγμή περιμένουμε την άφιξη του ηλεκτρικού σκούτερ και στην Ελλάδα και την ανακοίνωση της τιμής του, αφού υπάρχει ήδη αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα – αυτοκινήτων – της SEAT.