58 ίπποι και δικύλινδρος κινητήρας μοτοσυκλέτας σε σκούτερ!
Μιας και δεν το φχαριστήθηκαν πέρσι, θέλησαν να το κάνουν φέτος οι άνθρωποι της Italjet. Πέρσι είχαν παρουσιάσει ένα πρωτότυπο Dragster 500 (με έναν μονοκύλινδρο 450άρη) ενώ τώρα παρουσίασαν ένα ακόμα πιο “τουμπανιασμένο” Dragster 559 που φοράει έναν δικύλινδρο κινητήρα 58,33 ίππων! Απίστευτοι…
Πώς το ονομάζουν οι τεχνικοί της Italjet το νέο τους project; Urban superbike, ούτε λίγο, ούτε πολύ!
Τσαμπουκαλεμένο αισθητικά, εντελώς γυμνό το 559, αποπνέει αίσθηση επιδόσεων μόνο που το βλέπεις. Με μπροστινή ανάρτηση supersport μοτοσυκλέτας πραγματικά σχεδιασμένη για επιδόσεις και εμφάνιση διαολεμένη.
Ο μονοκύλινδρος 450 cc του πρωτότυπου της Eicma 2022, δεν ήταν αρκετός για τους “τρελούς” της Italjet, αφού έβγαζε μόνο 43 ίππους στις 8.000 στροφές, ενώ αυτό το τελευταίο δικύλινδρο 559 προσφέρει 58,33 ίππους στις 8.500 rpm και μέγιστη τιμή ροπής 55 Nm που καταγράφηκε στις 6.500 rpm.
Το Dragster 559 Twin που μάλλον δύσκολα θα το δούμε στην παραγωγή, αφού η Italjet πολλά λέει και δείχνει και λίγα τελικά πράττει, έχει σφηνωμένο κάτω από τη σέλα έναν τετράχρονο, υδρόψυκτο κινητήρα μοτοσυκλέτας, 8 βαλβίδων και δύο εκκεντροφόρων.
Αν υποθέσουμε δε πως πράγματι θα κυκλοφορήσει, θυμηθείτε τι συνέβη με το Dragster 125 που παρουσιάστηκε το 2019 και μόλις πρόσφατα, σχεδόν 4 χρόνια μετά, άρχισε να πωλείται στην αγορά!
Επιπλέον, η διάθεση των Italjet και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα γίνεται από τον αυστριακό όμιλο KSR που βρίσκεται υπό καθεστός επιτήρησης και, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στο χείλος της χρεοκοπίας.
Το Dragster 559 Twin θα προσφέρει ένα ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 48 mm (διαδρομή 120 mm), που όμως δεν είναι κοινό αφού λειτουργεί με αρθρώσεις (!) και υποστηρίζεται από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ (διαδρομής 120 mm).
Όσον αφορά το φρενάρισμα, μπροστά βλέπουμε δυο δίσκους 270 mm, με 4πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες Brembo με ακτινική στήριξη. Οι τροχοί 15 ιντσών μπροστά και πίσω φορούν λάστιχα Pirelli Diablo Sport.
Tο μεταξόνιο είναι μεγάλο στα 1.542 mm με το ύψος της σέλας (παρά το πρόβλημα της κεφαλής του κινητήρα) στα 795 mm, το ρεζερβουάρ είναι 16 λίτρων και το βάρος στα 180 κιλά.
Αλήθεια, η θερμοκρασία του μεγάλου κινητήρα μοτοσυκλέτας του Dragster δεν θα καίει τα πόδια και τα οπίσθια του αναβάτη; Αυτό το σκέφτηκε κανένας;
Φωτογραφίες: EICMA