Μαζί με τον μικρό, κι ο μεγάλος αδελφός
Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι – που λέγαμε παλιά, τότε που τα κείμενα γράφονταν με στυλό – για την ανανέωση του PCX 125 και η Honda ανακοίνωσε ότι οι αλλαγές θα ισχύσουν και για το PCX 150.
Άφησαν τις πιο στρογγυλεμένες αιχμές και πέρασαν σε πιο επιθετική όψη αμφότερα τα PCX (125 και 150) με την ανανέωση που έλαβαν από την μητέρα Honda για το 2014. Αυτό που αλλάζει στο 150 σε σχέση με το 125 είναι η διάμετρος του κυλίνδρου που ανεβαίνει στα 58 χιλιοστά (από τα 52,4 χιλ. του 125), αλλά και ο κυβισμός στα 153 κυβικά – αύξηση σε σχέση με πριν που το 150 είχε 149 κυβικά εκατοστά.
Η μέγιστη ιπποδύναμη του PCX 150 φτάνει τους 13,4 ίππους, στις 8.000 σ.α.λ και η ροπή τα 1,42 kgm, στις 6.000 στροφές. Σύμφωνα με δελτίο τύπου της Honda η επιτάχυνση 0-50m επιτυχγάνεται σε 4,9s, ενώ και στην περίπτωση του 150 έχει μειωθεί η κατανάλωση στα 44,0 km/lt. (χωρίς Idling Stop – με την τυποποιημένη μέτρηση WMTC). Αυτό σημαίνει – πάντα σύμφωνα με τη Honda – ότι η αυτονομία ξεπερνά τα 350 χλμ, αφού έχει αυξηθεί η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ κατά 2,1lt. και φτάνει πλέον τα 8,0lt.
Ο σχεδιασμός του κινητήρα βασίζεται στη συνεργασία μιας σειράς τεχνολογιών χαμηλών τριβών. Ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος μειώνει την τριβή που προκαλείται από την επαφή μεταξύ εμβόλου και χιτωνίου, μεταφέροντας αποτελεσματικότερα την ενέργεια της καύσης στο στρόφαλο. Ο συμπαγής θάλαμος καύσης και ο ψεκασμός PGM-FI βελτιστοποιεί την απόδοση καύσης αλλά και ψύξης, προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά απόδοσης της ροπής στις συνηθισμένες στροφές που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες πόλης.
Ο βελτιστοποιημένος χρονισμός της ανάφλεξης συνδυάζεται με αποδοτική ψύξη του θαλάμου καύσης, αποτρέποντας την εμφάνιση αυτανάφλεξης (πειράκια). Καταλύτης με 300 κυψέλες βρίσκεται στην εξάτμιση. Ένα χιτώνιο από χυτοσίδηρο με μικροσκοπικές προεκτάσεις ελαχιστοποιεί κάθε πιθανή παραμόρφωση στο εσωτερικό του κυλίνδρου. Αυτή η σχεδίαση χαμηλώνει την ασκούμενη τάση στα ελατήρια του εμβόλου μειώνοντας την τριβή. Ένα βελονοειδές ρουλεμάν κλειστού τύπου χρησιμοποιείται στον άξονα με το κοκοράκι των βαλβίδων, ανάμεσα στα οποία παρεμβάλλονται μικροί και ελαφριοί περιστρεφόμενοι ολισθητήρες, για άριστη «συνεργασία» με τον έναν εκκεντροφόρο και το φορτίο των ελατηρίων των βαλβίδων.
Το μειωμένων διαστάσεων και υψηλής απόδοσης ψυγείο – ενσωματωμένο στο εξωτερικό του στροφαλοθαλάμου στη δεξιά πλευρά – χρησιμοποιεί έναν μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα, που μειώνει τις απώλειες τριβών και περιορίζει την αντίσταση. Η αντίσταση μετάδοσης στη μονάδα της μετάδοσης της κίνησης μειώνεται με τα τρία κύρια ρουλεμάν χαμηλών τριβών: όλα είναι σχεδιασμένα για να αντιμετωπίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα εξατομικευμένα φορτία τους.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη γεννήτρια – εκκινητής ACG χωρίς τριβές τοποθετείται απευθείας στο άκρο του στροφάλου και λειτουργεί παράλληλα εναλλάκτης (γεννήτρια), αλλά και σαν μίζα. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα, εξαλείφοντας κάθε θόρυβο από την εμπλοκή των γραναζιών.
Η κατ’ επιλογήν λειτουργία Idling Stop σταματά αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί ενώ η επανεκκίνηση γίνεται άμεσα, μόλις ο αναβάτης περιστρέψει το γκάζι. Την ομαλή λειτουργία εξασφαλίζει το ACG, το σύστημα που επιστρέφει το στρόφαλο στη θέση ακριβώς πριν την εισαγωγή αέρα, και ένας αποσυμπιεστής που μειώνει την αντίσταση κατά την εκκίνηση μειώνοντας τη συμπίεση.
Το PCX150 διαθέτει, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, με μεταξόνιο 1.315mm και κάστερ 27° με ίχνος 86mm, ενώ το βάρος – πλήρες υγρών – ανέρχεται στα 130kg. Ο κύκλος στροφής είναι μικρός στα 2m, επιτρέποντας τους εύκολους ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους, ενώ οι τροχοί 14 ιντσών από χυτό αλουμίνιο με 5 ακτίνες φορούν ειδικά ελαστικά Dunlop με γόμα που μειώνει την αντίσταση κύλισης και διαστάσεις 90/90-14 εμπρός και 100/90-14 πίσω, σε συνδυασμό με χαμηλής κατανάλωσης φώτα LED συμβάλλουν στη βελτίωση… της απόδοσης καυσίμου.
Με διάμετρο 31mm και διαδρομή 100mm, το τηλεσκοπικό πιρούνι συνεργάζεται με δύο αμορτισέρ πίσω, με διαδρομή 75mm. Το σύστημα Combined Brake System (CBS) της Honda ελέγχει τον εμπρός δίσκο 220mm με δαγκάνα τριών εμβόλων και το πίσω ταμπούρο 130mm, μεταφέροντας την ισχύ πέδησης και μπροστά όταν ο αναβάτης πατά το πίσω φρένο.
Τα νέα Honda PCX αναμένονται να φτάσουν στην Ευρώπη κοντά στον Απρίλιο και η τιμή του 125 για κάποιες αγορές έχει προσδιοριστεί κοντά στα 2.700 ευρώ.