Αυξάνεσθαι και πληθύνεσθαι… περιπετειωδώς!
Μετά τo Dayang ADV 150, τώρα έρχεται η σειρά του Dayang Vorei ADV 350, με μεγαλύτερο κινητήρα, εξοπλισμό και περιφερειακά που ευνοούν την εκτός δρόμου μετακίνηση, προσθέτοντας άλλο ένα μοντέλο σε μια κατηγορία (adventure scooters) που έχει σταθερά αυξητική τάση.
Για το Dayang Vorei ADV 150, το οποίο πρόκειται να διατεθεί και στην Ελλάδα ως Daytona ADV 150, είχαμε γράψει την άνοιξη, καθώς το μοντέλο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη χώρα (ευνόητοι οι λόγοι, βλέπε οδικό δίκτυο).
Απόντος του Honda ADV 150, το οποίο προς το παρόν διατίθεται μόνο σε ασιατικές αγορές και στη Βόρεια Αμερική, θα αποτελεί τον μοναδικό εκπρόσωπο της νεοσύστατης αυτής κατηγορίας, στους μικρούς κυβισμούς.
H Dayang έχει ήδη κάνει το επόμενο βήμα με το Vorei ADV 350, το οποίο αναμένεται να «κοντραριστεί» με το Kymco DT X360, τουλάχιστον σε όσες αγορές τα δύο μοντέλα θα έχουν ταυτόχρονη παρουσία.
Όπως και με το μικρότερο σε κυβισμό μοντέλο της Dayang, το Vorei ADV 350 είναι ουσιαστικά ένα σκούτερ φύσει και θέσει, στο οποίο έχει προστεθεί ο ανάλογος εξοπλισμός για να αποκτήσει μια crossover/adventure υπόσταση.
Το σημειώνουμε αυτό ώστε να μην υπάρξουν παρανοήσεις σχετικά με την τεχνολογική και δομική φιλοσοφία του μοντέλου, το οποίο εξακολουθεί να έχει τον κινητήρα ως μη αναρτώμενο μέρος, ενώ η μετάδοση του είναι CVT.
To μοτέρ του Dayang Vorei ADV 350 είναι υγρόψυκτο, με κυβισμό 333cc και αποδίδει 29,5 hp στις 7.000 rpm και 3,5 kg–m, στις 5.500 rpm, τιμές ισχύος αρκετά καλές για τα δεδομένα αυτής της κλάσης κυβισμού και ικανές να προσδώσουν στο σκούτερ μια τελική ταχύτητα της τάξεως των 138 km/h.
Στις αναρτήσεις δεν αναφέρονται οι ακριβείς τους διαδρομές σε mm, πέραν του ότι αυτές είναι μεγάλες, με το πιρούνι να φέρνει καλύμματα-φυσούσες στα καλάμια και τα δύο μονά αμορτισέρ πίσω να έχουν δοχεία αζώτου.
Το ύψος της σέλας πάντως είναι αρκετά χαμηλό, στα 775 mm. Οι τροχοί έχουν διάμετρο 14 και 13 ίντσες μπροστά και πίσω αντιστοίχως, φέροντας ελαστικά με έντονη χάραξη της CST, σε διαστάσεις 120/70-14 και 150/70-13.
Στα φρένα, το μοντέλο εξοπλίζεται με δίσκους, 276 mm μπροστά και 240 mm πίσω, ενώ υπάρχει φυσικά δικάναλο ABS που τους ελέγχει για τυχόν μπλοκαρίσματα.
Δεν υπάρχουν πληροφορίες για δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος στον πίσω τροχό, αλλά μάλλον υπερβάλλουμε, καθότι το βλέπουμε δύσκολο το συγκεκριμένο μοντέλο να οδηγείται με πλασαρίσματα σε διαδρομές εκτός δρόμου.
Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος, οφείλουμε όμως να αναφέρουμε ότι, τουλάχιστον στην Κίνα, διατίθενται διαφορετικές εκδόσεις του μοντέλου, χωρίς να προσδιορίζεται ποιες είναι αυτές και τι εξοπλισμό προσφέρουν.
Από τα συμφραζόμενα καταλάβαμε πάντως ότι η… full extra έκδοση του Dayang Vorei ADV 350 διαθέτει μεγάλη έγχρωμη TFT οθόνη 7 ιντσών (!) η οποία λειτουργεί επίσης ως σημείο προβολής για τις δύο κάμερες που φέρει το σκούτερ (μια μπροστά και μια πίσω!).
Δεν αναφέρεται κάτι για ραντάρ εγγύτητας (θα ήταν τρελό άλλωστε σε αυτή την κατηγορία!) οπότε η χρησιμότητα αυτού του εξοπλιστικού στοιχείου είναι για αύξηση του εύρους κάλυψης που προσφέρουν οι καθρέπτες προς τα πίσω και για καταγραφή υλικού ως dashcam, μπροστά.
Στην οθόνη, προβάλλονται μεταξύ άλλων πληροφορίες για τη στιγμιαία και τη μέση κατανάλωση, θερμοκρασία, υψόμετρο (!) καθώς και οι πιέσεις των ελαστικών, με ειδοποίηση σε περίπτωση απώλειας psi.
H διασυνδεσιμότητα δεν λείπει, και μέσω Bluetooth μπορεί να συζευχθεί ένα smartphone με το σκούτερ, επιτρέποντας διαχείριση κλίσεων και λήψη ειδοποιήσεων, ενώ ένα app της Dayang συλλέγει στοιχεία που αφορούν στη λειτουργική κατάσταση του οχήματος, σε πληροφορίες/ τατιστικά για κάθε διανυόμενη διαδρομή, με δυνατότητα επίσης διαγνωστικού ελέγχου.
Μέσω του app μπορούν επίσης να προβληθούν στην οθόνη οδηγίες για πλοήγηση, ενώ όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Dayang στο μέλλον θα προστεθεί μέσω update και δυνατότητα φωνητικών εντολών.
Τα φώτα του Dayang Vorei 350 ADV είναι Full LED, με λειτουργία DRL, ενώ η Dayang αναφέρει ότι έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο τα σώματα ώστε να ρίχνουν δέσμες φωτός δεξιά και αριστερά (κάτω) για καλύτερο φωτισμό στις στροφές.
Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις, ο έλεγχος του κεντρικού διακόπτη γίνεται μέσω keyless συστήματος, ενώ υπάρχουν παροχές φόρτισης USB αλλά και τύπου «αναπτήρα».
Ένα στοιχείο που δικαιολογείται πλήρως από τον adventure χαρακτήρα του μοντέλου είναι η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 17,4 λίτρα (!), τιμή που αποτελεί ρεκόρ για τα σκούτερ παραγωγής. Βέβαια με όλο αυτό τον εξοπλισμό και με αυτό το ρεζερβουάρ, το κιλά δεν είναι λίγα και ανακοινώνονται στα 208, αδιαμφισβήτητα λοιπόν, το μοντέλο χαρακτηρίζεται «βαρύ», τουλάχιστον «στα χαρτιά».
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια πληροφορία σχετικά με το ενδεχόμενο της εισαγωγής του στις δυτικές αγορές και στην Ελλάδα, από την στιγμή όμως που αυτό έχει επιβεβαιωθεί για τη μικρότερη έκδοση του Dayang Vorei ADV 150, θα μπορούσε να αποτελέσει πραγματικότητα.