fbpx

Piaggio 310 ΗΡΕ: Επιτέλους νέος “300άρης” κινητήρας

Πρώτη εφαρμογή του νέου κινητήρα… στο ΜΡ3

Το να τοποθετείς έναν ανανεωμένο, φρεσκαρισμένο, ολοκαίνουργιο κινητήρα σε ένα όχι τόσο δημοφιλές μοντέλο σαν το τρίτροχο ΜΡ3 και σε δεύτερη φάση να τον περνάς και στα πιο εμπορεύσιμα μοντέλα – σαν το Beverly και τη Vespa, για παράδειγμα – είναι κάτι που μόνο η Piaggio γνωρίζει γιατί συνέβη. Όπως και να έχει όμως… “ταρατατζούμ-ταρατατζούμ, κυρίες και κύριοι”… ιδού ο καινούργιος – όχι 300άρης, αλλά 310άρης! – κινητήρας από την Piaggio! Έστω και στο νέο ΜΡ3…

Πρώτο το Scooternet.gr είχε αναφερθεί ήδη από τις αρχές Μαίου, για τον ερχομό ενός νέου κινητήρα 310 κυβικών εκατοστών (διαβάστε εδώ) που θα μπει σε Vespa, αλλά και στα υπόλοιπα 300άρια της ιταλικής εταιρίας.

Eίναι άραγε βασισμένος ο νέος κινητήρας στον παλιό; Ή μήπως είναι σχεδιασμένος από “λευκό χαρτί”, που λέγανε παλιά; Η Piaggio αναφέρει πως είναι “all new”, ολοκαίνουργιος, αν και έχει παραμείνει η ίδια διάμετρος κι έχει αυξηθεί η διαδρομή του πιστονιού.

Το πιθανότερο είναι να ισχύει το δεύτερο, αφού ο ΗΡΕ που κυκλοφορεί σήμερα αποτελεί εξέλιξη του Quasar που είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά πριν από δυο δεκαετίες, το 2003 (με 244 cc), ενώ το σημαντικό είναι πως στον νέο κινητήρα έχει αλλάξει επιτέλους και ο “ιερός” κυβισμός των 278 κυβικών, που φορούσαν ως τώρα όλα τα “300άρια” της Piaggio (Beverly, MP3, Vespa).

Ο νέος κυβισμός είναι πλέον στα 310 cc (309 είχαμε γράψει εμείς στο άρθρο μας, μικρή η απόκλιση) κι αυτό έγινε ώστε να ισοσταθμιστεί η απώλεια της ιπποδύναμης, λόγω των αυστηρών προδιαγραφών Euro 5+ που πληροί.

Για να δείτε για πόσο μεγάλη απώλεια μιλάμε, οι μηχανικοί έπρεπε να αυξήσουν τον κυβισμό κατά 32 κυβικά (από τα 278 στα 310) δηλαδή παραπάνω από 10%, για να αποκομίσουν σχεδόν την ίδια απόδοση με τον παλαιότερο κινητήρα!

Για την ακρίβεια, ο 278άρης ΗΡΕ απέδιδε 25,4 ίππους (στις 8.000 rpm) και τώρα ο 310άρης αποδίδει 26,4 – έναν μόλις ίππο παραπάνω! Βέβαια το κέρδος βρίσκεται κυρίως στις στροφές μέγιστης απόδοσης, με τους 26,4 ίππους να έρχονται 2.000 στροφές χαμηλότερα (!) από πριν, στις 6.000 rpm.

Όφελος υπάρχει και στη ροπή, που έχει αυξηθεί από τα 2,65 στις 6.250 rpm στα 2,78 στις 6.000 rpm, κι όλη η προσπάθεια έχει γίνει για να ενταθεί η απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που θα προσφέρει “σπιρτάδα” στο σύνολο που κινεί ο 310 ΗΡΕ.

Ο νέος κινητήρας συνεχίζει να είναι μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με έναν εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες, αλλά έχει γίνει προσπάθεια για μείωση των κραδασμών του θορύβου και των εσωτερικών τριβών (τεχνική που ακολουθούν πλέον όλοι οι κατασκευαστές για μεγαλύτερη αντοχή και μικρότερη κατανάλωση).

Ο 310 ΗΡΕ φοράει και νέο στρόφαλο, με offset κύλινδρο,  που μειώνει τις τριβές πιστονιού- κυλίνδρου, λύση που χρησιμοποιείται κατά κόρον από την πρώτη διδάξασα Honda, ενώ τώρα υπάρχει ισχυρότερη μίζα που δεν χρειάζεται αποσυμπιεστή όπως πριν για να εκκινήσει τον κινητήρα και παράλληλα μειώνεται ο θόρυβος κατά την εκκίνηση.

Νέα είναι και τα κάρτερ και η κάσα της μετάδοσης, με στόχο τον χαμηλότερο θόρυβο.

Ο ψεκασμός είναι τελευταίας γενιάς Magneti Marelli MIUG4, ενώ τα διαστήματα συντήρησης του νέου κινητήρα είναι κάθε 10.000 χιλιόμετρα.

Μεγάλα λοιπόν νέα για την Piaggio και τους φίλους των Beverly 300, που έχουν αναγάγει το μοντέλο σε μπεστ σέλερ της εταιρίας στην Ελλάδα και το οποίο αναμένουμε να παρουσιάζεται τον Νοέμβριο στην έκθεση EICMA του Μιλάνου, ή και νωρίτερα. Εκεί ίσως διαπιστώσουμε ότι έχει υιοθετήσει και κάποιες μικρές (ή μήπως μεγαλύτερες;) αισθητικές αλλαγές, ώστε να φρεσκάρει κι αυτό την εικόνα του που θα πηγαίνει ταίρι με τον νέο κινητήρα.

(Α, ναι, όσο δε για το νέο Piaggio ΜΡ310 ΗΡΕ που μόλις παρουσιάστηκε… θα διαβάστε για αυτό σε προσεχές άρθρο, γιατί βλέπετε ότι προτεραιότητα είχε ο νέος κινητήρας που φοράει)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ