fbpx

BYD: Ετοιμάζει ηλεκτρικό σκούτερ και μοτοσυκλέτα

Μετά τους τέσσερις τροχούς έρχονται τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες

Μετά την έντονη κινητικότητα και την “εισβολή” της κατασκευάστριας μπαταριών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD στην Ευρώπη και την Ελλάδα, η κινεζική εταιρία ετοιμάζεται να μπει και στο χώρο των ηλεκτρικών σκούτερ και μοτοσυκλετών, ξεκινώντας με νέες συνεργασίες, με συναρμολογήσεις και τη δημιουργία ασφαλών μπαταριών.

Η BYD είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, με μερίδιο παγκόσμιας αγοράς 15,8% το 2023!

Οι μπαταρίες της BYD χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε πολλές άλλες εφαρμογές, ενώ η μαζική παραγωγή για ηλεκτρικά σκούτερ και μοτοσυκλέτες ή ποδήλατα έχει μείνει ελαφρώς πίσω… προς το παρόν.

Αυτό είναι κάτι που πρόκειται σύντομα να αλλάξει, αφού η εταιρία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα αυξήσει τις επενδύσεις για την έρευνα και την εξέλιξη μπαταριών για δίτροχα, αλλά και για μπαταρίες εσωτερικών χώρων.

Η FinDreams, η εξ ολοκλήρου θυγατρική εταιρία μπαταριών της BYD, ανήγγειλε πριν δύο βδομάδες ότι σκοπεύει να παράγει ασφαλείς και αξιόπιστες μπαταρίες για την αγορά των δικύκλων: “Η αποστολή μας είναι να κάνουμε τη χρήση μπαταριών δικύκλων ασφαλέστερη”.

Η δήλωση ήρθε αφότου 15 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 44 τραυματίστηκαν κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς σε ένα συγκρότημα κατοικιών, στην πόλη Nanking, στις 23 Φεβρουαρίου.

Η φωτιά φέρεται να ξεκίνησε από χώρο όπου βρίσκονταν σταθμευμένα δίκυκλα και – παρά την άγνοια για τα ακριβή αίτια, που ακόμη διερευνώνται – πυροδότησε μια έντονη συζήτηση στην Κίνα σχετικά με την ασφάλεια των ηλεκτρικών σκούτερ.

Έκτοτε, αρκετές κινεζικές πόλεις έχουν απαγορεύσει στους κατοίκους να σταθμεύουν τα ηλεκτρικά τους δίτροχα μέσα σε χώρους πάρκινγκ κτιρίων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Κινεζικής Πυροσβεστικής, καταγράφηκαν 21.000 πυρκαγιές σε ηλεκτρικά δίκυκλα στην Κίνα το 2023, σημειώνοντας αύξηση 17,4% σε σύγκριση με το 2022!

Το 2022, σημειώθηκαν 18.000 πυρκαγιές σε ηλεκτρικά δίκυκλα, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 23,4% επί του συνόλου, καθώς και αύξηση των πυρκαγιών από το 2021.

Οι “Τεχνικές Προδιαγραφές Ασφαλείας για μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και σκούτερ”, που κυκλοφόρησαν πέρσι, ενσωματώνουν προδιαγραφές για την απόδοση της μπαταρίας κάτω από διάφορα απρόοπτα συμβάντα ή συγκεκριμένα περιβάλλοντα.

Εκεί περιλαμβάνονται σενάρια για έκθεση της μπαταρίας σε απροσδόκητες συνθήκες όπως: συμπίεση/κρούση, κραδασμοί, πτώση ή ασφαλής λειτουργία κάτω από συγκεκριμένες ακραίες συνθήκες, όπως χαμηλή πίεση αέρα ή υψηλές θερμοκρασίες.

Στις νέες αυτές προδιαγραφές αναφέρονται επίσης κριτήρια όπως η αντοχή του κελύφους σε υψηλές θερμοκρασίες ή φωτιά, η ανθεκτικότητα της λαβής και η αδιαβροχοποίηση.

Η BYD έχει ήδη κάποια εμπειρία από ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, αφού τον Ιούλιο του 2023, υπέγραψε συμβόλαιο με τη μάρκα δίτροχων Scorpio Electric στη Σιγκαπούρη, για τη συναρμολόγηση του πρώτου ηλεκτρικού σκούτερ X1 στο Shenzhen, για διάθεση στην κινεζική αγορά.

Παρά το γεγονός ότι το X1 θα παράγεται από την BYD, δεν είναι εξοπλισμένο ακόμα με μπαταρία LFP της BYD, αλλά με μονάδα της Samsung, κάτι που θα αλλάξει σύντομα.

Επιπλέον, το 2022, η BYD συνεργάστηκε με την ισπανική μάρκα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και σκούτερ Nerva για να προμηθεύσει την μπαταρία LFP στη νέα της μοτοσυκλέτα.

Το Nerva Exe E-Scooter κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους με μπαταρία LFP 5,76 kWh, που μπορεί να να φορτίσει 0-80% σε 3,5 ώρες.

Από την άλλη, η συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών δικύκλων στην Κίνα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί μπαταρίες μολύβδου.

Ωστόσο, η BYD επιταχύνει την έρευνα και εξέλιξη για τη δημιουργία μιας ασφαλούς μπαταρίας LFP για δίτροχα, με απώτερο σκοπό να εξαλειφθούν τα υπάρχοντα επικίνδυνα ελαττώματα των μπαταριών, πράγμα που μπορεί να ενισχύσει την αγορά των ηλεκτρικών σκούτερ και μοτοσυκλετών στην Κίνα.

Μετά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η BYD είναι έτοιμη να μπει και στα σκούτερ και τη μοτοσυκλέτα, κι αυτό είναι μια εξέλιξη που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί όταν οι Κινέζοι κάνουν τέτοιες κινήσεις… δεν αστειεύονται

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ