Κι όμως ξεκίνησαν τα προβλήματα…
Μέχρι και πρόσφατα ένα από τα πιο “ασφαλή” δίτροχα, ως προς το θέμα της κλοπής, ήταν τα σκούτερ. Η ιστορία πρέπει να ξεκινάει από παλιά, από τη δεκαετία του ’70, όταν, εκείνες τις δοξασμένες εποχές των κλεφτών μοτοσυκλετών, κανείς δεν έκλεβε σκούτερ… δηλαδή “Βέσπες”.
Τα πιο δημοφιλή και πολυπληθή σκούτερ του ’70 και του ’80 ήταν οι Βέσπες και αυτές “δεν κλέβονταν με τίποτα”. Πρώτον γιατί είχαν φθηνά ανταλλακτικά, δεύτερον γιατί η κλειδαριά τιμονιού τους όσο απλή φαινόταν – τόσο δύσκολη ήταν να παραβιαστεί και κυρίως γιατί το τιμόνι – σε περίπτωση χτυπήματος κλέφτη περιστρεφόταν σε σχέση με την κλειδαριά που δεν ζοριζόταν καν, πόσο δε, δεν έσπαγε…
Αργότερα, μετά τα μέσα του ’90, όταν τα νέας γενιάς σκούτερ “τα πλαστικά”, όπως ονομάστηκαν τότε, ήρθαν στην Ελλάδα και αυτά παρέμειναν εκτός εμβέλειας του υποκόσμου που αφορούσε τις κλοπές και την εμπορία ολόκληρων ή ανταλλακτικών διτρόχων. Η εικόνα αρχίζει να αλλάζει πρόσφατα κι αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους όπως:
Οικονομική κρίση: όταν μέρη του πληθυσμού πέφτουν σε οικονομική απελπισία, οι κλέφτες, άρα και οι κλοπές αυξάνονται. Γιατί τα σκούτερ να έμεναν έξω;
Ακριβά ανταλλακτικά: Μειώνονται οι μισθοί, άρα “ακριβαίνουν” τα ανταλλακτικά. Αυτό οδηγεί στην κλοπή ολόκληρων σκούτερ – συνήθως “σηκωτών” με φορτηγάκι – για “κόψιμο” και πούλημα σε τεμάχια. Ξαφνικά στην αγορά άρχισαν να κυκλοφορούν “μεταχειρισμένα” ανταλλακτικά δημοφιλών σκούτερ.
Πολυτελή, ακριβά σκούτερ: Δεν μιλάμε για 2 και 3 χιλιάδες ευρώ, αλλά για σκούτερ που ξεπερνούν τις 5 χιλιάδες ευρώ και φτάνουν μέχρι 12.000 ευρώ. Ότι πρέπει στόχος για μια καλή μπάζα.
Τι πρέπει να κάνουμε; Πως προφυλασσόμαστε από τους κλέφτες; Να ένα καλό αφιέρωμα που θα διαβάσετε σύντομα στη στήλη “ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ” του Scooternet.gr. Μέχρι τότε… έχετε το νου σας και φυλαχτείτε.