Και μέσα και έξω… πάμε καλά!
Το πρώτο εξάμηνο του 2023 έκλεισε με θετικό τρόπο για την αγορά μοτοσυκλετών και σκούτερ στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία πωλήσεων.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές στο χώρο των δύο τροχών – Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο – κατέγραψαν συνολικά 600.784 ταξινομήσεις νέων μοτοσυκλετών και σκούτερ, ένα νούμερο αυξημένο κατά 11,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Το 2022 είχαν καταγραφεί 539.644 μονάδες και η επίδοση του ’23 προσφέρει θετική εικόνα για την αγορά μοτοσυκλετών.
Το ίδιο συνέβη και στην Ελλάδα έστω κι αν οι πωλήσεις μας είναι μικρότερες: με 33.645 μονάδες έκλεισε η περίοδος Ιανουαρίου-Ιουνίου και αύξηση +15%. Όπως θα δούμε αυτό το ποσοστό είναι κοντά, συμβαδίζει με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.
Εξετάζοντας αναλυτικά τις διάφορες αγορές, σε Ιταλία και Ισπανία βλέπουμε πως σημειώθηκε σημαντική άνοδος, με 192.497 μονάδες (+19,1% σε ετήσια βάση) και 102.626 μονάδες (+11,7%) αντίστοιχα.
Επίσης στη Γερμανία και τη Γαλλία, οι ταξινομήσεις ακολούθησαν θετική τάση, σημειώνοντας αντίστοιχα 129.964 μονάδες (+10,1%) και 116.224 μονάδες (+7,5%).
Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αγορά μοτοσυκλετών παρέμεινε ουσιαστικά σταθερή, σημειώνοντας 59.741 μονάδες, με ελαφρά μείωση 0,9%.
Πέρα από την αγορά μοτοσυκλετών και σκούτερ άνω των 50 κυβικών, είχαμε και 99.000 πωλήσεις “μοτοποδηλάτων”, ηλεκτρικών και κάτω των 50 κυβικών που πωλήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2023.
Όσον αφορά την αγορά μοτοποδηλάτων, τα στοιχεία από τις έξι κύριες ευρωπαϊκές αγορές που παρακολουθεί η ACEM, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών, στο Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και Ισπανία (οι οποίες πάντοτε είχαν δυνατή εκπροσώπηση “πενηνταριών) βλέπουμε συνολικά 99.782 εγγεγραμμένες μονάδες.
Εδώ σημειώστε πως η Ελλάδα επί δεκαετίες και μέχρι σήμερα αποκλείεται από τη μέτρηση των στατιστικών στοιχείων πενηνταριών προς την Ευρώπη, γιατί η έκδοση νέων αδειών δεν εκτελείται από το Υπουργείο Μεταφορών (όπως συμβαίνει στα άνω των 50 cc δίκυκλων και όπως θα έπρεπε), αλλά από την Τροχαία, δηλαδή το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, άρα δεν υπάρχουν έγκυρα στοιχεία και στατιστικές!
Ο όγκος αυτός αντιπροσωπεύει συνολική μείωση 25,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν είχαν καταγραφεί 134.503 μονάδες!
Εξαίρεση από αυτή την τάση παρατηρήθηκε μόνο στο Βέλγιο, όπου οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 2,8%, φτάνοντας τις 15.864 μονάδες.
Ο Antonio Perlot, γενικός γραμματέας της ACEM, σχολίασε την τρέχουσα κατάσταση του κλάδου: “Μακροπρόθεσμα, οι μοτοσυκλέτες έχουν παρουσιάσει εξαιρετική πρόοδο, σχεδόν 50%, τα τελευταία τρία χρόνια!
“Τα μοτοποδήλατα, από την άλλη, κατέγραψαν συνολική μείωση 12%, παρά το αυξανόμενο μερίδιο των οχημάτων με ηλεκτρικούς κινητήρες”.