BRIDGESTONE BAΤTLAX SCOOTER SC2, SC2 RAIN: Αποστολή στη Λισσαβόνα

Σπορ και καθημερινά ελαστικά… για δυναμικά maxi scooter

Την κίνησή της κάνει η γιαπωνέζικη εταιρία ελαστικών Bridgestone, παρουσιάζοντας δυο νέα ελαστικά Battlax Scooter SC2 υψηλής τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένα για maxi scooter μεγάλου κυβισμού. Η παρουσίασή τους έγινε στη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας και στη γύρω περιοχή. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Η Bridgestone, η πρώτη εταιρία ελαστικών στον κόσμο – σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων ελαστικών του 2016 εφαρμόζει την τεχνολογία των κορυφαίων ελαστικών μοτοσυκλέτας, των Battlax, αναβαθμίζοντας την γκάμα των ελαστικών σκούτερ και ειδικότερα της κατηγορίας των maxi scooter.

Τα νέα ελαστικά της Bridgestone βρίσκονται ήδη στην αγορά, κι έτσι οι αναβάτες των μεγάλων, maxi scooter θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δυο νέους τύπους, το σπορ Battlax Scooter SC2 και το καθημερινής χρήσης, τουριστικό Battlax Scooter SC2 Rain.

Ο πρόεδρος της Bridgestone Ευρώπης Nico Thuy παρουσιάζοντας τα νέα ελαστικά αναφέρει: Η Bridgestone έρχεται πιο κοντά στους καταναλωτές και δημιουργεί δυο νέες εκδόσεις του καινούργιου Battlax για σκούτερ, έτσι ώστε να προσαρμοστεί σε διαφορετικές χρήσεις και οδηγικά στυλ. Με την εφαρμογή της κορυφαίας τεχνολογίας Battlax και για τα δυο ελαστικά Battlax Scooter SC2 και SC2 Rain μπορούμε να εγγυηθούμε αξεπέραστες επιδόσεις.”

Η Λισσαβόνα, απ’ όπου ξεκινά η δοκιμή των νέων ελαστικών, δεν είναι πια μια πόλη “υπό κατασκευή”, όπως ήταν πριν από μερικά χρόνια.

Έχει ολοκληρώσει τις εργασίες καλλωπισμού της και φοράει πλέον τα καλά της, επιδεικνύοντας τους μεγάλους δρόμους, τα μνημεία, τις πλατείες, τις παλιές της γειτονιές και όλες τις χάρες μιας παλιάς ευρωπαϊκής πρωτεύουσας.

Πλήρης ιστοριών η πρωτεύουσα της Πορτογαλίας έχει πολλά να δείξει στον ταξιδιώτη, μέσα από ένα ιδιαίτερο τοπικό χρώμα.

Τρεις Έλληνες δημοσιογράφοι-συντάκτες ειδικού τύπου, δέχθηκαν την άψογη φιλοξενία της ελληνικής αντιπροσωπείας Elastrak, μέσω της κ. Βιβής Σταμπέλου Manager, PR & Communication και των ανθρώπων της Bridgestone Ευρώπης, σε μια πολύ τεχνική και όμορφη διαδρομή 130 χιλιομέτρων που είχε απ’ όλα: επαρχιακούς δρόμους, δρόμους με στροφές, αυτοκινητόδρομο.

Είχε και δυο γέφυρες, μια παλιά και μια καινούργια, που ενώνουν τη Λισσαβόνα με την απέναντι όχθη του ποταμού Τάγου.

Bridgestone SC2 Rain

Το προηγούμενο, της δοκιμής στο δρόμο, βράδυ γίνεται η επίσημη παρουσίαση των νέων ελαστικών. Τα νέα ελαστικά έχουν όνομα σιδηρόδρομο, είναι τα Bridgestone Battlax Scooter SC2 και τα Bridgestone Battlax Scooter SC2 Rain με το “Rain” να αποτελεί έναν κωδικό που δεν είναι υποχρεωτικό ότι αναφέρεται απαραίτητα σε αποκλειστικά βρόχινο ελαστικό.

Η Bridgestone θέλει με τις δυο νέες σειρές προϊόντων της να μπει δυναμικά στην κατηγορία των maxi scooter (αλλά και των πίσω ελαστικών 300αριών με 16άρηδες τροχούς) είτε για χρήση σπορ, είτε για καθημερινή χρήση και πέρα από τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους έχει δοθεί σημασία στην αντοχή τους στη χρήση.

Κυρίως όμως τα Battlax Scooter SC2 και SC2 Rain καλούνται να προσφέρουν υψηλή πρόσφυση σε όλες τις θερμοκρασίες, να βελτιώσουν το κράτημα στο στεγνό, αλλά και την ποιότητα κύλισης.

Με ειδικά σχεδιασμένες αυλακώσεις για απορροή του νερού και αντίσταση στις παραμορφώσεις του σκελετού, με επιδόσεις που προσφέρουν σταθερότητα και ακρίβεια των κινήσεων, υιοθετώντας τη διάταξη 3LC στα πίσω ελαστικά και νέα σύσταση γόμας με υψηλή περιεκτικότητα πυριτίου.

O σκελετός τους– για λόγους σταθερότητας των ελαστικών- δημιουργείται μέσω της γνωστής διαδικασίας MSB (Mono Spiral Belt), που σημαίνει ότι τα νήματα τυλίγονται παράλληλα μεταξύ τους, έχοντας στην ίδια φορά.

Η γόμα που χρησιμοποιούν ονομάζεται από την εταιρία 3LC (3 layer compound, τριών υλικών) είναι διαφορετικής σύστασης στο κέντρο του ελαστικού, απ’ ότι στα πλαϊνά τμήματα, για τα οπίσθια ελαστικά, είναι δηλαδή “δίγομα”.

Έτσι η συνολική συμπεριφορά των ελαστικών είναι διαφορετική όταν αυτά βρίσκονται σε όρθια θέση, παρά αν βρίσκονται υπό κλίση (στις στροφές).

Bridgestone SC2

Ας δούμε όμως τα χαρακτηριστικά και το προφίλ του κάθε ελαστικού ξεχωριστά.

To Bridgestone Battlax Scooter SC2 είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην σπορ οδήγηση και τις ποικίλες χρήσεις, με έμφαση στη μέγιστη πρόσφυση.

Με σχεδίαση πέλματος που έρχεται από το S21, έμφαση στην ακαμψία του σκελετού και τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης στο στεγνό. Ανθεκτικό στη χρήση, με αίσθηση στις στροφές και στόχο τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση σε όλη την κλίμακα των θερμοκρασιών λειτουργίας του ελαστικού.

Το Bridgestone Battlax Scooter SC2 Rain είναι περισσότερο για καθημερινή χρήση, για μετακίνηση, με έμφαση στην ασφάλεια και στην εμπιστοσύνη που προσφέρει στον αναβάτη σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα.

Η σχεδίαση του πέλματος παίρνει αυτήν του Τ31 σε ένα ράντιαλ ελαστικό για σκούτερ με καλύτερη απορροή νερού και βελτιωμένο κράτημα σε βρεγμένη άσφαλτο.

Εδώ στόχος είναι η βελτιωμένη πρόσφυση ακόμα και στις χαμηλές θερμοκρασίες, το κράτημα από την πρώτη στιγμή που αρχίζει να κινείται το ελαστικό πάνω στην άσφαλτο.

Μαζεύοντας τα παραπάνω στοιχεία, επιγραμματικά: το SC2 Rain είναι σχεδιασμένο για καθημερινή οδήγηση και βελτιωμένη πρόσφυση στο βρεγμένο και το SC2 για σπορ χρήση στο στεγνό, αυξημένη πληροφόρηση προς τον αναβάτη και ποιότητα κύλισης.

Τα Battlax Scooter SC2 ειναι διαθέσιμα σε 2 μπροστινά (120/70 στις 14 και 15”) και 2 οπίσθια μεγέθη (160/60 σε 14 και 15”) και τα SC2 Rain σε 1 μπροστινή διάσταση (120/70 -15”) και 3 οπίσθιες, τις 160/60, σε 14 και 15”, καθώς και την διάσταση 130/70 – 16” προς το παρόν.

Κινούμενοι πάνω στα maxi scooter της Yamaha, της BMW και της Suzuki δοκιμάζουμε τη συμπεριφορά των δυο οικογενειών ελαστικών της Bridgestone στους δρόμους της Πορτογαλίας, όπου τα Battlax Scooter SC και SC2 Rain στέκονται στο ύψος των προσδοκιών τους στη βόλτα των 130 χιλιομέτρων που τα δοκιμάζουμε.

Με δεδομένες τις διαφορές στο κράτημα και την οδική συμπεριφορά των σκούτερ που οδηγούμε, αντιλαμβανόμαστε ότι τα νέα ελαστικά της Bridgestone – μέσω των άριστων χαρακτηριστικών τους – προσφέρουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη να πιέσει ακόμα παραπάνω.

Με το BMW C 650 Sport να εμφανίζει το καλύτερο κράτημα και αίσθηση στις στροφές – ειδικά για τον μπροστινό του τροχό – το Yamaha ΤΜΑΧ ακολουθεί από κοντά, το BMW C 650 GT λίγο πιο πίσω και το Suzuki Burgman 650 τελευταίο να αγκομαχάει για να τα πλησιάσει, με σαφές μειονέκτημα στις στροφές.

Στα νότια του ποταμού Τάγου, σε μια διαδρομή με διάφορους τύπους ασφάλτου, ποτέ δεν χρειάστηκε να κάνουμε παραχωρήσεις ακόμα και σε οδήγηση με γρήγορους ρυθμούς, τους οποίους έθετε η οδηγός-αναβάτρια, γνωστή αγωνιζόμενη, στα Superbike-Supersport Γερμανίδα Nina Prinz, ακόμα και στη μέτρια άσφαλτο της περιοχής Serra da Arrábida.

Αλλά και στις υψηλές ταχύτητες τα νέα ελαστικά της Bridgestone έδειξαν σταθερότητα και στις στροφές και στις ευθείες, ενώ η παρέμβαση των συστημάτων ABS στο φρενάρισμα ήταν εμφανώς μικρότερη, λόγω αυξημένης πρόσφυσης.

Κι όλα αυτά με καλή κατευθυντικότητα και την αίσθηση της σιγουριάς να μεταφέρεται ακόμα και υπό μεγάλη κλίση.

Η ασφάλεια στην κίνηση, αυτό ήταν το ζητούμενο για τα καινούργια ελαστικά της Bridgestone και μπορούμε να πούμε ότι… ο σκοπός επετεύχθη.

( * Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος IXS HX 215 Defender, Mπουφάν IXS Malone, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos )

X