fbpx

BOSCH: ABS LIGHT, ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ SCOOTER

 Αντιμπλοκάρισμα για όλους!

  Ήρθε ο εκδημοκρατισμός των σκούτερ στη μορφή του νέου “μικρού” ABS, που θα λανσάρει η γερμανική Bosch. Έτσι η εταιρία και θα μπορεί να προσφέρει τα ευεργετικά πλεονεκτήματα του αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και στα μικρότερου κυβισμού σκούτερ. Σημαντικό.

 Στις αρχές του 2014 η Bosch θα προμηθεύει κατασκευαστές με το ABS 9M Light, όπως ονομάζεται το νέο μικρών διαστάσεων ABS, για μικρά σκούτερ, παπιά και μοτοσυκλετάκια. Σύμφωνα με την εταιρία με βάση τα στατιστικά στοιχεία του οργανισμού GIDAS, σχεδόν το ένα τέταρτο των ατυχημάτων με σκούτερ και μοτοσυκλέτα θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν υπήρχε η βοήθεια ενός συστήματος ABS.

 Η Ευρωπαϊκή Ένωση πιστεύει ότι η προσθήκη ABS στα δίτροχα θα έχει σώσει 5.000 ανθρώπους μέχρι το 2020. Οι νόμοι στην Ευρώπη θα απαιτούν από τα δίτροχα από τα 125 κυβικά και πάνω να χρησιμοποιούν ABS από το 2017 και μετά. Αυτή η εξέλιξη θα παροτρύνει φυσικά και άλλες χώρες και νομοθεσίες να προχωρήσουν σε τέτοιες αλλαγές, κάτι που θα φανεί χρήσιμο φυσικά και στην Ασία, αλλά και την αγορά της Ν. Αμερικής.

Μπορεί ακόμα και σήμερα να υπάρχουν κάποιες αντιρρήσεις – ειδικά έμπειρων μοτοσυκλετιστών – όσον αφορά στη λειτουργία του ABS και τα αποτελέσματά του κατά το φρενάρισμα, αλλά αυτές οι διαφωνίες νομίζουμε ότι εκμηδενίζονται, ειδικά όταν μιλάμε για σκούτερ μικρού κυβισμού. Οι κατηγορίες 50, 125, 150, 200 κυβικών συνήθως απευθύνονται κυρίως σε νέους αναβάτες, οι οποίοι σαφώς και θα ευεργετούνται από τη χρήση ενός ABS.

To Bosch ABS 9M Light θα αποτελεί μια απλή, ελαφριά έκδοση που θα λειτουργεί μόνο στον μπροστινό τροχό και είναι φθηνότερο σε κόστος από ένα 2κάναλο ABS που συνδυάζει μπροστινό και πίσω τροχό. Είναι ειδικά σχεδιασμένο για ελαφρά δίτροχα σκούτερ, παπιά (όπως δείχνει και η φωτογραφία της Bosch, που είναι και ένα τεράστιο δυνητικό κοινό) και μοτοσυκλέτες, απαιτώντας υδραυλικό σύστημα για να λειτουργήσει.

Το Bosch ABS 9M Light χρησιμοποιεί ένα μόνο κανάλι για τον έλεγχο του μπροστινού τροχού και προσδιορίζει την ταχύτητα του χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα, προσαρμόζοντας ανάλογα την πίεση στο δισκόφρενο. Η πραγματική ταχύτητα καταγάφεται διαρκώς και λαμβάνεται υπ’ όψη στους υπολογισμούς του συστήματος, έτσι ώστε να προσφέρει ασφαλή φρεναρίσματα ακόμα και σε δρόμους με μικρή πρόσφυση.

 Πολλά από τα εξαρτήματα του ABS light χρησιμοποιούνται και σε πιο εξεζητημένα συστήματα της εταιρίας και υπάρχει επιλογή να τοποθετηθεί αισθητήρας και στον πίσω τροχό δίνοντας τη δυνατότητα στο σύστημα να υπολογίζει τις τιμές επιβράδυνσης όπως και στα 2κάναλα ABS, βοηθώντας ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις της ακινητοποίησης.

Ετοιμαζόμαστε λοιπόν για μικρότερου κυβισμού σκούτερ με ABS, μια θετική εξέλιξη που μπορεί να αυξάνει την τιμή (λίγο ή πολύ θα το δούμε στην πράξη) αλλά προσφέρει ασφαλέστερα φρεναρίσματα, κάτι το οποίο ειδικά στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντικό, λόγω των κακών επιφανειών που έχουν οι δρόμοι. Μέχρι στιγμής το πιο κοντινό σε ABS προσφέρεται από τα γεφυρωμένα φρένα, τα οποία με το πάτημα της αριστερής μανέτας ενεργοποιείται μαζί με το πίσω και το μπροστινό φρένο. Πρώτη εταιρία που έβαλε ABS σε scooter μικρότερου κυβισμού είναι η Honda στο SH 150.

X