ZAPP i300: Ο φρέσκος αέρας της σχεδιαστικής ανανέωσης

 Η κομψότητα και οι υψηλές τιμές

Όπως έχετε παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό βομβαρδιζόμαστε από ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία απ’ ότι δείχνουν όλα, έχουν βαλθεί να αλώσουν το χώρο των σκούτερ. Να κινηθούν απειλητικά προς την κατηγορία των 50αριών, αφού οι επιδόσεις τους είναι παρεμφερείς, ενώ δεν μολύνουν το περιβάλλον. Ένα από αυτά τα νέα μοντέλα είναι και το Zapp i300, ένα εξαιρετικά ελαφρύ ηλεκτρικό σκούτερ με τολμηρή-ενδιαφέρουσα εμφάνιση.

Πως καταφέρνουν άραγε τα ηλεκτρικά σκούτερ να έχουν διαφορετικό, ανανεωμένο, καινοτομικό design; Δεν είναι ότι οι εταιρίες που τα παρουσιάζουν στρατολογούν εμπνευσμένους βιομηχανικούς σχεδιαστές, ούτε ότι ρίχνουν περισσότερα χρήματα στο συγκεκριμένο θέμα.

Έχει να κάνει περισσότερο με το ότι οι ηλεκτροκινητήρες πιάνουν λιγότερο χώρο και δεν απαιτούν ένα σωρό παρελκόμενα, όπως φιλτροκούτι, μονάδες τροφοδοσίας, διαχείρισης, εξάτμιση, κ.λπ, άρα μπορούν να “βολευτούν σε μια γωνιά”. Κι έτσι αφήνουν χώρο… για τις μπαταρίες, που όμως και αυτές έχουν μαζεμένο όγκο και τακτοποιούνται σε διάφορα σημεία του δίτροχου.

Να λοιπόν που ακόμα και ένα σκούτερ “αγνώστου πατρός”, αυτό που λένε ότι “δεν το ξέρει ούτε η μάνα του”, μιας νεοεμφανισθείσας εταιρίας από το Λονδίνο, το ηλεκτρικό σκούτερ Zapp i300, καταφέρνει να φέρει στο προσκήνιο καθαρές σχεδιαστικές γραμμές. Επίσης είναι ελαφρύ και έχει καλή επιτάχυνση.

Σίγουρα το Zapp i300 είναι ένα σκούτερ τολμηρό και κομψό σχεδιαστικά, ενώ κάνει φανερά τα λίγα κιλά που κουβαλάει. Η σχεδόν επίπεδη ποδιά, το μονόμπρατσο ψαλίδι και η εμφανής ανάρτηση μαζί με το “κενό” κάτω από την ουρά του, τραβούν άμεσα το μάτι του παρατηρητή.

Το Λονδρέζικο σκουτεράκι υπόσχεται (εντάξει, το έχουμε ξαναπεί: υποσχέσεις θα ακούσουμε πολλές) και υψηλή απόδοση.


Ο ηλεκτροκινητήρας των 14 Kw (20 HP) είναι στερεωμένος πάνω στο πλαίσιο και η μετάδοση γίνεται με ελαστικό οδοντωτό ιμάντα.
Το Zapp i300 είναι εξοπλισμένο με ένα σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο και τμήματα αλουμινίου, έχει δισκόφρενα μπροστά και πίσω με ABS, τροχούς 14 ιντσών και έγχρωμη οθόνη TFT.

Ένα ενδιαφέρον επίσης στοιχείο είναι ότι η ποδιά, το μπροστινό πλαστικό τμήμα, μπορεί να αλλάξει εύκολα με μια διαφορετικού χρώματος κι έτσι να αλλάξει δραστικά η εμφάνισή του.


Μια άλλη σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι τροφοδοτείται από δύο ελαφριές, αφαιρούμενες μπαταρίες των 5 κιλών η κάθε μία, εύκολα μεταφερόμενες, γεγονός που ανεβάζει το βάρος του σκούτερ στα μόλις 90 κιλά.

Η αυτονομία φτάνει τα 60 χιλιόμετρα στη λειτουργία Eco, ενώ η ανακοινώσιμη τελική είναι τα 100 km/h! Τα 45 km/h που είναι η τελική του προγράμματος Eco τα πετυχαίνει μέσα σε 2,35 δευτερόλεπτα.

Και όταν φτάνει η ώρα της πληρωμής το ποσόν για την απόκτηση του Zapp i300 αποδεικνύεται υψηλό, αφού φτάνει τα σχεδόν 6.000 ευρώ. Ελαφρώς δύσκολο θέμα το τελευταίο…