Το ΤΜΑΧ μιας νέας εποχής
Αυτό που λέγαμε τόσο καιρό, συνέβη: η αλλαγή του διάσημου Yamaha ΤΜΑΧ, που συνοδεύεται από τη νέα εποχή των προδιαγραφών Euro5, έχει να κάνει και με την εμφάνιση και με την απόδοση. Πριν από λίγες ώρες – χθες βράδυ – η Yamaha άνοιξε τα χαρτιά της για το 2020, κάνοντας για άλλη μια φορά το καλό-καλύτερο.
Η καινούρια χρονιά φέρνει στις αγορές και μάλιστα σύντομα, ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019, το μεγαλύτερο σε κυβισμό Yamaha ΤΜΑΧ που έχει παρουσιαστεί ποτέ, με δικύλινδρο κινητήρα 562 cc.
Πρώτα απ’ όλα, όμως, κυρίως – όπως είχαμε προβλέψει – άλλαξε η εμφάνισή του συνολικά, έστω κι αν όχι ριζικά: έγινε πιο κομψή και πιο σπορ. Από το “μέτωπο” του φέρινγκ, το σχήμα των προβολέων, το φέρινγκ και τα καπάκια, μέχρι την ουρά και το φωτιστικό σώμα, όλα πολύ σωστά άλλαξαν και έγιναν καλύτερα από πριν… Πρόκειται για την πέμπτη γενιά ΤΜΑΧ στην ιστορία της οικογένειας.
Η διάμετρος των κυλίνδρων ήταν αυτή που μεγάλωσε λίγο (κατά 2 χιλιοστά), ώστε να τους δώσει περισσότερα κυβικά, ενώ παράλληλα τοποθετήθηκαν ελαφρύτερα πιστόνια και νέες μπιέλες. Η αύξηση στην απόδοση του νέου κινητήρα είναι κατά 3,5% σε ιπποδύναμη και κατά 6% σε ροπή.
Κι έτσι οι νέες αυστηρότερες προδιαγραφές – που έφεραν και αύξηση κυβισμού – δεν “φίμωσαν” τον κινητήρα, αλλά αντίθετα τον δυνάμωσαν.
Το TMAX 560 του ’20 αποδίδει 47 ίππους στις 7.500 rpm (από 45 ίππους στις 6.750 rpm πριν του 530) και 5,7 kgm ροπής στις 5.250 rpm (από 5,4 kgm ροπή, στις 5.250 rpm). Με τους 47 ίππους που αποδίδει μπορεί να οδηγείται και από κατόχους διπλώματος οδήγησης Α2.
Το συνολικό βάρος του σκούτερ φτάνει τα 218 κιλά.
Ξανασχεδιασμένοι είναι οι θάλαμοι καύσης, νέος είναι ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής (που έφτασαν πλέον τα 27 mm διαμέτρου) και εξαγωγής, καθώς και το μπεκ ψεκασμού.
Η εξάτμιση έχει αλλάξει όπως και ο ήχος που παράγει, ενώ ο κινητήρας έχει 2 χαρτογραφήσεις απόδοσης (D-Mode). Παράλληλα, και το traction control (ΤCS) έχει καλύτερη λειτουργία, ενώ ανασχεδιασμένο είναι το σύστημα ψύξης με ένα μεγαλύτερο ψυγείο και αεραγωγούς νέας σχεδίασης.
Βελτιώσεις υπάρχουν και στην αυτόματη μετάδοση CVT, νέος είναι ο ιμάντας και οι ρυθμίσεις της μετάδοσης για καλύτερη απόδοση στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και για να βελτιωθεί η επιτάχυνση.
Η λειτουργία των αναρτήσεων έχει αλλάξει για μεγαλύτερη άνεση, ενώ η εργονομία έχει μελετηθεί στο πίσω μέρος του ΤΜΑΧ, με σκοπό να κάνει τη ζωή του συνεπιβάτη πιο εύκολη, αφού πράγματι το σκούτερ έχει γίνει συνολικά πιο φιλόξενο γι’ αυτόν από το προηγούμενο μοντέλο.
Ο πίνακας οργάνων είναι καινούργιος, κι εκτός από τα αναλογικά όργανα διαθέτει και οθόνη TFT, ενώ έχουν αλλάξει το διπλό στάντ (με σύστημα ασφάλισης) και όλα τα φωτιστικά σώματα που είναι full-LED.
Το Yamaha ΤΜΑΧ 560 του 2020 θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις: τη βασική και την ΤΜΑΧ Tech Max 560, με πλουσιότερο εξοπλισμό: ΜyTMAX Connect – σύστημα για πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση, ανάποδο πιρούνι χρυσού χρώματος.
Περισσότερες πληροφορίες για το νέο ΤΜΑΧ θα έχουμε σύντομα.