fbpx

YAMAHA SCOOTERS, 2017: Βόλτα ιταλικού τύπου

Σκούτερ σε όλους, για όλους

Μια μέρα στη Ρώμη επέλεξε να παρουσιάσει η Yamaha τα σκούτερ του 2017 με βόλτα στους πολυσύχναστους δρόμους της που κατέληγε σε ένα γεύμα διαφορετικό από τα άλλα. “A Dinner in Rome” το ονόμασε…

Τα “μικρά” της Yamaha και συγκεκριμένα τα 125άρια-155άρια της γιαπωνέζικης εταιρίας κοιτούν το 2017 με το σλόγκαν “Αστική Κινητικότητα” (Urban Mobility) να ορθώνεται σαν σημαία μιας πλήρους γκάμας, που καλύπτει πλήθος αναγκών ανθρώπων των πόλεων.

Στην Ιταλία έγινε η επίσημη παρουσίαση των σκούτερ πόλης της Yamaha και έπειτα ακολούθησε μια βόλτα, σε ώρα αιχμής μέσα στα πλακόστρωτα, τους δρόμους και τα δρομάκια της αιώνιας πόλης, που τελείωνε με διαφορετικό τρόπο: οι δοκιμαστές-δημοσιογράφοι θα έφτιαχναν μόνοι τους τα πιάτα που θα δειπνούσαν. Το τελευταίο ήταν μια καλή ιδέα, αλλά όχι απαραίτητα για εκείνους που δεν ήξεραν από κουζίνα και μαγειρική…

Η ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία 8 χρόνια παρουσιάζει ενδιαφέροντα στοιχεία όσον αφορά στις πωλήσεις σκούτερ και μοτοσυκλετών (άνω των 50cc), αλλά κυρίως – αυτών που μας ενδιαφέρουν εδώ – των σκούτερ.

Από τις 1.200.000 μονάδες του 2009 οι συνολικές πωλήσεις διτρόχων υποχώρησαν στις χαμηλές 790.000 το 2013 και έκτοτε παρατηρήθηκε διαρκής αύξηση μέχρι να φτάσουμε στο 2016 που οι ευρωπαϊκές πωλήσεις έπιασαν τις 1.024.000 μονάδες. Από αυτές οι 611.000 ήταν σκούτερ. Ισχύει λοιπόν στην Ευρώπη το ίδιο φαινόμενο με αυτό της ελληνικής αγοράς, στην οποία επίσης το 60% περίπου των συνολικών πωλήσεων είναι σκούτερ.

Ενδιαφέρον έχει και η μοιρασιά των πωλήσεων σκούτερ στην Ευρώπη, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό 42% (175.000 μονάδες) είναι σκούτερ πόλης με μεγάλης διαμέτρου τροχούς, το 25% (103.000 μον.) σκούτερ πόλης με μικρότερης διαμέτρου τροχούς και το 33% (135.000 μον.) σπορ σκούτερ (όπως είναι π.χ. τα ΧΜΑΧ και ΤΜΑΧ για την Yamaha).

Την κατηγορία της χρήσης πόλης η Yamaha την καλύπτει με τα D’elight 125, Tricity 125/155, Xenter 125/155, NMAX 125/155 (και τη μικρή μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα YS 125).

Παρότι η εταιρία το 2012 εμφάνιζε υψηλότερο ποσοστό πωλήσεων στην κατηγορία των σπορ σκούτερ, με το πέρασμα του χρόνου κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις και στην κατηγορία των σκούτερ πόλης με μικρότερους ή μεγαλύτερους τροχούς.

Τη διαφορά όμως στην αύξηση των πωλήσεων των Urban Scooter της Yamaha την έκανε ο ερχομός του ΝΜΑΧ 125 αρχικά και πρόσφατα του 155, που γενικά είναι ένα μοντέλο που “έπιασε” τον ρυθμό των Ευρωπαίων, παρότι δεν είχε μεγάλης, αλλά μεσαίας διαμέτρου τροχούς. Ήταν το μικρό μέγεθος, η ευελιξία και γενικά το συνολικά σοφά ζυγισμένο “πακέτο” που έκανε τη διαφορά.

Συγκεκριμένα, μόνο το 2016 πουλήθηκαν πάνω από 12.000 ΝΜΑΧ, τη στιγμή που το αμέσως επόμενο σε πωλήσεις μοντέλο της Yamaha στην Ευρώπη ήταν το Tricity με 5.300 πωλήσεις.

Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση της γιαπωνέζικης εταιρίας απέναντι στο θέμα “καθημερινή, αστική μετακίνηση” κινήθηκε σε πολλά επίπεδα καλύπτοντας ομάδες αγοραστών διαφορετικού επιπέδου και οδηγικής εμπειρίας, άνδρες-γυναίκες, ανθρώπων που στοχεύουν στην οικονομική μετακίνηση ή το lifestyle, που θέλουν σκούτερ για κάθε μέρα ή για το Σαββατοκύριακο, κ.λπ.

Τα στοιχεία αυτά ίσχυαν όχι μόνο για την Ευρώπη, αλλά και για την Ασία και εδώ, για λόγους σύγκρισης, πρέπει να πούμε ότι το Yamaha ΝΜΑΧ, το σκούτερ best seller της εταιρίας τη χρονιά που πέρασε (2016) και το οποίο πούλησε 12.000 κομμάτια στην Ευρώπη, έπιανε τις 150.000 στην Ινδονησία!

Όλα τα σκούτερ της Yamaha του 2017 χρησιμοποιούν κινητήρες τεχνολογίας χαμηλών τριβών/κατανάλωσης-υψηλής απόδοσης Blue Core, εκ των οποίων τα ΝΜΑΧ, Tricity, Xenter φορούν τον ίδιο 4βάλβιδο κινητήρα με το χαρακτηριστικό ψυγείο στο πλάι και την μεταβλητή ενεργοποίηση βαλβίδων (VVA).

ΥΑΜΑΗΑ ΝΜΑΧ 125/155

Απευθύνονται σε κοινό ηλικιών 45 μέχρι 54 ετών που είναι 75% άνδρες και 45% γυναίκες, το 30% είναι νεοφερμένοι στα σκούτερ και τα δίτροχα.

Τα κύρια χαρακτηριστικά των αγοραστών των ΝΜΑΧ είναι ότι τα προτιμούν γιατί είναι φθηνότερα και μικρότερων διαστάσεων από τα ΧΜΑΧ, χωρούν ένα φουλφέις κράνος τουλάχιστον, φτάνουν τα 110 km/h, είναι ευέλικτα στην κίνηση και οδηγούνται εύκολα.

ΥΑΜΑΗΑ D’ELIGHT 125

To νεοφερμένο μικρό σκούτερ της Yamaha που αντικαθιστά το D’elight 115 απευθύνεται σε ηλικιακό κοινό από 35 μέχρι 54 ετών που είναι κατά 57% γυναίκες, 43% άνδρες και το 52% αρχάριοι αναβάτες.

Τα κύρια χαρακτηριστικά των αγοραστών του D’elight 125 είναι ότι το προτιμούν για να ξεφύγουν από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, κάνουν οικονομία και για την αγορά του και γλυτώνουν χρήματα λόγω χαμηλής κατανάλωσης. Επίσης το D’elight είναι χαμηλό, πολύ ελαφρύ, εύκολο στη χρήση και διαθέτει επίπεδο δάπεδο για μεταφορά τσαντών και μικροαντικειμένων.

ΥΑΜΑΗΑ XENTER 125

Απευθύνεται σε κοινό ηλικιών 25 μέχρι 54 ετών που είναι 67% άνδρες και 33% γυναίκες, ενώ το 20% αυτών είναι νέοι αναβάτες.

Τα κύρια χαρακτηριστικά των αγοραστών του Xenter είναι ότι τα προτιμούν γιατί έχουν μεγάλους τροχούς, άρα είναι πιο σταθερά και άνετα σε κακοτράχαλους δρόμους, για το επίπεδο δάπεδο, τη μοντέρνα σχεδίαση, τη δυνατότητα να μεταφέρουν δύο άτομα.

ΥΑΜΑΗΑ TRICITY 125/155

To 125 απευθύνεται σε νεαρότερο κοινό που ξεκινάει από τα 35 χρόνια, ενώ το 155 ξεκινά από τα 45. Διαφοροποιήση υπάρχει και στα ποσοστά ανδρών- γυναικών με τους άνδρες να προτιμούν περισσότερο το 155.

Τα κύρια χαρακτηριστικά για τα οποία προτιμούν τα Tricity οι αγοραστές, είναι ότι φοβούνται τους δύο τροχούς και προτιμούν τους τρεις που δίνουν σταθερότητα και αυξημένη ασφάλεια, είναι πιο άνετα, έχουν διαφορετικό σχήμα και είναι μοντέρνα και αποτελούν την εναλλακτική των σκούτερ με μεγάλης διαμέτρου τροχούς.

X