fbpx

Yamaha NMAX 125/155 ’21: Start & Stop!

Περισσότερα συστήματα και “στρογγύλεμα” της εμφάνισης

Με πιο ήπιες σχεδιαστικές γραμμές, διατηρώντας τη γνωστή μορφή τους, μαζί με βελτιώσεις σε σημεία και με δυναμικές λύσεις στον τομέα του κινητήρα παρουσιάζονται τα Yamaha ΝΜΑΧ 125 και ΝΜΑΧ 155 για το 2021, ενισχύοντας την εικόνα και την αγοραστική τους αξία.

Από το 2015 που παρουσιάστηκε, το NMAX 125 αποτελεί το πιο επιτυχημένο μοντέλο της οικογένειας των Urban Mobility δίτροχων της Yamaha, έχοντας επιτύχει πωλήσεις 72.000 μονάδων, ενώ μαζί με την έκδοση NMAX 155, αποτελούν το 2/3 των πωλήσεων της εταιρείας στην κατηγορία των αστικών σκούτερ μικρού κυβισμού.



Με βάση αυτά τα στοιχεία, η ανανέωση του μοντέλου στα Euro 5 και η συνέχισή του ως ενεργό μέλος της γκάμας των τριών διαπασών, ήταν δεδομένη, όπερ και εγένετο λοιπόν, με την Yamaha να παρουσιάζει τα NMAX του 2021.

Ο κινητήρας των 125 κ.εκ. συμμορφώνεται με τις νέες προδιαγραφές και συνεχίζει να αποτελεί ένα από το πιο τεχνολογικά προηγμένα μοτέρ της κατηγορίας.

Η Blue Core τεχνολογία της Yamaha, που αποτέλεσε τη βασική αρχή της σχεδίασης αυτού του μοτέρ, επικεντρώνεται στο τρίπτυχο «βελτίωση της καύσης – μείωση των απωλειών της ισχύος – αποδοτική ψύξη».

To στοιχείο όμως που ξεχωρίζει τον κινητήρα αυτό σε σχέση με τους άλλους της κατηγορίας είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVA στις βαλβίδες εισαγωγής.

To τμήμα του μονού στην προκειμένη περίπτωση εκκεντροφόρου που οδηγεί τις βαλβίδες εισαγωγής, φέρει δύο διαφορετικού σχήματος λοβούς, ένα βελτιστοποιημένο για τον χρονισμό στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του μοτέρ και έναν που ταιριάζει περισσότερο στις υψηλές στροφές.

Στο VVA σύστημα υπάρχει δυνατότητα εμπλοκής και απεμπλοκής των ζύγωθρων (κοκοράκια) που αντιστοιχούν στους αντίστοιχους λοβούς και έτσι επιτυγχάνεται η μετάβαση από το ένα προφίλ χρονισμού στο άλλο.

Με αυτό το ισχυρό ατού ήδη στην φαρέτρα του από το 2015, η Yamaha προσθέτει στο NAMX 125 για το 2021 κι άλλο ένα εξέχον χαρακτηριστικό, αυτό της Start & Stop λειτουργίας, ακολουθώντας έτσι ένα σύστημα που πρωτολανσάρισε η Honda στο PCX.

Μακροπρόθεσμα, το Start & Stop, το οποίο προσφέρει δυνατότητα απενεργοποίησης, συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, σβήνοντας και επανεκκινώντας τον κινητήρα αυτόματα και χωρίς καθυστέρηση, κατά τις στάσεις στα φανάρια και στις διασταυρώσεις, που συχνά – πυκνά συναντά κανείς στις αστικές διαδρομές.


Ο κινητήρας έχει διατηρήσει την ισχύ του, στους 12,2 ίππους, οι οποίοι αποδίδονται όμως κατά 500 σ.α.λ. ψηλότερα από την προηγούμενη έκδοση, στις 8.000 σ.α.λ. (από 7.500 σ.α.λ.).

Η μέγιστη ροπή είναι πρακτικά η ίδια, δηλαδή 1,1 kgm έναντι 1,2 kgm, το σημαντικό όμως είναι ότι σε αντίθεση με τη μέγιστη ισχύ, αυτή αποδίδεται χαμηλότερα σε σχέση με το 2020 μοντέλο, στις 6.000 σ.α.λ. (από 7.250 σ.α.λ.).

Μικρότερη, έστω και ελάχιστα, είναι η κατανάλωση που ανακοινώνει η Yamaha, στα 2,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (από 2,3 λίτρα / 100 χλμ.), όμως η αυτονομία είναι μεγαλύτερη, στα 300+ χλμ. μεταξύ των ανεφοδιασμών, χάρη στην αυξημένη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, που έφτασε τα 7,1 λίτρα (από τα 6,6 λίτρα).

Αυτή η αύξηση στο ρεζερβουάρ, έγινε δυνατή χάρη στην επανασχεδίαση του πλαισίου, με το ρεζερβουάρ να συνεχίζει να καταλαμβάνει τον χώρο στο «τούνελ» της ποδιάς, ώστε να επιτυγχάνεται συγκέντρωση του βάρους χαμηλά.

H Yamaha αναφέρει επίσης ότι το νέο πλαίσιο, σε συνδυασμό με την αναθεώρηση στη σχεδίαση του σκούτερ με λιγότερες αιχμές (πιο “στρογγυλεμένο”) στο κουστούμι του, με νέο φωτιστικό σώμα μπροστά με δυο LED προβολείς.

Επίσης έχει βελτιωθεί η άνεση του αναβάτη, με καλύτερη εργονομικά θέση οδήγησης, πιο αποτελεσματική προστασία από τον αέρα και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Το ύψος της σέλας παραμένει στα αρκετά χαμηλά 765 χλστ., με το βάρος να έχει αυξηθεί από τα 127 στα 131 κιλά.


Οι τροχοί επίσης παραμένουν στις 13 ίντσες, με ελαστικά διαστάσεων 110/70-13 και 130/70-13 να εφαρμόζονται αντιστοίχως μπροστά και πίσω. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν μονοί δίσκοι, που ελέγχονται από δικάναλο ABS, ενώ ένα σύστημα Traction Control ολοκληρώνει την άρτια εικόνα στο επίπεδο του εξοπλισμού.

Αλλά και σε ό,τι αφορά στο… hi-tec το NMAX «σκοράρει» εξίσου επιτυχημένα, με το σύστημα Smart Key και τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας που αποκτά, μαζί με μια νέα ψηφιακή οθόνη LCD ως πίνακα οργάνων.

Οι ιδιοκτήτες των NMAX 125 (και 155) μπορούν να κάνουν λήψη της δωρεάν εφαρμογής MyRide της Yamaha στο smartphone τους και να συνδέσουν τη συσκευή τους μέσω Bluetooth. Μόλις συνδεθεί, η εφαρμογή MyRide παρέχει στον αναβάτη πλήρη πρόσβαση σε κάθε είδους τεχνικές και λειτουργικές πληροφορίες, όπως είναι η κατάσταση της μπαταρίας, η στάθμη λαδιού, η κατανάλωση καυσίμου και πολλά άλλα.

Παρέχει επίσης τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης στάθμευσης, η οποία επιτρέπει στον αναβάτη να εντοπίσει το NMAX του χρησιμοποιώντας την τελευταία τοποθεσία που είχε καταγραφεί στο τηλέφωνο.

Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής MyRide, κάθε οδηγός NMAX έχει πρόσβαση και στη λειτουργία Ride & Record, που καταγράφει τη γωνία κλίσης, την επιτάχυνση, την ταχύτητα, την απόσταση και πολλά άλλα δεδομένα από τις διαδρομές με το scooter. Στη συνέχεια, αν κάποιος θέλει, μπορεί να μοιραστεί τα δεδομένα της εφαρμογής MyRide με χρήστες από όλο τον κόσμο και να δει αντίστοιχα τις δικές τους κοινοποιήσεις δεδομένων.

Πέραν όλων αυτών, στη νέα οθόνη προβάλλονται επίσης εικονίδια που ενημερώνουν τον αναβάτη για εισερχόμενες κλήσεις, email και γραπτά μηνύματα, καθώς και για τη στάθμη της μπαταρίας του κινητού του.

Το νέο NMAX 125 θα είναι διαθέσιμο στα εξουσιοδοτημένα καταστήματα Yamaha, τον Φεβρουάριο του 2021, ενώ το NMAX 155 θα ακολουθήσει αργότερα, τον Αύγουστο του 2021.

Για την έκδοση των 155 κ.εκ. δεν υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά. Φυσικά φέρει όλες τις αλλαγές και τα νέα στοιχεία του 125, με την ισχύ του να ανακοινώνεται στους 14,8 ίππους.