fbpx
Motul Skyscraper Left
Motul Skyscraper Right

Suzuki Burgman Street 125EX: Μεγάλο όνομα!

Η επιστροφή του Burgman

Το τρίτο σκούτερ στην κατηγορία των 125 κυβικών παροουσιάζει η Suzuki, η οποία απ’ ό,τι φαίνεται “ανακαλύπτει” την αναγκαιότητα να καλύψει – και με το παραπάνω – τη σημαντική αυτή κατηγορία. Το νέο μικρό σκούτερ της Suzuki με το μεγάλο όνομα Burgman Street 125EX, είναι κομμένο και ραμμένο για την πόλη και το μποτιλιάρισμα.

Μετά τα Suzuki Avenis 125 και Address 125 που παρουσιάστηκαν νωρίτερα μέσα στη χρονιά και τα αναμένουμε κάποια στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά, έρχεται η σειρά του γνωστού ονόματος Βurgman, το οποίο συνοδεύει, για κάποιο λόγο, και η λέξη “Street”.

Αυτό ίσως έγινε για να διαφοροποιείται από το προηγούμενο ομώνυμο μοντέλο που ήταν σκέτο Burgman και ναι… τελικά η Suzuki (πολύ ορθά) αποφάσισε να επαναφέρει στην αγορά το θρυλικό όνομα των σκούτερ της.

Συνδυασμό επιδόσεων, ευελιξίας, άνεσης, πρακτικότητας, βέλτιστης οικονομίας καυσίμου και χαμηλών εκπομπών ρύπων” ισχυρίζεται η Suzuki ότι πετυχαίνει το Burgman Street 125EX, το οποίο, για πρώτη φορά πάνω σε κινητήρα της Suzuki, διαθέτει σύστημα Start & Stop, που ονομάζει Engine Auto Stop-Start (EASS), ενώ ο κινητήρας διαθέτει και σύστημα αθόρυβης εκκίνησης Silent Start System.

Στην ουσία η Suzuki γίνεται μια ακόμα εταιρία που υιοθετεί τις τεχνολογίες και τη διάταξη κινητήρα/ψυγείου που εισήγαγε πρώτη η Honda με τους κινητήρες eSP, με το ψυγείο τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα. Την τεχνολογία αυτή αντέγραψαν και οι Yamaha, Piaggio, SYM και άλλοι στο δρόμο, μιας και αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποτελεσματική.

Έτσι το Engine Auto Stop-Start (EASS), είναι το σύστημα διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα καθώς δουλεύει ρελαντί όταν το σκούτερ βρίσκεται σε στάση. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, κι αποδεικνύεται ωφέλιμο όταν το σκούτερ σταματάει στα φανάρια ή όταν η οδήγηση έχει συχνές στάσεις μέσα στην πόλη.

Το Silent Starter System αντίστοιχα εκκινεί αθόρυβα τον κινητήρα -με ένα μικρό άνοιγμα του γκαζιού- χρησιμοποιώντας το βολάν σαν μίζα.

Η κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνεται από την εταιρία για τον αερόψυκτο, ψεκαστό κινητήρα είναι χαμηλή στα 1,9L/100km και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 44g/km σε δοκιμές λειτουργίας WMTC με EASS.

Ο κινητήρας – που ονομάζεται “SEP-α” αποδίδει – σύμφωνα με τη Suzuki – μέγιστη ιπποδύναμη 8.4 hp (6,3 Kw) στις 6.500 rpm και μέγιστη ροπή 10,0 Nm στις 5.500 rpm. Έχει έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και δύο βαλβίδες, ενώ λόγω του ότι είναι αερόψυκτος είναι εύκολος στη συντήρησή του.

Ο αποθηκευτικός χώρος των 21,5 λίτρων κάτω από τη σέλα παρέχει αρκετό χώρο για κράνος ή τσάντες και άλλα αντικείμενα, ενώ οι θήκες με πορτάκια, αριστερά και δεξιά της ποδιάς, κάτω από το τιμόνι, προσφέρουν βολική αποθήκευση για μικρά αντικείμενα.

Μια εύχρηστη πρίζα USB 2Α που βρίσκεται μέσα στην αριστερή θήκη επιτρέπει επίσης να επαναφορτίζεται το smartphone. Το επίπεδο πάτωμα προσφέρει χώρο για τα πόδια και μία άνετη θέση οδήγησης.

Στα κύρια χαρακτηριστικά του Burgman Street 125EX είναι κατ’ αρχάς οι τροχοί διαμέτρου 12 ιντσών, οι οποίοι μαζί με το επίπεδο πάτωμα και τη χαμηλή σέλα (780 mm) δίνουν ένα εξίσου χαμηλό συνολικό πακέτο, το οποίο λόγω και των λίγων του κιλών (μόλις 112 kg) θεωρητικά θα προσφέρει ένα εύκολο στη χρήση και ιδιαίτερα χρηστικό σύνολο.

Υπάρχουν ελαστικά tubeless και τα φρένα που είναι δισκόφρενο μπροστά και (δυστυχώς) ταμπούρο πίσω (διαμέτρου 190mm και 130mm αντίστοιχα) διαθέτουν σύστημα που γεφυρώνει τη λειτουργία τους και πετυχαίνει φρενάρισμα κατανέμοντας τη δύναμη τόσο μπροστά όσο και πίσω, με τη χρήση της αριστερής μανέτας του τιμονιού.

Το μεταξόνιο είναι στα 1.290mm, αρκετή είναι η απόσταση από το έδαφος (160mm), ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου χωράει 5,5 λίτρα, πράγμα που “σε συνδυασμό με τον οικονομικό κινητήρα, επιτυγχάνει αυτονομία περίπου 289 χιλιομέτρων”, όπως αναφέρει η Suzuki.

Στον εξοπλισμό του Suzuki Burgman Street 125EX συναντάμε:

Ένα ζευγάρι βοηθητικά άγκιστρα που επιτρέπουν το κρέμασμα τσαντών στην περιοχή της ποδιάς, με το πίσω να μπορεί να διπλωθεί όταν δεν χρησιμοποιείται.

Ο μεγάλος προβολέας LED είναι τοποθετημένος χαμηλά, χαρακτηρίζεται από έναν ξεχωριστό σχεδιασμό και διαθέτει ενσωματωμένα φώτα θέσης LED.

Τα φώτα τύπου LED πίσω με ενσωματωμένα φλας, προσθέτουν στον κομψό χαρακτήρα στο πίσω τμήμα του σκούτερ.

Ο πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών εμφανίζει όλες τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος και η οθόνη LCD είναι φωτιζόμενη για μεγιστοποίηση της ορατότητας τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.

Η ένδειξη Suzuki Eco Drive Indicator στο ταμπλό οργάνων ανάβει όταν το σκούτερ οδηγείται με αποδοτικό (οικονομικό) τρόπο και βοηθά τον αναβάτη να μάθει τεχνικές για τη μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου.

Το Burgman Street 125EX αναμένεται στην Ελλάδα στις αρχές του 2023 και θα έχει φυσικά να αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό από τα Honda PCX125, Yamaha NMAX 125, SYM Jet X 125 κυρίως, σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία και για την Ευρώπη και για την Ελλάδα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X