fbpx

SUZUKI BURGMAN 400 2021: Εuro 5, Aναβαθμίσεις και εξοπλισμός

Το τελευταίο των μεγάλων σκούτερ της Suzuki

Με την ευκαιρία της συμμόρφωσης στις Euro 5 προδιαγραφές, η Suzuki προχώρησε σε μια ανανέωση του maxi scooter της, εστιάζοντας περισσότερο στον κινητήρα αλλά και στην προθήκη πρόσθετων συστημάτων ασφαλείας. Το Suzuki Burgman 400 είναι πλέον ένα από τα ελάχιστα σκούτερ που έχουν μείνει στη γκάμα της γιαπωνέζικης εταιρίας παγκόσμια και το μοναδικό της στην Ελλάδα.

Άργησε αλλά τελικά έδωσε το παρών στην Ευρώπη η Suzuki, με το Burgman 400 να αποτελεί μέχρι στιγμής τη μοναδική έκδοση και εκπρόσωπο της εταιρίας στα σκούτερ, με κινητήρα Euro 5.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση του 400, το έργο μας είναι πολύ εύκολο, αφού αυτή παρέμεινε ακριβώς η ίδια με του προηγούμενου μοντέλου (Euro 4), που παρουσιάστηκε το 2017.

Ένα φρεσκάρισμα στις γραμμές του ίσως να το χρειαζόταν είναι η αλήθεια το μοντέλο, τουλάχιστον με βάση αυτά που βλέπουμε στον ανταγωνισμό, από την άλλη βέβαια τα Burgman ποτέ δεν πόνταραν στα της εμφάνισης, έχοντας πάντα ένα μετρημένο, συντηρητικό προφίλ.

Όπως και να έχει, το Burgman 400 είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα σκούτερ GT ή maxi scooter, μιας και σχεδιαστικά αλλά και κατασκευαστικά, εμπίπτει ακριβώς στα δεδομένα της κατηγορίας.

Ο κινητήρας είναι αυτός που συγκεντρώνει τις περισσότερες αλλαγές.

Το μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο και τετραβάλβιδο σύνολο, διατηρεί την χωρητικότητα των 400 cc, την υπερτετράγωνη γεωμετρία των 81x77,6 mm και την σχέση συμπίεσης με λόγο 10,6:1.

Ωστόσο η κεφαλή είναι νέα, με δύο πλέον μπουζί, προσφέροντας αποτελεσματικότερη καύση του μίγματος και, σύμφωνα πάντα με την Suzuki, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου.

Επιπρόσθετα, ο νέος χρονισμός της ανάφλεξης συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση, προσφέροντας παράλληλα πιο εύκολες εκκινήσεις του κινητήρα και πιο σταθερό ρελαντί.

Στις αλλαγές προστίθενται επίσης το νέο προφίλ των εκκεντροφόρων, καθώς και οι νέοι εγχυτήρες του ψεκασμού με 10 οπές, που δημιουργούν ένα εκνέφωμα καυσίμου με μικρότερα σωματίδια. Το νέο Burgman 400 φέρει επίσης δύο σώματα καταλύτη, έναντι του ενός της προηγούμενης έκδοσης, με αποτέλεσμα χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Σε ό,τι αφορά  τώρα την απόδοση, η Suzuki ανακοινώνει 29,9 ίππους στις 6.300 rpm και 3,5 kgm ροπής στις 4.900 rpm όταν για το προηγούμενο, Euro 4 μοντέλο, οι τιμές αυτές ήταν 31,2 ίπποι στις 6.300 σ.α.λ.rpm και 3,6 kgm στις 4.800 rpm.

Βλέπουμε, λοιπόν, μια μικρή πτώση στις απόλυτες τιμές (απώλεια 1,3 ίππων), ωστόσο η Suzuki κάνει λόγο για βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης σε ό,τι αφορά τις καμπύλες ισχύος και ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του κινητήρα.

Η επίσημη ανακοινώσιμη κατανάλωση του νέου Burgman είναι χαμηλότερη από αυτή της προηγούμενης έκδοσης, στα 4,0 λίτρα έναντι 4,3 λίτρων ανά 100 km, κάτι που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ του οποίου η χωρητικότητα παραμένει στα 13,5 λίτρα, προσδίδει μια θεωρητική αυτονομία 337 χιλιομέτρων.

Σημαντική προσθήκη στη νέα έκδοση του Suzuki Burgman 400 Euro5, είναι το σύστημα Traction Control με δυνατότητα απενεργοποίησης από χειριστήριο στο τιμόνι (το ίδιο κουμπί με αυτό της μίζας), το οποίο μαζί με το δικάναλο ABS, δημιουργούν ένα ικανοποιητικό για τα σημερινά δεδομένα «πακέτο» συστημάτων ασφαλείας.

Όσον αφορά δε το ABS, η Suzuki αναφέρει πως πρόκειται για μια νέα μονάδα, η οποία είναι κατά 36 γραμμάρια ελαφρύτερη από αυτήν που αντικαθιστά.

Το νέο Suzuki Burgman 400 εξοπλίζεται επίσης και με το γνωστό από τις εφαρμογές τους σε πολλά μοντέλα της Suzuki σύστημα, Easy Start.

Πρόκειται επί της ουσίας για τη διαχείριση της λειτουργίας της μίζας, όσο ακριβώς χρειάζεται για να εκκινήσει ο κινητήρας, χωρίς να χρειάζεται ο αναβάτης να κρατά με τον αντίχειρα πατημένο το σχετικό κουμπί. Αξίζει επίσης να σημειωθεί η ύπαρξη χειρόφρενου το οποίο ενεργοποιείται εύκολα από μοχλό δίπλα στον κεντρικό διακόπτη.

Στα περιφερειακά δεν σημειώνονται επίσης αλλαγές. Οι τροχοί διαμέτρου 15 ιντσών μπροστά και 13 ιντσών πίσω, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 και 150/70-13, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο δίσκους διαμέτρου 260 mm μπροστά με διπίστονες δαγκάνες και μονό δίσκο 210 πίσω, με μονοπίστονη δαγκάνα.

Ένα συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 41 mm αναλαμβάνει την ανάρτηση μπροστά και σε ό,τι αφορά το πίσω μέρος, τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του σκούτερ μονό αμορτισέρ, με την έδρασή του στο ελεύθερο μέρος να γίνεται μέσω συστήματος μοχλισμού.

Οι δε διαδρομές των αναρτήσεων παραμένουν επίσης στα ίδια επίπεδα, στα 110 και 100 mm αντιστοίχως, ενώ μένει απαράλλαχτο το ύψος της σέλας στα 755 mm, όπως επίσης και η απόσταση από το έδαφος, στα 125 mm.

Διαφορά υπάρχει όμως στο βάρος, με τη νέα έκδοση να είναι ελαφρώς βαρύτερη στα 218 (γεμάτα) κιλά, από τα 215 που ζύγιζε το προηγούμενο μοντέλο.

Σε ό,τι αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους και πάλι δεν σημειώνονται διαφοροποιήσεις, με το Suzuki Burgman 400 να προσφέρει κάτω από τη σέλα 42 λίτρα, ικανά να φιλοξενήσουν ένα φουλφέις και ένα κράνος τύπου jet, ενώ άλλα 6,2 λίτρα προσφέρονται συνδυαστικά από τα ντουλαπάκια της ποδιάς με το δεξί εξ αυτών να έχει παροχή φόρτισης 12V.

Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, με τα δύο μεγάλα «ρολόγια» του ταχύμετρου και του στροφόμετρου, να έχουν ανάμεσα τους μια LCD οθόνη.

Σε αυτήν προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών, με νέες προσθήκες να αποτελούν οι ενδείξεις αυτονομίας και στιγμιαίας κατανάλωσης.

Το νέο Suzuki Burgan 400 διατηρεί επίσης τα απλά αλλά πολύ πρακτικά χρήσιμα στοιχεία που είχαμε γνωρίσει από τις προηγούμενες εκδόσεις, όπως το κόψιμο στα μαρσπιέ/πατώματος για εύκολη πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος, το ρυθμιζόμενο ως προς την κατά μήκος θέσης μαξιλαράκι της σέλας – που υποστηρίζει τη μέση του οδηγού – και την οπή χαμηλά, στο πίσω μέρος της ποδιάς του πατώματος, για την ασφάλιση του σκούτερ σε σταθερά σημεία, με την χρήση κλειδαριάς τύπου κουλούρας.

To ανανεωμένο μοντέλο δεν έχει έρθει ακόμα στην ελληνική αγορά και δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή του, η οποία θα είναι κοντά στις 7.500 ευρώ, όπως η προηγούμενη έκδοση που αντικαθιστά.

Περισσότερες πληροφορίες: www.suzuki.gr

X