fbpx

SYM MAXSYM TL508 2021: Περισσότερα κυβικά, ίπποι και αναβαθμίσεις

Ραφινάρισμα και ενδυνάμωση

Το SYM Maxsym TL500 αποτέλεσε το best seller μοντέλο στην ελληνική αγορά το 2020 για τις κατηγορίες των GT Sport, δικύλινδρων σκούτερ και σκούτερ άνω των 400 κ.εκ., με 437 ταξινομήσεις! Όπως και αν το δει κανείς, πρόκειται για μια πολύ μεγάλη επιτυχία και η ανανεωμένη Euro 5 έκδοση Maxsym TL508, αναμένεται να προσδώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση την νέα χρονιά, αφού παρουσιάζεται ισχυρότερο και καλύτερα εξοπλισμένο.

Όταν αναφερόμαστε στο μεγάλο δικύλινδρο σκούτερ της SYM, όπως και στην περίπτωση του προλόγου στο συγκεκριμένο άρθρο, το εσωτερικό ερώτημα που προκύπτει είναι το αν το μοντέλο αποτελεί πραγματικά ανταγωνιστή των TMAX 560 και AK550.

Aν το προσεγγίσει κανείς βάσει «ταξινόμησης των ειδών», η απάντηση είναι, ναι. Αποτελεί ένα δικύλινδρο σε σειρά μοντέλο, έστω με μια υστέρηση στα κυβικά, και έχει παρόμοια δομική και χωροταξική φιλοσοφία με τα σκούτερ αυτά. Δηλαδή φέρει τον κινητήρα κοντά στο κέντρο βάρους και τον διαχωρίζει, μαζί με το CVT, από τη μη αναρτώμενη μάζα. Το πλαίσιότου είναι στιβαρό και ενισχυμένο, ενώ τα περιφερειακά του είναι υψηλής ποιότητας και απόδοσης, θυμίζοντας μοτοσυκλέτα.

Από την άλλη, σε ό,τι αφορά στην απόδοση, δεν μπορεί να συγκριθεί άμεσα κι αυτό δεν το λέμε απλώς εμείς, αλλά και η ίδια η SYM, που αναφέρει ότι αποδίδει καλύτερα από τα μονοκύλινδρα σκούτερ των 400 κ.εκ. αποφεύγοντας την αντιπαράθεση με τα δικύλινδρα 500+.

Μια άλλη συνισταμένη βέβαια, που είναι και η σημαντικότερη για την απρόσμενη εμπορική επιτυχία του Maxsym TL500, είναι η πολύ χαμηλή τιμή διάθεσής του στην Ελλάδα, στα 6.995 ευρώ και ναι, ούτε και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει σύγκριση με τα μοντέλα που του χρεώνονται ως ανταγωνισμός. Είναι πολύ πιο φθηνό και αποτελεί σαφέστατα μια πρόταση “value for money”.

Μπορεί κανένας να σπαταλήσει πολύ χρόνο υπερθεματίζοντας υπέρ της μιας ή της άλλης θέσης, επιχειρήματα υπάρχουν ένα σωρό άλλωστε, για να ξεφύγουμε όμως από αυτή την (άσκοπη) αγκύλωση, θα πούμε ότι το καλύτερο είναι να εξετάζεται το Maxsym TL ως μια ξεχωριστή οντότητα και όχι να προσδιορίζεται με βάση τον ανταγωνισμό, όποιος και αν είναι αυτός.

Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με ένα μεγάλου κυβισμού δικύλινδρο σκούτερ, το οποίο όπως διαπιστώσαμε και στη δοκιμή του, είναι ποιοτικά και προσεκτικά κατασκευασμένο, έχει πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και είναι άνετο για δύο άτομα, συμπεριλαμβάνοντας σαφώς τα ταξίδια και τις μακρινές βόλτες αναψυχής στο πεδίο δράσης του. Το ότι είναι επίσης πολύ προσιτό όσον αφορά την απόκτησή του, το είπαμε.

SYM MAXSYM TL, Πλήρης Δοκιμή

Με τις Euro 5 προδιαγραφές σε ισχύ λοιπόν και με τα Maxsym TL του 2021 να πρέπει υποχρεωτικά να συμμορφωθούν με αυτές, η SYM είχε δύο επιλογές: να προχωρήσει στις όποιες αλλαγές χωρίς να μεταβάλει την χωρητικότητα του κινητήρα, ρισκάροντας μια πτώση της απόδοσης ή να αυξήσει την χωρητικότητα του, ισοφαρίζοντας (τουλάχιστον) την όποια «χασούρα» από τις επιταγές του νομοθέτη.

Κατά συνέπεια, ορθά επέλεξε την δεύτερη πρακτική, όπως έκανε και η Yamaha με την μετάβαση από τα TMAX 530 σε Τ-ΜΑΧ 560 αλλά και η Honda με την μετάβαση απo SH300i σε SH350i, όπως και η Piaggio με το Beverly 300 που έγινε 350.

Η έκδοση του 2021 ονομάζεται SYM Maxsym ΤL508 λοιπόν και ο συγκεκριμένος αριθμός στην ονομασία, αφορά στην πραγματική χωρητικότητα του κινητήρα, πού από τα 465 κ.εκ., αυξήθηκε κατά 43 κ.εκ., φθάνοντας στα 508 κ.εκ.

Αυτό επετεύχθη με αύξηση της διαμέτρου των εμβόλων κατά 3 mm, μεταβαίνοντας από την υποτετράγωνη λογική του Maxsym TL500 (διάμετρος x διαδρομή 65x70 mm) σε μια… σχεδόν τετράγωνη υπόσταση, με διάμετρο επί διαδρομή στα 68x70 mm.

Σημειώνεται ότι στο διαδίκτυο, άγνωστο γιατί, αναφέρεται από πολλές ανεπίσημες πηγές ότι η διάμετρος επί διαδρομή στο νέο Maxsym TL508 είναι 70 Χ 70 mm, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα μια χωρητικότητα 538,7 κ.εκ. Όχι λοιπόν, είναι 68×70 mm και αυτό αποτελεί επίσημο στοιχείο της SYM.

Επειδή αυτά αφορούν περισσότερο τα «nerd» των τεχνικών χαρακτηριστικών, συνομοταξία στην οποία σαφώς και με υπερηφάνεια ανήκουμε, προχωράμε στο πιο ενδιαφέρον στοιχείο, που είναι η απόδοση του νέου, μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα.

Όπως ανακοινώνει επισήμως η SYM, το Maxsym TL508 αποδίδει 45,5 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 5,0 kgm ροπής στις 5.250 σ.α.λ.

Συγκριτικά με το Maxsym TL500, η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 4,8 ίππους από τους 40,7 που κορυφώνονταν επίσης στις 6.750 σ.α.λ., ενώ η ροπή, εκτός από μια αύξηση της τάξεως των 0,7 kgm, αποδίδεται και 1,000 σ.α.λ. χαμηλότερα, σε σχέση με τα 4,3 kgm / 6.250 σ.α.λ.

Η μετατόπιση της κορύφωσης της ροπής σε χαμηλότερο φάσμα σ.α.λ. είναι πάντα κάτι θεμιτό αν συνοδεύεται βέβαια και από μια εξίσου «γεμάτη» καμπύλη στα σχετικά διαγράμματα.

Ο κινητήρας του TL508, παρά τον διαφορετικό κυβισμό και τη διάμετρο των εμβόλων, είναι κατά βάση ο ίδιος με αυτόν της πρώτης έκδοσης. Δικύλινδρος σε σειρά, με τους κυλίνδρους σε επικλινή, σχεδόν οριζόντια διάταξη κατά τον διαμήκη άξονα, έχει διαστήματα ανάφλεξης 360 μοιρών, με τα πιστόνια να κινούνται παράλληλα, ευρισκόμενα όμως σε διαφορετική φάση του τετράχρονου κύκλου.

Όταν το ένα πιστόνι συμπιέζει το μίγμα το άλλο βρίσκεται σε βάση εξαγωγής και αντιστοίχως, στον δρόμο τους προς το ΚΝΣ, το ένα πιστόνι βρίσκεται σε φάση εισαγωγής και το άλλο σε εκτόνωση.

Η τροφοδότηση και η εξαγωγή σε κάθε κύλινδρο γίνεται δια μέσου δύο ζευγών βαλβίδων (τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο) οι οποίες οδηγούνται από δύο εκκεντροφόρους στην κεφαλή.

Η ανάφλεξη των 360 μοιρών, που θυμίζει τα πάλαι ποτέ βρετανικά δικύλινδρα μοντέλα, παράγει έντονους κραδασμούς πρώτης και δεύτερης τάξης.

Προκειμένου η SYM να ανταπεξέλθει σε αυτό, έχει τοποθετήσει ανάμεσα στα κομβία των δύο παράλληλων εμβόλων, μια τρίτη, παθητική μπιέλα, στην άκρη της οποίας βρίσκεται ένα αντίβαρο.

Αυτό το σύστημα, που δεν συμμετέχει φυσικά στην παραγωγή ισχύος, κινείται με αντίθετη κατά 180 μοίρες φορά σε σχέση με τα παραγωγικά πιστόνια, και εξαλείφει τους κραδασμούς, πολύ αποτελεσματικά θα λέγαμε, έχοντας βιώσει την οδηγική εμπειρία με το Maxsym TL500.

Σε ότι αφορά στον συμπλέκτη, αυτός δεν είναι φυγοκεντρικός, αλλά αυτόματος πολύδισκος σε μπάνιο λαδιού, εξασφαλίζοντας καλύτερη διαχείριση των δυνάμεων, αντόχη και πιο ομαλή λειτουργία.

Τέλος, ένα χαρακτηριστικό που θα θέλαμε πολύ να έχει παραμείνει στο νέο Euro 5 Maxsym TL508 είναι ο εξαιρετικός ήχος από την εξάτμιση του Euro 4 Maxsym TL500.

H SYM, εξακολουθεί να κάνει και για την νέα έκδοση ξεχωριστή μνεία για το τελικό της εξάτμισης, αναφέροντας ότι είναι μελετημένο εργαστηριακά, σε ότι αφορά στον παραγόμενο του ήχο. Απλά ελπίζουμε να μην έχει υπάρξει «φίμωση» λόγω Euro 5.

Ένα νέο στοιχείο στο Maxsym TL508, είναι η προσθήκη keyless συστήματος, αντί του κλασικού κεντρικού διακόπτη και τη χρήση κλειδιού, που ενσωμάτωνε η προηγούμενη έκδοση. To keyless σύστημα λειτουργεί βάση της εγγύτητας του σχετικού μπρελόκ, με το σκούτερ.

Όταν ο αναβάτης πλησιάσει σε κοντινή απόσταση, ακόμα και αν έχει το μπρελόκ στην τσέπη του, ο κεντρικός διακόπτης ελευθερώνεται και ο αναβάτης μπορεί να ξεκλειδώσει το σκούτερ, χωρίς την χρήση κλειδιού. Δεν πρόκειται για κάτι νέο, αλλά σίγουρα είναι πολύ πρακτικό και αποτελεί μια καλοδεχούμενη προσθήκη στο νέο Maxsym TL508.

Ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος κινητήρας, η προσαρμογή στις Euro 5 προδιαγραφές και η ενσωμάτωση keyless συστήματος, αποτελούν και τα νέα στοιχεία του Maxsym TL508, χωρίς να αλλάζει σχεδιαστικά, δομικά ή «περιφερειακά» κάτι άλλο.

Ο εξοπλισμός του παραμένει λιτός, αν τον συγκρίνει κανείς με τα πολύ ακριβότερα δικύλινδρα σκούτερ, ωστόσο για τα δεδομένα της τιμής του, μάλλον μια χαρά είναι: δικάναλο ABS της Continental, TFT έγχρωμη κεντρική οθόνη 4.5 ιντσών με δυνατότητα προβολής διαφορετικών πληροφοριών, LCD συμπληρωματική οθόνη, αποθηκευτικός χώρος 37 λίτρων κάτω από την σέλα (χωρά ένα Full Face και ένα Jet κράνος), δύο ντουλαπάκια στην εσωτερική πλευρά της ποδιάς, χειρόφρενο που ενεργοποίειται με το άνοιγμα του πλάγιου stand, ρυθμιζόμενες μανέτες, LED προβολείς και πίσω φανάρι, καθώς και ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα, μια διαδικασία που απαιτεί όμως τη χρήση εργαλείων.

Το πιο ουσιώδες όμως, είναι ότι δεν γίνεται καμία παραχώρηση στο “στήσιμο” του Maxsym TL508, που συνεχίζει την φιλοσοφία του προκατόχου του, χωρίς καμία αλλαγή.

Ο μοναδικός δρόμος για τη δημιουργία ενός σκούτερ μεγάλου κυβισμού με οδηγική συμπεριφορά μοτοσυκλέτας, είναι η αντιμετώπιση των εγγενών αδυναμιών που παρουσιάζει η κλασική διάταξη και χωροταξία της κατηγορίας.

Η SYM ακολούθησε αυτό τον δρόμο λοιπόν, μετατοπίζοντας τον κινητήρα ιδανικά, στο κέντρο του σκούτερ, επιτυγχάνοντας την επιθυμητή 50:50 κατανομή βάρους στον μπροστινό και τον πίσω τροχό. Επόμενο βήμα, ήταν αυτό που έχει αναφερθεί ήδη, η μείωση του μη αναρτώμενου βάρους, με το CVT (αλλά και το μοτέρ) να βρίσκονται σε σταθερή έδραση στο πλαίσιο, ενώ η μετάδοση γίνεται αρκούντως «μοτοσυκλεστικά» με αλυσίδα.

Το πλαίσιο του Maxsym TL508, είναι κατασκευασμένο από ατσάλινους σωλήνες, δημιουργώντας μια στιβαρή δομή χωροδικτυώματος ως συνδετικό κρίκο του μπροστινού με το κινητήρα, ο οποίος κινητήρας με την σειρά του, χρησιμοποιείται έξυπνα ως φέρων τμήμα για την ανάπτυξη του υποπλαισίου αλλά και την άρθρωση του ψαλιδιού. Aξίζει να σταθούμε λίγο στο ψαλίδι, το οποίο κατασκευάζεται από αλουμίνιο, ενώ η SYM του προσέδωσε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μήκος στα σκέλη του, προκειμένου να βελτιωθεί η οδηγική συμπεριφορά.

Αυτό, για όσους το θυμούνται, ήταν κάτι που εφήρμοσε για πρώτη φορά η Yamaha στο επαναστατικό R1 του 1988, που ήθελε το μήκος του ψαλιδιού, να καταλαμβάνει ένα σεβαστό ποσοστό του μεταξονίου. Μπορεί βέβαια εδώ να έχουμε μια κατ΄αναλογία υλοποίηση, αλλά η βασική αρχή είναι η ίδια.

Μένοντας στην περιοχή του ψαλιδιού και συγκεκριμένα στην αριστερή πλευρά του, συναντάμε ένα μονό αμορτισέρ με έκκεντρη αλλά σταθερή έδραση του κάτω μέρους, ενώ στην κορυφή του, έχει τοποθετηθεί ένα σύστημα άρθρωσης, που προσδίδει την γραμμικότητα των μοχλικών συστημάτων, από τον κόσμο των μοτοσυκλετών.

Μπροστά την ανάρτηση αναλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 χλστ., το οποίο συνδέεται με τον λαιμό του πλαισίου μέσω ζεύγους τιμονόπλακων (όπως ισχύει στις μοτοσυκλέτες).

Στον τομέα των φρένων, υπάρχουν τρεις κυματιστοί δίσκοι, όλοι διαμέτρου 275 χλστ. Το μπροστινό ζεύγος, συνεργάζεται με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ ο πίσω δίσκος, με μονοπίστονη δαγκάνα.
Για την ημερομηνία που θα έρθει το νέο SYM Maxsym TL508 στην Ελλάδα και την τιμή του θα σας ενημερώσουμε… το συντομότερο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ