fbpx

PGO G- MAX 220i, ΣΠΟΡ ΜΕ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ

Σπορ καινοτομίες από την Ταϊβάν

Ένα πολύ ενδιαφέρον σπορ σκούτερ από την PGO, εταιρία από την Tαϊβάν, που δείχνει επιθετικό και φέρνει ενδιαφέρουσες κατασκευαστικές λεπτομέρειες κυρίως όσον αφορά στο πλαίσιο και την οπίσθια του ανάρτηση. Ονομάζεται G-Max και φοράει αερο-ελαιόψυκτο κινητήρα 220 κυβικών.

Πολλές φορές βλέπουμε να κυκλοφορούν σκούτερ που δεν έχουν την παραμικρή διάθεση να διαφοροποιηθούν από το πλήθος και δεν εισάγουν κάτι καινοτομικό στο χώρο. Απλά ξανα-αλέθουν τον ίδιο πολτό παρουσιάζοντας ένα καινούργιο γλύκισμα, του οποίου το μοναδικό που αλλάζει είναι το περιτύλιγμα του.

Πριν από λίγες μέρες παρουσιάσαμε την ταϊβανέζικη εταιρία PGO σαν αντιγραφέα, στο μοντέλο της PGO X-Hot 150, σαν copy-paste του Yamaha BW’s 125- αν και οι απόψεις διίστανται για το ποιος αντέγραψε ποιόν! Βέβαια η PGO δεν είναι τυχαία, αφού ιδρύθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’60 και θεωρείται από τις παλαιότερες εταιρίες σκούτερ.

Σήμερα την παρουσιάσουμε λοιπόν σαν την εταιρία που μπορεί να δημιουργήσει ένα πολύ ενδιαφέρον σκούτερ.

Ονομάζεται PGO G-Max 220 EFI και στην Αμερική εισάγεται (από μια πολύ δραστήρια εταιρία που λέγεται Genuine Scooter Company, με έδρα στο Σικάγο) σαν Genuine Blur SS 220i, όνομα λίγο παράξενο τελικά, αφού σημαίνει “Γνήσια Θολούρα SS 220i”… τώρα αν αυτό το όνομα βγάζει κάτι θετικό, εμείς τι να πούμε;


Η σπορ εμφάνιση του G-Max 220 – που είναι μοντέλο 2011 – δεν περιορίζεται μόνο… στην εμφάνιση, αφού κάτω από το “αιχμηρό” ύφος του PGO έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, την οποία έχουμε σκοπό να παρουσιάσουμε.

Ένα σπορ σκούτερ δεν έχει να προτείνει μόνο το εξωτερικό περίβλημα, για αυτό τον λόγο το G-Max χρησιμοποιεί ένα πολύ καλής σχεδίασης – πολύ σπάνιο σε σκούτερ – καλοφτιαγμένο πλαίσιο.

Όπως θα δείτε παρακάτω και στην φωτογραφία, το πλαίσιο είναι σωληνωτό, με δύο ραχοκοκαλιές, περιμετρικό! Μια τέτοια διάταξη προσφέρει πολύ καλά χαρακτηριστικά και ακαμψία που βελτιώνει έντονα την οδική συμπεριφορά και το κράτημα στις στροφές.
Στη βελτίωση στην οδικής συμπεριφοράς – αφού ανακατανέμονται τα βάρη και οι μάζες στο δίκυκλο – συμβάλλει και η έδραση της πίσω ανάρτησης που γίνεται από ένα, κεντρικά και υπό κλίση τοποθετημένο αμορτισέρ στο τούνελ, ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Με αυτόν τον τρόπο το βάρος έρχεται πιο μπροστά, κάτι πολύ σημαντικό σε σκούτερ, τα οποία συνήθως είναι οπισθόβαρα, δημιουργώντας πρόβλημα στο συνολικό τους “στήσιμο”, και την κατανομή βάρους σε μπροστινό και πίσω τροχό. Η σύνδεση του αμορτισέρ με τον κινητήρα γίνεται μέσω βραχιόνων, όπως και στις μοτοσυκλέτες με προοδευτικής λειτουργίας αναρτήσεις.

Ο κινητήρας είναι 220cc, με ηλεκτρονικό ψεκασμό, τετράχρονος και σύμφωνα με δοκιμές δημοσιογράφων είναι λίγο τραχύς στο ρελαντί, αλλά επιταχύνει και ανεβάζει στροφές γρήγορα. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 15 ίππους στις 7.250 σ.α.λ.
 
Και η ροπή είναι καλή με 1,7 kgm στις 5.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας δεν είναι υδρόψυκτος αλλά αερο-ελαιόψυκτος (μια τεχνική που έχει υιοθετηθεί κυρίως από την Suzuki σε διάφορους κινητήρες). Το υλικό κατασκευής του πιστονιού έχει φτιαχτεί με τεχνολογία δανεισμένη από την ΝΑSA, σύμφωνα με την PGO.
 
Οι τροχοί είναι 13 ιντσών και χρησιμοποιούν ελαστικά 120/60 μπροστά και 130/60 πίσω. Το μπροστινό δισκόφρενο φοράει 2πίστονη αιωρούμενη δαγκάνα, με μεταλλικά σωληνάκια.
 
Ο μπροστινός δίσκος είναι τύπου μαργαρίτας και η δαγκάνα είναι βαμμένη κόκκινη, δίνοντας μια πινελιά σπορ.  Το βάρος του φτάνει τα 144 κιλά, το μεταξόνιο είναι κοντό (βλ. γρήγορες αντιδράσεις) στα 1.365 χιλιοστά και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 7 λίτρα.
X