PEUGEOT e-METROPOLIS: Ηλεκτρική σφυγμομέτρηση

Πρωτότυπο… θερμόμετρο

Όχι μόνο σφυγμομετρά την κοινή γνώμη η Peugeot με ένα σκούτερ σαν αυτό, αλλά δηλώνει – έστω και σε μορφή πρωτότυπου – ότι είναι έτοιμη για το μέλλον που προβλέπεται ηλεκτρικό. Το Peugeot e-Metropolis υπόσχεται καλές επιδόσεις, κι αυτό λόγω του ότι έχει τις διαστάσεις… για να τις υποστηρίξει. Διαβάστε πως.

Στο Παρίσι, με στόχο τη γαλλική αγορά αρχικά, αλλά και τις ευρωπαϊκές αγορές αργότερα η Peugeot έδειξε τα – ηλεκτρικά της – “δόντια” παρουσιάζοντας ένα ηλεκτρικό σκούτερ με τρεις τροχούς.

Λόγω του ότι τα τρίτροχα σκούτερ διαθέτουν χώρους και διαστάσεις μεγαλύτερες από τα δίτροχα, έχουν τη δυνατότητα να κουβαλήσουν μεγαλύτερες μπαταρίες που είναι και το ζητούμενο, όσον αφορά στην αυτονομία των ηλεκτροκινούμενων. Γιατί μια μικρή μπαταρία δίνει μικρές αποστάσεις, μικρότερη αυτονομία, ενώ μια μεγάλη “αντέχει” περισσότερο.

Το Peugeot e-Metropolis ήταν πρωτότυπο, με τους Γάλλους να μην ανακοινώνουν το πόσες (μία ή πολλές) μπαταρίες κουβαλάει και ποια είναι η χωρητικότητά τους, ενώ αυτό που ανακοίνωσαν είναι η αυτονομία στα 200 χιλιόμετρα και η ιπποδύναμη του ηλεκτροκινητήρα που φτάνει τους 49 ίππους.

Η τελική φτάνει τα 135 km/h και υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής 3 kW (ο χώρος που λέγαμε).

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με “πρίζα τύπου 2” που μπαίνει σε υποδοχή που βρίσκεται ανάμεσα στους δυο προβολείς και γίνεται κατά 80% σε τέσσερις ώρες.

Περιέργως, περισσότερο για να τραβήξει το μάτι του θεατή, το Peugeot e-Metropolis φοράει πίσω ένα πανάκριβο αμορτισέρ Öhlins TTX, αλλά και κομμάτια φτιαγμένα από ανθρακονήματα.

Σημαντικό για την κατανομή βάρους είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι κεντρικά τοποθετημένος στο πλαίσιο, που είναι κοινό με του συμβατικού Peugeot Metropolis 400i, κι έτσι τοποθετήθηκε ψαλίδι για την οπίσθια ανάρτηση και μάλιστα γεροδεμένο απ’ ότι φαίνεται. Έτσι η μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό γίνεται με ελαφρύ ελαστικό ιμάντα.

Η Peugeot δεν είναι καινούργια στην ηλεκτροκίνηση, αντίθετα ήταν μια από τις πρώτες εταιρίες που πίστεψε σε αυτήν βγάζοντας μάλιστα και μοντέλο στην παραγωγή, το Peugeot e-Vivacity, ενώ τώρα διαθέτει στην Ευρώπη και το Peugeot Genze, το οποίο έχει δοκιμαστεί και στην αμερικάνικη αγορά σαν Mahindra Genze.