fbpx

KYMCO F9: Το δίδυμο ηλεκτρικό του FELO FW06

Παράλληλοι βίοι

«Η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα;» Περίεργος τρόπος για να ξεκινήσει η παρουσίαση ενός μοντέλου, ωστόσο στην περίπτωση του FW06 της FELO και με βάση την εκπληκτική ομοιότητά του με το F9 της Kymco, το ερώτημα προσαρμόζεται αναλόγως και η απάντηση δεν είναι τόσο απλή όσο μπορεί να πιστεύει κανείς.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά concept που παρουσίασε η Kymco στα τέλη του 2020, ήταν το F9. Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ με δυναμική σχεδίαση και μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως το αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων, που είναι τοποθετημένο στο ψαλίδι του οχήματος.

Felo FW06

Kymco F9

Την πλήρη παρουσίαση του F9 μπορείτε να την βρείτε εδώ  και πραγματικά αξίζει να αφιερώσετε 5 λεπτά ανάγνωσης για αυτό το πολλά υποσχόμενο μοντέλο.

Το FELO FW06 από την άλλη, είναι το δίδυμο αδερφάκι του F9 και δεν χρειάζεται να το ψάξει πολύ κανείς αυτό, δομικά και κατασκευαστικά είναι τα ίδια, έχοντας μάλιστα αμφότερα το αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων στο ψαλίδι.

Λογικά λοιπόν προκύπτει το ερώτημα, σχετικά με το ποιος σχεδίασε και δημιούργησε το  συγκεκριμένο μοντέλο. Η FELO; Ή η Kymco; Η απάντηση δεν είναι απλή και μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί κανένα στοιχείο σχετικά.

Ωστόσο στην επίσημη «χρηματοοικονομική» σελίδα της Kymco υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι οι δύο εταιρίες είναι επίσημοι συνεργάτες, χωρίς να αναφέρονται περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από αυτό.

Πάντως αναγράφεται ξεκάθαρα το εξής: «FW06 and FW03 were released in 2020 and reached a strategic cooperation with Kymco», δηλαδή, η παρουσίαση των μοντέλων προηγείται της συνεργασίας με την Kymco.

Βέβαια στον επιχειρηματικό κόσμο, οι δηλώσεις μπορεί απλά να διατυπώνονται ώστε να σχηματίζονται εντυπώσεις, αλλά και πάλι πρόκειται για κάτι που φιλοξενείται επίσημα σε σελίδα της Kymco.

Όχι ότι το ποιος κατασκεύασε τελικά το μοντέλο έχει και μεγάλη σημασία. Η αγορά είναι παγκοσμιοποιημένη και το ποιος κατασκευάζει τι για ποιον είναι πολύ μεγάλη και δαιδαλώδης ιστορία, ενώ δεν είναι δα και κάτι πρωτόγνωρο να συνεργάζονται εταιρίες και να ανταλλάσσουν προϊόντα με καθεστώς rebadging.

Αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι η σύγκριση των τεχνικών χαρακτηριστικών και το κατά πόσο υπάρχουν διαφορές μεταξύ του Kymco F9 και του FELO FW06.

Ξεκινώντας από την μπαταρία λοιπόν, η FELO ανακοινώνει δύο χωρητικότητες, που αναλογούν και σε δύο εκδόσεις του μοντέλου, GL και DX. Στη μια περίπτωση η χωρητικότητα είναι 80Ah και στην άλλη 88Ah, με την αυτονομία φυσικά να διαφέρει στα 110 και 140 km αντιστοίχως.

H Kymco ανακοινώνει 40Ah χωρητικότητας για την μπαταρία του F9, χωρίς να έχει δώσει μέχρι στιγμής στοιχεία για την αυτονομία. Σε όλα τα μοντέλα πάντως (FELO και Kymco) η μπαταρία είναι μη αφαιρούμενη, λιθίου, 96V, ενώ οι χρόνοι φόρτισης διαφέρουν φυσικά, με 2 ώρες για το Kymco F9, και 4 έως 6 ώρες για τα FELO FW06 GL και DX.



Η κορύφωση (στιγμιαία) για το μοτέρ, παρουσιάζει μικρές διαφορές. Η ισχύς είναι 10
kW για τα FELO και 9,4kW για το Kymco, με τη ροπή στην ίδια τιμή για όλα τα μοντέλα, 30Nm. Tελική επίσης ανακοινώνεται στα 110 Km τόσο από την Kymco όσο και από την FELO, ενώ τα ελαστικά και οι τροχοί είναι κοινά, με διαστάσεις 110/80-14 και 140/70-14.

Στο ύψος σέλας υπάρχει μικρή διαφορά, Kymco: 790mm, FELO: 784mm, και το μεταξόνιο είναι το ίδιο, στα 1.236mm. Μικρή διαφορά και στο βάρος, με την Κymco να ανακοινώνει 110 κιλά, όταν η FELO αναφέρει 107. Aπό εκεί και έπειτα, δεν υπάρχουν άλλα συγκρίσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά στον εξοπλισμό όλα ταυτίζονται, με ABS, έγχρωμη TFT οθόνη και LED φώτα.

Η FELO αναφέρει δύο δισκόφρενα, ένα μπροστά και ένα πίσω, η Kymco δεν κάνει λόγο για το σύστημα πέδησης, ωστόσο συγκρίνοντας τις δύο φωτογραφίες, βλέπουμε ότι και στα δύο υπάρχει ένα σύστημα με ντίζα και μοχλό που καταλήγει στο κέντρο του πίσω τροχού.

Να είναι μηχανικό χειρόφρενο; Κανένας δεν αναφέρει κάτι σχετικό, αν και στις φωτογραφίες της FELO φαίνεται ένα κουμπί στο αριστερό grip με την ένδειξη «P», που θα μπορούσε να σημαίνει «Parking» και το μηχανικό χειρόφρενο να ελέγχεται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο.

Το «P» θα μπορούσε επίσης να σημαίνει και «Power» βέβαια και αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο θέμα: Στην παρουσίαση του F9, είχαμε σταθεί στην ένδειξη «Normal» που φαινόταν ξεκάθαρα στον πίνακα οργάνων, στοιχείο που ίσως να «προδίδει» την ύπαρξη riding modes.

H FELO δεν ρίχνει καθόλου φως στο συγκεκριμένο ζήτημα, αναφέρει όμως άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως keyless σύστημα ελέγχου, κουμπί «boost» για δυναμικές επιταχύνσεις (στο αριστερό grip επίσης), App για κινητό και διασυνδεσιμότητα καθώς και μια μονάδα VCU που αν καταλάβαμε καλά από την γενικότητα της περιγραφής, είναι το όνομα που δίνει η FELO για την ECU του δίτροχου.

Προς το παρόν, κανένα από τα δύο μοντέλα, ούτε της Kymco ούτε της FELO, είναι διαθέσιμο, με την δεύτερη όμως να έχει ανοίξει μια φόρμα κρατήσεων στην ιστοσελίδα της ζητώντας μια μικρή προκαταβολή. Από εκεί μάθαμε και την τιμή του FELO FW06 στην Kίνα, που με την τρέχουσα ισοτιμία ευρώ – γουάν (14/06/2021), είναι 3.460 ευρώ για την έκδοση GL και 3.720 ευρώ για την έκδοση DX με την μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία.

Για το Kymco F9, μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για τιμή και διαθεσιμότητα.

X