fbpx

HONDA FORZA 750 2021: Το μεγάλο Forza

Κλώνος X-ADV και Integra

Αν ανακατέψουμε ένα X-ADV κι ένα Integra, ρίχνοντας κάμποση εμφάνιση από Forza, τότε θα έχουμε ένα Honda Forza 750 – κι ο χώρος των μεγάλου κυβισμού maxi scooter θα έχει πάρει φωτιά!

Με δεδομένη την επιτυχία των Yamaha ΤΜΑΧ 560, η Honda αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από το υπάρχον Integra και να παρουσιάσει μια “φρέσκια προσέγγιση” όσον αφορά ένα μεγάλο maxi scooter.

Θεωρητικά ξεκίνησε από το λευκό χαρτί. Στην πραγματικότητα “πάτησε” πάνω στα υπάρχοντά της υβριδικά σκουτερο-μοτοσυκλέτες μοντέλα, τα X-ADV και Integra, δημιουργώντας ένα χαρμάνι μοναδικό, αφού το αποτέλεσμα φαίνεται να τη δικαιώνει.

Το Honda Integra 700 (και 750 αργότερα) παρουσιάστηκε το 2012 και μέσα στα 8 χρόνια που έμεινε στην αγορά είχε αξιοπρεπείς πωλήσεις, αλλά δεν απείλησε τις μεγάλες πωλήσεις του Yamaha ΤΜΑΧ, που τόσο θα ήθελε η Honda.

Από την άλλη, η επιτυχία του “υβριδικού-χωμάτινου” X-ADV που παρουσιάστηκε αργότερα, το 2017, δεν πέρασε απαρατήρητη από τους ανθρώπους της Honda: τους έκανε να καταλάβουν ότι έπρεπε να προσφέρουν κάτι παραπάνω, κάτι πιο ξεχωριστό από το συντηρητικό Integra.

Εδώ και λίγους μήνες το μεγάλο Forza 750 κυβικών “ψηνόταν” στα teaser video που έστελνε η Honda στο διαδίκτυο και να που μόλις χθες έγινε η επίσημη παρουσίαση.

Η εμφάνιση του νέου Honda Forza 750 είναι πολύ δυναμική και μπορούμε να πούμε ότι είναι πιο σπορ και επιθετική από το “ψύχραιμο” design όχι μόνο του Integraτο οποίο θα αντικαταστήσει στην αγορά – αλλά και των δυο μικρότερων αδελφών της οικογένειας Forza (στα 125 και 350 κυβικά).

Πιο “πλακουτσωτό” και πλατύτερο είναι το ρύγχος, πιο ρωμαλέο το φέρινγκ-ποδιά από τα πλάγια.

Το κομψό στιλ του Forza ενισχύεται από ενέσεις επιθετικότητας με τους δυο μπροστινούς προβολείς να τονίζονται από τα σώματα DRL. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι φυσικά LED.

Το φέρινγκ φαίνεται μεγάλο, όπως ψηλή είναι και η ζελατίνα, η προστασία του αναβάτη αναμένεται πολύ καλή, με δυο “τόξα” να βρίσκονται στα πλάγια τμήματα, που θα προστατεύουν ακόμα περισσότερο τα πόδια.

Δυστυχώς η ζελατίνα δεν ρυθμίζεται σε ύψος, μια σημαντική λειτουργική λεπτομέρεια και σύστημα που προσφέρεται στο Forza 350.

Ανατέμνοντας την εμφάνιση του Honda Forza 750, στο μπροστινό του τμήμα θυμίζει τα μικρότερα Forza (125, 300 και 350 πλέον), το μεσαίο μοιάζει με Integra και το πίσω τμήμα με X-ADV, ιδίως λόγω της ύπαρξης αλουμινένιου ψαλιδιού και διαγώνια τοποθετημένου τελικού της εξάτμισης.

Επίσης πολύ καλή ήταν η κίνηση να εφοδιαστεί με ανάποδο πιρούνι όπως το X-ADV, το οποίο μάλιστα δηλώνει ευθαρσώς την παρουσία του με χρυσά ανοδιωμένα καλάμια.

Κατά τα άλλα, η “βάση”, η πλατφόρμα πάνω στην οποία στηρίζεται το Forza 750 είναι αυτή των NC/Integra/X-ADV, δηλαδή το σωληνωτό πλαίσιο τύπου διαμάντι και ο κρεμαστός από αυτό δικύλινδρος κινητήρας.

Αυτό που δεν φαίνεται στις φωτογραφίες που έδωσε η Honda στη δημοσιότητα είναι το οπίσθιο μέρος και η αριστερή πλευρά του σκούτερ – αφού όλες οι φωτογραφίες δείχνουν το Forza από δεξιά!


Η εργονομία μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με του Integra, με σέλα στα 790mm (αυτή του X-ADV είναι στα 820), η οποία θα πρέπει να είναι αρκετά φαρδιά, ενώ τα μαρσπιέ είναι πάλι στενά (αν διακρίνουμε καλά στις φωτογραφίες κίνησης).

Οι ψηλότεροι αναβάτες μπορούν να τεντώσουν τα πόδια τους στα μεγάλα ανηφορικά μαρσπιέ που αν προσέξετε στις φωτογραφίες βρίσκονται έξω από το φέρινγκ.

Ο γνωστός κινητήρας της σειράς NC750 – όπως είπαμε και παραπάνω – παραμένει και είναι δικύλινδρος σε σειρά, αν και τώρα έχει αποκτήσει λίγη παραπάνω ιπποδύναμη σε ελαφρώς υψηλότερες στροφές.

Η απόδοσή του είναι 57.8 hp στις 6.750 rpm (54 στις 6,250 – Integra) και η ροπή είναι στα 7 kgm στις 4.750 rpm (από 6.9 στις 4.750 του Integra).

Ο κινητήρας διαθέτει τέσσερα riding mode, με πιο ήπιο όλων το Rain, μετά το Standard και Sport, ενώ τέλος ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει σύμφωνα με τις επιθυμίες του το mode με το όνομα User, αλλάζοντας την απόκριση του γκαζιού, το traction control, το φρένο του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού και το ABS.

Η τελική μετάδοση του κινητήρα των 745 cc γίνεται με αλυσίδα, στοιχείο που χαροποιεί κάποιους, και δυσαρεστεί κάποιους άλλους που έχουν συνηθίσει τους ιμάντες των συμβατικών σκούτερ.

Στον δικύλινδρο κινητήρα της Honda έχει παραμείνει φυσικά η γνωστή αυτόματη μετάδοση DCT (Dual Clutch Transmission) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με δυο τρόπους.

Στην αυτόματη λειτουργία το ηλεκτρονικό κιβώτιο επιλέγει για τις αλλαγές σχέσεων σύμφωνα με συγκεκριμένες παραμέτρους που έχουν ρυθμίσει οι μηχανικοί της Honda, ενώ στη χειροκίνητη-Manual είναι ο αναβάτης που επιλέγει τις σχέσεις μέσω δυο κουμπιών στο αριστερό άκρο του τιμονιού.

Το ντεπόζιτο είναι λίγο μικρότερο σε σχέση με το Integra, χωράει 13.2 λίτρα για λόγους χωροταξίας και η Honda ανακοινώνει τυποποιημένη-θεωρητική κατανάλωση 3,6 λίτρα στα 100 και αυτονομία 370 χιλιομέτρων.

Όσον αφορά τις αναρτήσεις, το Honda Forza 750 φοράει ένα ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 41 mm και διαδρομή 120 mm και μονό αμορτισέρ – ρυθμιζόμενης προφόρτισης – πίσω με αλουμινένιο ασύμμετρο ψαλίδι.

Μια ακόμη αλλαγή στο Forza 750 ως προς το Integra αφορά τους τροχούς, με τον μπροστινό να διατηρεί τη διάμετρό του στις 17 ίντσες (ελαστικό 120-70/17), ενώ ο πίσω να μικραίνει στις 15 ίντσες (ελαστικό 160/60-15), για να βρεθεί περισσότερος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα.

Ο τελευταίος φτάνει τα 22 λίτρα που επαρκούν για να φιλοξενήσουν ένα φούλφεϊς κράνος, ενώ στην περιοχή υπάρχει και παροχή φόρτισης USB Type-C.

Αναβάθμιση υπάρχει και στα φρένα, αφού ο μονός μπροστινός δίσκος των 320 mm με διπίστονη δαγκάνα του Integra έχει δώσει τη θέση του  σε δύο δίσκους διαμέτρου 310 mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες!

Από πλευράς εξοπλισμού, στα όργανα  του 750 συναντάμε μια έγχρωμη οθόνη TFT με συνδεσιμότητα Honda Smartphone Voice Control δια της οποίας ο αναβάτης ελέγχει το smartphone του μέσω φωνητικών εντολών (αρκεί να υπάρχει Bluetooth στο κράνος του).

Υπάρχει κεντρικός ηλεκτρονικός διακόπτης (που βρίσκεται στο κέντρο της ποδιάς κάτω από το τιμόνι) και το έξυπνο κλειδί (το οποίο ελέγχει επίσης το άνοιγμα του προαιρετικού top box). Οι πλευρικές βαλίτσες είναι προαιρετικές (26 lt στα δεξιά και 33 lt στα αριστερά).

Το μεταξόνιο των 1.590 mm είναι πανομοιότυπο με του X-ADV και το βάρος του Forza 750 (πλήρες υγρών) ανακοινώνεται στα 235 κιλά (238 είναι το X-ADV και 228 το Integra).

Για τη διαθεσιμότητα του σκούτερ στην αγορά και την τιμή δεν υπάρχουν ακόμα ανακοινώσεις, υποθέτουμε, όμως, ότι το νέο Honda Forza 750 θα κοστίζει ακριβότερα από το Integra (10.500) και φθηνότερα από το X-ADV (13.350), άρα το υπολογίζουμε κοντά στα 12.500 – 13.000 ευρώ του Yamaha XMAX 560, που είναι και ο πιο σημαντικός ανταγωνιστής του.

X