fbpx

HONDA DUNK 50, 2014: ΣΤΟ TOKYO MOTOR SHOW

Με ολοκαίνουργιο κινητήρα!

Ετοιμάζεται η Honda να παρουσιάσει νέα μοντέλα στη μεγάλη γιαπωνέζικη έκθεση που γίνεται κάθε χρόνο στο Τόκιο και το πρώτο μοντέλο σκούτερ που ανακοινώνει επίσημα είναι ένα μικρό 50άρι με το όνομα Dunk.

Δύο μέρες μόλις πριν την επίσημη παρουσίαση του Honda Dunk 50, είχαμε δημοσιεύσει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο σκούτερ Honda Prinz ,που εμφανίστηκε πρόσφατα στη μεγάλη κινέζικη έκθεση Cimamoto. Αν κοιτάξετε προσεκτικά τα δυο σκούτερ ακολουθούν τις ίδιες – παλαιάς κοπής – γραμμές.

“Κατηφορικό, απότομο” ρύγχος με ενσωματωμένο προβολέα, ο οποίος μοίαζει να αγγίζει το μπροστινό φτερό και διαθέτει στο σχήμα των εμβληματικών (αλα PCX) πρόσφατα προβολέων της Honda αλλά με γωνίες.

Είναι περίεργη η αισθητική του νέου Honda. Αυτός είναι ουσιαστικά ο τομέας είναι που χρήζει και αξίζει σχολιασμού, αφού σαν 50άρι που είναι – και μήν γνωρίζοντας αν θα εισαχθεί στην Ευρώπη και την Ελλάδα.

Οι γωνίες που φέρνει η Honda και πάλι στο προσκήνιο με το Dunk έρχονται από τη δεκαετία του ’80, όπως εξ άλλου και οι τροχοί που είναι 10 ιντσών παρακαλώ! Η χειρότερη διάμετρος τροχών για τους ελληνικούς δρόμους. Λέτε να ξέρει κάτι αυτός που βάφτισε το νέο σκούτερ “Dunk”, που σημαίνει “βυθίζω”.

Το τιμόνι που “ξεκολλάει” από την ποδιά είναι σωληνωτό και χρωμιωμένο, σε στιλ PCX, και εντύπωση προκαλεί πόσο ορατά είναι τα συρματόσχοινα και τα καλώδια. Από άλλη εποχή είπαμε έρχεται το Dunk…

Ενδιαφέρον έχει επίσης και ο κινητήρας του Honda Dunk 50 που είναι ολοκαίνουργιος και υδρόψυκτος παρακαλώ. Φοράει το ψυγείο στη δεξιά πλευρά του κινητήρα, κολλημένο στο άκρο του στροφάλου, απ’ όπου κινείται απευθείας και η τρόμπα νερού.

Παράλληλα διακρίνουμε και την προσθήκη του συστήματος Idle Stop, που γνωρίζουμε από τα PCX 125 και SH 125.

Πέρα από τα καλά νέα του συστήματος idle stop, με το οποίο σβήνει ο κινητήρας μετά από ορισμένα δευτερόλεπτα στάσης του σκούτερ (και εκκινεί με ένα απλό άνοιγμα του γκαζιού) αυτό όμως ο διβάλβιδος κινητήρας διαθέτει και ηλεκτρονικό ψεκασμό, αλλά και… μανιβέλα!

Αν κοιτάξετε προσεκτικά στο αριστερό καπάκι της μετάδοσης του κινητήρα, θα δείτε ότι υπάρχει ένας άξονας για μανιβέλα και μέσα από το καπάκι ο μηχανισμός εκκίνησης.

Κι αν το Dunk δεν δεί τους δρόμους της Ευρώπης να είστε βέβαιοι πως ο νέος, εξελιγμένος κινητήρας των 50cc – σύμφωνα με τις τεχνικές λύσεις και τις προδιαγραφές των κινητήρων 125 και 150 που χρησιμοποιούν PCX και SH – θα φτάσει και στα χέρια μας, αφού σίγουρα η Honda θα τον τοποθετήσει πάνω και σε άλλα μελλοντικά μοντέλα scooter.

X