GOVECS SCHWALBE: ΤΟ “ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟ” ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ

Παλιά τραγούδια σε σύγχρονη εκτέλεση

Θυμάστε τα Wartburg, θυμάστε τα Trabant, θυμάστε τα Simson; Σίγουρα για τους νεότερους αυτές οι τρεις μάρκες δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα. Για τους παλιούς όμως… Η γερμανική Govecs επαναφέρει το Simson Schwalbe το απόλυτο scooter της πρώην Ανατολικής Γερμανίας και μάλιστα με μοντέρνο ηλεκτροκινητήρα.

Το Simson Schwalbe ήταν ένα δημοφιλές σκούτερ στη ΛΓΔ (Λαοκρατικής Γερμανικής Δημοκρατίας), όπως ονομαζόταν η Ανατολική Γερμανία πριν το ’90 ή DDR την “παλιά εποχή”, πριν γίνουν οι δυο Γερμανίες μία. Είχε φτιαχτεί για να καλύπτει τη φθηνή μετακίνηση και ειδικά αυτούς που δεν μπορούσαν να αγοράσουν τα αυτοκίνητα της Trabant ή τα ακόμα πιο ακριβά Wartburg. Η πλειοψηφία του πληθυσμού της Ανατολικής Γερμανίας οδηγούσε Simson (αλλά και ΜΖ σε μικρότερο βαθμό) και το μικρό μεταλλικό σκούτερ κατασκευαζόταν ανελλιπώς από το 1964 μέχρι το 1986.

govecs-schwalbe-2015-1

Είχαν πουληθεί μάλιστα πάνω από ένα εκατομμύριο Simson Schwalbe στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αλλά και σε μερικές Δυτικές αγορές, μια εκ των οποίων και η ελληνική. Ο κινητήρας του ήταν ένας απλός αερόψυκτος δίχρονος 50 κυβικών και το κιβώτιο των ταχυτήτων ήταν τριών ή τεσσάρων σχέσεων.

Το χαρακτηριστικό του ήταν ότι κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες που κάλυπταν το σώμα του υπήρχε ένα κανονικότατο μοτοσυκλετάκι, άρα μπορούμε άνετα να χαρακτηρίσουμε το Schwalbe σαν υβρίδιο μοτο-σκούτερ.

Να και το παλιό Schwalbe πάνω στο οποίο βασίστηκε το Govecs

Να και το παλιό Schwalbe πάνω στο οποίο βασίστηκε το Govecs

Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών σκούτερ Govecs αποφάσισε να αναστήσει τον μύθο της DDR και να επαναφέρει το σκουτεράκι σε δυο εκδόσεις μάλιστα με κινητήρες 4 kW και 6 kW, διατηρώντας το εξωτερικό περίβλημα του δημοφιλούς scooter cult του παρελθόντος Schwalbe, κι ας έχουν περάσει σχεδόν 30 χρόνια από τη μέρα που σταμάτησε να παράγεται.

govecs-schwalbe-2015-3

Αντί για τον δίχρονο κινητήρα κάτω από το δάπεδο και το τούνελ κρύβεται τώρα μια μπαταρία ιόντων λιθίου που δίνει τη δυνατότητα στο σκούτερ να κινείται για 60 χιλιόμετρα μέχρι την επόμενη επαναφόρτιση, ενώ υπάρχει έκδοση “ενισχυμένη” που μπορεί να φτάσει και τα 180 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Ενώ η τελική ταχύτητα του ορίτζιναλ δίχρονου σκούτερ έφτανε τα 70 km/h το νέο Schwalbe στη “δυνατή” έκδοση μπορεί να φτάσει και τα 100 km/h (έκδοση 6 kW).

govecs-schwalbe-2015-4

Το ηλεκτρικό σκούτερ της Govecs θα έχει τη δυνατότητα να συνδέεται με smartphone, το οποίο θα τοποθετείται σε ειδική θέση στο τιμόνι. Η τιμή του GOVECS Schwalbe που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2015 στη Γερμανία θα είναι – όχι χαμηλή, όπως του ανατολικογερμανικού μοντέλου – στα 4,699 ευρώ για την έκδοση των 4 kW και 5,799 ευρώ για την ισχυρότερη. Η νοσταλγία μερικές φορές πληρώνεται…