fbpx

CAN AM SPYDER RT, 2014: Η “ΣΚΟΥΤΕΡΑΚΛΑ”

Το σκουτερο-υβρίδιο μεγαλώνει

Mε τέτοιο όγκο, εμφάνιση και εκτόπισμα το τρίτροχο “σκούτερ” της Can Am γίνεται εύκολα μαγνήτης βλεμμάτων, ειδικά τώρα που απέκτησε και κινητήρα 1.330 κυβικών. Το πολυτελές, υπερ-εξοπλισμένο εξωτικό τρίτροχο εξελίσσεται και περνάει σε άλλη διάσταση.

Η Bombardier είναι μια μεγάλη καναδέζικη εταιρία, γνωστή για τα οχήματα χιονιού Ski-Doo, θαλάσσης Sea-Doo που κατασκευάζει, ΑΤV, κ.λπ. Τμήμα της είναι και η Bombardier Recreational Products (BRP) που έχει αναλάβει το Spyder.

Το Spyder, αρχής γενομένης το 2008, είναι ένα πρωτότυπο, μεγάλο υβριδικό σχεδόν όχημα που θυμίζει το προϊόν συνεύρεσης ενός κάμπριο αυτοκινήτου και ενός maxi scooter. To νέο Can-Am Spyder RT φοράει έναν τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα με 1.330cc, φτιαγμένο από την θυγατρική της Bombardier, την αυστριακή Rotax.

Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι τα Can Am BRP Spyder είναι τα μεγαλύτερα “ΜΡ3” ή για σιγουριά τα μεγαλύτερα σε κυβισμό 3τροχα σκούτερ στον κόσμο. 

Ο κινητήρας που χρησιμοποιούσαν τα προηγούμενα μοντέλα Can Am Spyder, είναι ο γνωστός μας από τα παλαιότερα 1000άρια της Aprilia (RSV, Tuono, Caponord). Αυτός ήταν 2κύλινδρος V, 998cc και κινούσε αξιοπρεπώς το βαρύ σύνολο.

Τα δικύλινδρα Spyder δεν θα καταργηθούν πάντως και θα συνεχίσουν να πωλούνται σαν φθηνότερες εκδόσεις του Spyder.

Με τον νέο κινητήρα του 2014, το Spyder RT αποκτά περισσότερο νεύρο και “τσαγανό”, αφού η ιπποδύναμή του φτάνει τώρα τους 115 ίππους (100 είχε ο 2κύλινδρος) στις 7.250 rpm και κυρίως θα διαθέτει μπόλικη ροπή 13,0 kgm, στις 5.000 rpm.

Ο 3κυλίνδρος – πλέον- κινητήρας είναι υδρόψυκτος με δύο μεγάλα ψυγεία, μπροστά από τους δυο εμπρόσθιους τροχούς.

Ο κινητήρας ονομάζεται Rotax 1330 ACE (Advanced Combustion Efficiency) – δηλαδή με βελτιωμένο θάλαμο καύσης – και εμφανίστηκε για πρώτη φορά μόλις προχθές από την εταιρία, μετά από τρία χρόνια εξέλιξης.

Με τον έναν κύλινδρο παραπάνω στο οπλοστάσιό του και 330 κυβικά, ο 1330 ACE αποδίδει 40% παραπάνω ροπή στις χαμηλές στροφές, δίνοντας άλλον αέρα στο τρίτροχο scooter, του οποίου το βάρος φτάνει μην ξεχνάμε ότι φτάνει τα -μπόλικα- 460 κιλά.

Το Can-Am Spyder RT που είναι μοντέλο του 2014, διαθέτει ένα κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (!) το οποίο συνεργάζεται με έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, με δυνατότητα για χειροκίνητη ή ημιαυτόματη επιλογή σχέσεων.

Για τον ευκολότερο χειρισμό του Spyder RT υπάρχει και ταχύτητα όπισθεν. Ο μεγαλύτερος κινητήρας και η βελτιωμένη ενισχυμένη πίσω ανάρτηση της Sachs έχει επιβαρύνει λίγο παραπάνω (κοντά στα 15 κιλά) το σύνολο, το οποίο όπως είπαμε νωρίτερα, ζυγίζει 40 μόλις κιλά πριν τον μισό τόνο. Από κιλά, καλά πάμε όπως αντιλαμβανόμαστε, αλλά και 115 ίπποι από την άλλη που τα κινούν δεν είναι κι άσχημα…

Τα δικύλινδρα μοντέλα θα συνεχίσουν να πωλούνται, σε χαμηλότερες τιμές από το νέο 3κυλινδρο RT

Η τιμή του Can-Am BRP Spyder RT θα φτάνει τις 23.000 δολάρια και θα βρίσκεται στην αγορά τον Νοέμβριο. Τα δικύλινδρα μοντέλα αντίστοιχα κοστίζουν στις ΗΠΑ από 15.000 μέχρι 19.000 δολάρια, αναλόγως του εξοπλισμού της έκδοσης.

X