fbpx

BMW CE 04: Στην παραγωγή το ηλεκτρικό mega scooter

Ένα mega e-scooter με “προσιτή” τιμή

Με μεγάλες φιλοδοξίες παρουσιάστηκε επίσημα το νέο ηλεκτρικό σκούτερ της BMW, το οποίο εκτός από τη διαφορετική-πρωτοπόρα εμφάνισή του “κατεβάζει” την τιμή του στα “λογικά” επίπεδα των… 12.000 περίπου ευρώ! Κι αυτό είναι ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά του νέου BMW CE 04.

Το εξελικτικό νήμα μιας ιστορίας που ξεκίνησε με το πρωτότυπο Concept Link του 2017, έφτασε στο τέλος του, με την BMW να παρουσιάζει επίσημα το μοντέλο παραγωγής CE 04 μόλις τώρα, στα μέσα του 2021.

Είναι πλέον διαθέσιμα όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι πληροφορίες γύρω από αυτό το ξεχωριστό μοντέλο, με την BMW να ποντάρει πολλά σε αυτό, ευελπιστώντας ότι θα καθορίσει τα ηλεκτροκίνητα δίτροχα με αστικό προσανατολισμό.

Το 2011 η γερμανική εταιρία αποκάλυψε το αρχικό πρωτότυπο που τρία χρόνια αργότερα, το 2014, οδήγησε στο ηλεκτροκίνητο σκούτερ παραγωγής BMW C Evolution. Κάτι ανάλογο συνέβη και τώρα: πρώτα ήρθε το πρωτότυπο και μετά το μοντέλο παραγωγής.

Από το 2017 μέχρι και σήμερα δεν είναι μικρό το χρονικό διάστημα, αλλά η BMW κράτησε την υπόσχεσή της, με το φουτουριστικό Concept Link να αποτελεί την αφετηρία της δεύτερης απόπειράς της σε αυτό το πεδίο και να μην διαφέρει ιδιαίτερα από το μοντέλο παραγωγής, το CE 04.

Επίσημα αποκαλυπτήρια λοιπόν και όσο κι αν μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια θα μπορούσαμε να είχαμε συνηθίσει την προερχόμενη «από το μέλλον» εικόνα του σκούτερ αυτού, παραδεχόμαστε την προχωρημένη του σχεδίαση, που το καταχωρεί σαν ένα από τα “ξεχωριστά” της αγοράς.

Η ηλεκτροκίνητη φύση του μοντέλου, σίγουρα «έλυσε τα χέρια» των σχεδιαστών κι έτσι η σχεδίαση του μοντέλου παραγωγής χαρακτηρίζεται σαν τολμηρή, δίνοντας την ευκαιρία στην BMW να προβάλλει ότι το CE 04 δεν είναι “ένα ακόμα” ηλεκτροκίνητο σκούτερ.

Τα παραπάνω δεν υποστηρίζονται από κάποια νέα τεχνολογία, καθώς το BMW CE 04 έχει δημιουργηθεί ολιστικά, με βάση την ηλεκτροκίνητη φύση του, και αυτό – πέραν της σχεδίασης – αντανακλάται και στην εργονομία.

Το ατσάλινο πλαίσιο δεν μοιάζει με κάποιο άλλο του χώρου των σκούτερ, η BMW το ονομάζει «loop» και ουσιαστικά πρόκειται για σωλήνες που σχηματίζουν μια κυλινδρική κεντρική δομή, η οποία λειτουργεί ως φορέας όλων των επί μέρους τμημάτων του σκούτερ, ενώ αξιοποιείται σε μεγάλο βαθμό και το εσωτερικό του «κυλίνδρου» αυτού.

Η συστοιχία των μπαταριών του BMW CE04, που αποτελούν το ογκωδέστερο και βαρύτερο τμήμα της όλης κατασκευής, βρίσκεται στη μέση του μεταξονίου, τοποθετημένη χαμηλά στην καρίνα, ενώ υπάρχει και μια ανάπτυξη προς τα πάνω, ανάμεσα στο πλαίσιο.

Οι εκδόσεις του BMW CE 04 θα είναι δύο, με τη μια εξ αυτών να είναι μειωμένης απόδοσης, κατάλληλη για κατόχους A1 διπλώματος. Τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας είναι ανάλογα της έκδοσης, λοιπόν.

Στην “ανοικτή” έκδοση χωρίς περιορισμούς του CE 04, η μπαταρία είναι 60,6 Ah και 8,9 kWh με αυτονομία 130 km, ενώ στην έκδοση Α1, τα χαρακτηριστικά είναι 60,6 Ah και 6,3 kWh, με αυτονομία 100 km.

Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση των μπαταριών, αυτή μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, είτε μέσω του ενσωματωμένου μετασχηματιστή, με σύνδεση στο οικιακό δίκτυο, είτε μέσω του προαιρετικού ταχυφορτιστή.

Οι χρόνοι φόρτισης είναι 4 ώρες και 20 λεπτά για 0-100% πληρότητα μπαταρίας και 3 ώρες και 30 λεπτά για να φτάσει η φόρτιση της μπαταρίας από το 0 στο 80%.

Με τον ταχυφορτιστή οι χρόνοι αυτοί πέφτουν αρκετά, στη 1 ώρα και 40 λεπτά (0-100%) και στη 1 ώρα και 5 λεπτά (0-80%). Σημειώνεται επίσης ότι υπάρχει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας όταν το σκούτερ «ρολάρει» με το γκάζι κλειστό.

Πολύ σημαντικό στα ηλεκτροκίνητα είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, με την BMW να μην ανακοινώνει αριθμό για κύκλους φορτίσεων, αλλά να καλύπτει με 5ετή εγγύηση τις μπαταρίες. Παράλληλα, το πρώτο service για το μοντέλο, ορίζεται στα 10.000 km.

Το ηλεκτρικό μοτέρ του BMW CE 04 είναι υγρόψυκτο. και αποδίδει ισχύ 20 ίππων, με στιγμιαία κορύφωση στους 42 ίππους (στις 4.900 rpm), ενώ η ροπή του ανακοινώνεται στα 6,3 kgm, διαθέσιμα από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξει το γκάζι.

Η ισχύς αυτή είναι αρκετή για επιτάχυνση 2,6 sec από τα 0-50 km/h, με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 120 km/h.

H έκδοση A1 έχει απόδοση 15 ίππων με κορύφωση στους 31 ίππους, ενώ η τελική ορίζεται και εδώ στα 120 km/h.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν τρία riding modes που μεταβάλουν την απόκριση (Eco, Rain και Standard), με το Dynamic riding mode να αποτελεί μια προσθήκη που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Η μετάδοση στον πίσω τροχό γίνεται μέσω ιμάντα, ενώ δεν υπάρχει κιβώτιο, με τη σχέση να είναι μια και συνεχούς εμπλοκής. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το CE 04 έχει και λειτουργία όπισθεν, που βολεύει στο ξεπαρκάρισμα και στις μανούβρες με πολύ μικρές ταχύτητες, καθότι το βάρος δεν είναι μικρό και ανέρχεται στα 231 κιλά.

Στον standard εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται επίσης συστήματα ABS και Traction ControlSC κατά την BMW) αμφότερα τα οποία μπορούν προαιρετικά να αναβαθμιστούν σε Pro και Dynamic αντιστοίχως, με cornering λειτουργία.

Αντίστοιχο πακέτο αναβάθμισης υπάρχει και για τον LED προβολέα, που αποκτά επίσης cornering λειτουργία με σειρά πρόσθετων LED διατάξεων που φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής, όταν η κλίση του σκούτερ ξεπεράσει τις 10ο και η ταχύτητα 10 km/h.

Τον τομέα της πληροφόρησης αναλαμβάνει μια έγχρωμη TFT οθόνη, 10,2 ιντσών. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα διασυνδεσιμότητας με smartphone, όπου σημαντικότερη λειτουργία  είναι αυτή της πλοήγησης, με προβολή χάρτη και στίγματος στην οθόνη του σκούτερ.

Η ποσότητα των πληροφοριών και των ενδείξεων που προβάλλονται στην TFT οθόνη είναι πολύ μεγάλη, συμπεριλαμβανομένου και του ισοζυγίου που αφορά την κατανάλωση και ανάκτηση ενέργειας στις μπαταρίες.

Για αυτό τον λόγο προσφέρεται επίσης η δυνατότητα διαχωρισμού (split) της οθόνης σε δύο μέρη, με τον αναβάτη να επιλέγει τις πληροφορίες που θέλει να εμφανίζονται σε κάθε πεδίο.

Τα γεωμετρικά και όχι μόνο χαρακτηριστικά του BMW CE 04 είναι εντυπωσιακά σε ορισμένες τους τιμές. Το μεταξόνιο για παράδειγμα, ανέρχεται στα πολλά 1.675mm, το ίχνος στα 120mm και η γωνία κάστερ στις 26,5ο. Όπως είπαμε και παραπάνω, το βάρος της κατασκευής ανέρχεται στα – επίσης πολλά – 231 κιλά.

Η ενιαία μακρόστενη standard σέλα απέχει από το έδαφος 780mm, ωστόσο διατίθεται και ψηλότερη στα 800mm, καθώς και σε έκδοση δύο επιπέδων με διακριτικό «σκαλοπάτι», πάλι σε χαμηλή και ψηλή έκδοση.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών (στα λίγα) 35mm και διαδρομή 100mm και από μονό αμορτισέρ, έκκεντρα τοποθετημένο, με διαδρομή 92mm.

Στα φρένα έχουμε δύο δίσκους διαμέτρου 265mm μπροστά, συνεργαζόμενους με τετραπίστονες δαγκάνες και μονό δίσκο διαμέτρου 265mm επίσης, με μονοπίστονη δαγκάνα, πίσω.

Οι τροχοί έχουν διάμετρο 15 ιντσών και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 και 160/60-15, μπροστά και πίσω αντιστοίχως.

Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, υπάρχει ένα ντουλαπάκι στο εσωτερικό της ποδιάς, με παροχή φόρτισης USBC και ένας χώρος 20 λίτρων κάτω από τη σέλα, του οποίου το άνοιγμα όμως γίνεται από το πλάι (δεξιά) του σκούτερ και όχι… συμβατικά, ανασηκώνοντας την σέλα.

Συμπληρωματικά αυτού του χώρου, που μπορεί να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος, ο αναβάτης μπορεί να εξοπλίσει το CE 04 με top case (+20 lt) και πλαϊνές βαλίτσες (+10 lt έκαστη), που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το μοντέλο (αδιάβροχες και εύκαμπτες) και ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό.


Το BMW CE 04 διατίθεται σε δύο χρωματισμούς, σκούρο γκρι και λευκό, ενώ υπάρχει και kit με αυτοκόλλητα που αλλάζει την εμφάνιση του.

Η τιμή του σε γαλλική, γερμανική και ιταλική αγορά ξεκινάει από τις 12.000 και φτάνει μέχρι τις 12.500 ευρώ. Μένει να δούμε το αν θα έρθει στην ελληνική αγορά, οπότε – όπως είναι λογικό – θα ανακοινωθεί και η τιμή του.

X