fbpx

ΜΟΝΤΕΛΟ 2013: PIAGGIO APE CALESSINO 200

Ο συμπαθέστατος… θρύλος

Ένα μέσο μεταφοράς και μεταφορών που έχει γράψει ιστορία, από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι σήμερα, επιστρέφει σε μια ανανεωμένη έκδοση. Με τρεις τροχούς, τρεις θέσεις και ισάριθμα νέα χρώματα, άσπρο, κόκκινο και μπλε, αλλά κυρίως… με τετράχρονο 200άρη κινητήρα και 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Μοντέρνο, συμπαθέστατο και παράλληλα… ρετρό! Γίνεται; Ναι, γίνεται… 

Τα Ape, οι “μέλισσες” της Piaggio, είναι εμβληματικά οχήματα της Ιταλίας και κάπου εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε γιατί η λέξη μέλισσα χαρακτηρίζει απόλυτα αυτό το τρίκυκλο. Κατ’ αρχήν “ape”, όντως σημαίνει “μέλισσα” στα ιταλικά… και όχι πίθηκος όπως πιθανά θα νόμιζε κάποιος αγγλομαθής.

Κατά δεύτερον, ο επίμονος, χαρακτηριστικός ήχος των δίχρονων κινητήρων των Ape του παρελθόντος, η όψη τους, αλλά και η εργατικότητα που επεδείκνυαν σβουρίζοντας μέσα στα στενά, ανηφορικά σοκάκια των παλιών ιταλικών πόλεων, μόνο μέλισσες θύμιζαν. 

Το “ηρωικό” για τους Ιταλούς, Ape – αφού πάνω στις πλάτες του και την καρότσα του στηρίχτηκε η μεταπολεμική “ιταλική αναγέννηση” της χώρας – ανανεώνεται και γίνεται “επιβατηγό” στην έκδοση Αpe Calessino 200, που σήμερα παρουσιάζουμε.

Τρίτροχο το Ape, με έναν τροχό μπροστά, και ευέλικτο, στενό και πεισματάρικο (βλέπε 4άρι σασμάν) τα βγάζει πέρα ακόμα και στις πιο δύσκολες ανηφόρες, δέχεται πλέον την ευεργετική προσθήκη του τετράχρονου κινητήρα. Τέλος λοιπόν στον θρυλικό δίχρονο κινητήρας, τέλος η μυρωδιά του καμένου λαδιού (… δυστυχώς, όπως λένε μερικοί από εμάς).

Σχεδιασμένο σαν εμπορικό όχημα το Ape , παρουσιάστηκε το 1948 βοηθώντας τις μεταφορές εμπορευμάτων μικρών επιχειρήσεων, και έγινε σύντομα σύμβολο του Ιταλικού στυλ.

Με παραπάνω από δύο εκατομμύρια να έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα το Ape έχει ξεπεράσει τα σύνορα της Ιταλίας, έκανε καριέρα και στην Ελλάδα και μάλιστα το βλέπουμε και σήμερα να επανέρχεται στους δρόμους των πόλεων συνήθως σαν “εργαλείο” ανθρώπων που ασχολούνται με την ανακύκλωση υλικών. Το Ape Calessino αναγεννήθηκε σαν όχημα και σαν θεσμός, το 2000, όταν επέστρεψε με ηλεκτροκινητήρα.


Διατηρώντας το γοητευτικό του σχήμα και τη ρετρό σχεδίαση, το νέο Ape Calessino 200, βάφεται σε τρια χρώματα όπως είπαμε και πιο πάνω, ενώ διαθέτει τέσσερις πόρτες, κουκούλα και ταπετσαρία, σε χρώμα μπεζ, μαζί με ζώνες ασφαλείας μέσης.

Υπάρχουν θήκες στις πόρτες, αλλά και αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες και τον οδηγό και ξεχωρίζει αμέσως με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του και το μοναδικό design του.

Η αναδιπλούμενη μαλακή οροφή του δίνει την αίσθηση του “κάμπριο”, αλλά και του ανοικτού ουρανού, ενώ οι μαζεμένες διαστάσεις του, επιτρέπουν να περνάει από στενούς δρόμους.

Τα φρένα του Ape Calessino είναι ταμπούρα μπροστά και πίσω (γεφυρωμένα) και οι τροχοί είναι 4.00άρηδες διαμέτρου 8 μόλις ιντσών, όπως οι παλιές Vespa του ’50. Το μήκος του φτάνει τα 2.700 mm και το πλάτος τα 1.335 mm.

To βάρος βρίσκεται στα 350 κιλά, ενώ το ντεπόζιτο χωράει 10,5 λίτρα. Η τελική ταχύτητα ανακοινώνεται στα 55 χιλιόμετρα την ώρα.

 

Ο τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας του Ape είναι καινούργιος, αερόψυκτος με φτερωτή, διαθέτει 197 κυβικά και αποδίδει ισχύ 10,2 ίππων που συνδυάζεται με το κλασικό 4άρι κιβώτιο (συν όπισθεν).

Με αυτόν τον κινητήρα στην Ιταλία το Ape μπορεί να οδηγηθεί ακόμα κι από 16χρονους με δίπλωμα Α1 και από 18 χρονών με δίπλωμα Β. Το Piaggio Ape Calessino 200 θα είναι διαθέσιμο στην γειτονική μας αγορά από αυτόν τον μήνα, τον Ιούλιο του 2013 και θα κοστίζει κάτω από τις 5,0 ευρώ (4,930 € για την ακρίβεια).

X