fbpx

ΜΟΝΤΕΛΟ 2013: PEUGEOT GEOPOLIS 300 GT

Βελτιώσεις, σε στυλ GT

 Ένα ακόμα μοντέλο παρουσίασε η Peugeot στην Ιταλία, ένα βελτιωμένο Geopolis 300, με τον κωδικό GT. Μικροβελτιώσεις σε σημεία, αλλά κυρίως… δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό.

Σε λαϊκή διάλεκτο η Peugeot, “την παλεύει” και συνάμα “την ψάχνει”. Την παλεύει γιατί παρότι οι πωλήσεις της γαλλικής εταιρίας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις υπόλοιπες αγορές δεν πηγαίνουν καλά. Την ψάχνει γιατί δεν σταματά την εξέλιξη, αλλά συνεχίζει να παρουσιάζει νέα μοντέλα, τα οποία και αξιόλογα τεχνικά χαρακτηριστικά διαθέτουν, έστω και στα χαρτιά, αλλά και καλή εμφάνιση διαθέτουν. Πρόσφατα μάλιστα, όπως θα θυμούνται οι προσεκτικοί αναγνώστες του SCOOTERNET, βγήκε στην αγορά της Ευρώπης και το πρώτο τρίτροχο της εταιρίας, το Metropolis 400.

Η σημαντικότερη βελτίωση/προσθήκη πάνω στο νέο Peugeot Geopolis 300 (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) είναι η επιλογή της λύσης των δύο δισκόφρενων. Είναι μια τεχνική λύση που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, αφού η απόδοση των δύο δισκόφρενων στον μπροστινό τροχό, εκτός από την μεγάλη αποτελεσματικότητα στην επιβράδυνση, προσφέρει και την ζητούμενη σταθερότητα και την ισορροπία, καθ’ όλη τη διαδικασία.

Με λίγα λόγια, καθώς τα δισκόφρενα εφαρμόζουν τη δύναμή τους πάνω στον τροχό, λόγω του ότι η δύναμη αυτή είναι ισόποση και στις δύο πλευρές του τροχού και του πιρουνιού, στην πράξη το τιμόνι δεν “τραβαει”, όπως λέμε. Αυτό σημαίνει ότι δεν εφαρμόζεται μονόπλευρη δύναμη πάνω στον τροχό (όπως όταν υπάρχει μονό δισκόφρενο) η οποία μεταφέρεται από τον τροχό, στο πιρούνι και τελικά στο τιμόνι και τον αναβάτη, ταράζοντας την σταθερότητα του σκούτερ και επιρρεάζοντας το φρενάρισμα. Σε κάποια σκούτερ με μονό δισκόφρενο, το φαινόμενο αυτό είναι εμφανές, σε άλλα ανεπαίσθητο.

Με δύο δισκόφρενα λοιπόν, εμφανίζεται το Peugeot Geopolis 300 GT του 2013, αντί για το ένα του κοινού Geopolis, που εφαρμόζονται στον μπροστινό 16άρη τροχό.  Γίνεται έτσι το GT το μοναδικό 300άρι της αγοράς με τρία δισκόφρενα.  Η διάμετρος τους είναι 263 mm και συνεχίζουν να συνεργάζονται με τον δίσκο του οπίσθιου (και αυτός 16άρης) τροχού των 226 mm.

Παράλληλα το Geopolis GT παραδίδεται στην Ευρώπη με τις παρακάτω αλλαγές:

  • Δύο ζελατίνες, μια ψηλότερη και μια σπορ, δίνονται μαζί με το scooter, με τη δεύτερη να είναι φιμέ.
  • Η σέλα έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και σε σχεδίαση, κι έχει γίνει πιο άνετη, ενώ έχουν αλλάξει και τα υλικά της, δηλαδή το αφρώδες και το κάλυμμα και προσφέρεται σε δύο χρώματα: μαύρο και μπορντώ.
  • Ένα διακριτικό αυτοκόλλητο στα πλαϊνά καπάκια δηλώνει τις αλλαγές: GT
  • Tα χρώματα του νέου Geopolis GT είναι τα κλασικά και απολύτως απαραίτητα: λευκό, ασημένιο και μαύρο.

Υπενθυμίζουμε ότι το Peugeot Geopolis 300 GT όπως και οι προκάτοχοί του χρησιμοποιεί τον γνωστό “300άρη” κινητήρα της Piaggio με τα 278,3 cc, διαθέτει μεγάλο μεταξόνιο στα 1.520 mm, αντίστοιχο ύψος σέλας από το έδαφος 805 mm, βάρος στα 159 kg (άδειο) και ρεζερβουάρ βενζίνης 13,5 lt.

Η τιμή του Peugeot Geopolis 300 GT στην Ιταλία είναι στα 4.630 ευρώ, με το σκούτερ να δίνεται αρχικά σε τιμή προσφοράς στα 3.940 ευρώ.

X