YAMAHA: Ηλεκτροκίνηση… η πρώτη κίνηση

Μια σημαντική συνεργασία με την ταϊβανέζικη Gogoro

H γιαπωνέζικη εταιρία μοτοσυκλετών και σκούτερ Yamaha θέλει να επεκταθεί με ηλεκτρικά σκούτερ στην Ταϊβάν αρχικά – και αργότερα και σε άλλες χώρες του κόσμου – με τη βοήθεια της πρωτοποριακής ταϊβανέζικης Gogoro, η οποία εκτός από την κατασκευή των σκούτερ έχει δημιουργήσει κι ένα εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης-ανταλλαγής μπαταριών.

Ο πρόεδρος της Yamaha Motor Co., Ltd. Yoshihiro Hidaka και ο αντίστοιχος της Gogoro Inc. Horace Luke ανακοίνωσαν λίγες μέρες πριν ότι ξεκινούν τη μελέτη για μια συνεργασία πάνω στα ηλεκτρικά σκούτερ στην ταϊβανέζικη αγορά.

Απ’ ότι φαίνεται η ταϊβανέζικη αγορά θα γίνει “πιλότος” για επέκταση της ηλεκτροκίνησης και πιο συγκεκριμένα των ηλεκτρικών σκούτερ, ανά τον κόσμο. Η συνεργασία αφορά στην εξέλιξη και στην κατασκευή των ηλεκτρικών σκούτερ από την Gogoro για τη Yamaha, αλλά και την κοινή χρήση του δικτύου φόρτισης μπαταριών που έχει εγκαταστήσει με επιτυχία η Gogoro στην Ταϊβάν.

Ήταν αυτή η επιτυχία που έχει κάνει και την Kymco να δημιουργήσει το πρότζεκτ iOnex (διαβάστε εδώ) που πρόκειται για ένα παρόμοιο σύστημα κέντρων φόρτισης-δανεισμού μπαταριών, διάσπαρτων σε διάφορα σημεία της πόλης.

Η Yamaha θα σχεδιάσει ηλεκτρικά σκούτερ, που θα βασίζονται στα Gogoro και θα κατασκευάζονται από την ίδια εταιρία. Οι πωλήσεις των νέων ηλεκτρικών σκούτερ της Yamaha θα γίνονται μέσω του δικτύου της θυγατρικής Yamaha Motor Taiwan. Το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2019.

Η Yamaha Motor μπήκε στην ταϊβανέζικη αγορά το 1966 και σήμερα πουλάει 290,000 σκούτερ και μοτοσυκλέτες τον χρόνο (2017), τα οποία κατασκευάζονται από την ίδια την εταιρία στο τοπικό της εργοστάσιο. Ενδιαφέρον έχει ότι η Yamaha Motor Taiwan κατασκευάζει και πουλάει το E-Vino, ένα ηλεκτρικό σκούτερ που εξάγεται στην Ιαπωνία.

Yamaha E-Vino

Μέσα από τη συνεργασία της με την Gogoro η Yamaha σκοπεύει να επεκτείνει και να ενδυναμώσει τη γκάμα της, πέρα από τα δίτροχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κυρίως στην Ταϊβάν, με στόχο την επέκταση και στον υπόλοιπο κόσμο. Φυσικά μεγάλη σημασία έχει στην προκειμένη περίπτωση ότι θα χρησιμοποιήσει το εκτεταμένο δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών (αφήνεις άδεια -παίρνεις γεμάτη) της Gogoro.


Η Gorgoro παράγει ηλεκτρικά σκούτερ από το 2015 και διαθέτει επίσης σύστημα ανταλλαγής μπαταριών στην Ταϊβάν με 750 σταθμούς. Μέχρι το 2019 θα ξεπερνούν τους 1.000.

Οι σταθμοί φόρτισης περιέχουν γεμάτες μπαταρίες, τις οποίες προμηθεύονται οι αναβάτες-χρήστες των ηλεκτρικών σκούτερ, αφήνοντας την άδεια δική τους μπαταρία στον σταθμό, μια διαδικασία που γίνεται με λίγα απλά βήματα. Από την έναρξη του συστήματος του 2015, η Gorgolo έχει καταγράψει περίπου 17 εκατομμύρια ανταλλαγές μπαταριών.