fbpx

SYM 2020: Εκτόξευση στην αγορά της Ταϊβάν!

Άλμα +50% της SYM στις πωλήσεις το 2020!

Η Ταϊβάν μπορεί να είναι σχεδόν το ένα τέταρτο της Ελλάδας σε έκταση αλλά αποτελεί μια από τις δέκα μεγαλύτερες αγορές δίτροχων στον κόσμο, καθώς και την έδρα μεγάλων κατασκευαστριών, όπως η Κymco, η SYM , η PGO, και η Gogoro. Έχει λοιπόν μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς κινήθηκαν τα πράγματα σε αυτή την ιδιαίτερη αγορά, μέσα στο 2020.

Tα δίτροχα και ειδικά τα σκούτερ, αποτελούν το πιο διαδεδομένο μέσο προσωπικής μετακίνησης στην Ταϊβάν και πώς θα μπορούσε άλλωστε να συνέβαινε κάτι διαφορετικό, όταν σχεδόν 24 εκατομμύρια πληθυσμού, διαβιούν σε μεγάλα και πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα, στη δυτική πλευρά του νησιού, με την ανατολική πλευρά και την ενδοχώρα, να είναι εντυπωσιακά αραιοκατοικημένες περιοχές.

Η κίνηση αλλά και οι διαθέσιμοι χώροι είναι περιορισμένοι οπότε οι δύο τροχοί είναι σχεδόν μονόδρομος σε ό,τι αφορά τις καθημερινές μετακινήσεις. Η Ταϊβάν ή επισήμως Δημοκρατία της Κίνας, αυτοπροσδιορίζεται ως ανεξάρτητο κράτος, αν και η Κίνα διαφωνεί με αυτό, θεωρώντας την δική της επαρχία.

Για την ιστορία, η Ελλάδα και τα περισσότερα κράτη του κόσμου (εκτός από 15) πάνε με τα νερά της Κίνας και δεν έχουν διπλωματικές σχέσεις με την Δημοκρατία της Κίνας, αλλά επειδή oι business είναι business, οι εμπορικές σχέσεις είναι μια χαρά εδραιωμένες!

Η Ταϊβάν έθεσε τα θεμέλια της βιομηχανικής της ανάπτυξης τη δεκαετία του 1980, ήταν όμως η προσάρτησή της στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (W.T.O) και στην Οικονομική Συνεργασία Ασίας – Ειρηνικού (APEC), μετά το 2000, που την έφεραν στην “ίδια ταχύτητα” με την παγκοσμιοποιημένη αγορά και ευνόησαν τις εξαγωγές.

PGO, Adly, Aeon, Gogoro είναι οι μεγαλύτερες κατασκευάστριες της Ταϊβάν, όπως φυσικά οι δύο δημοφιλέστερες στην Ελλάδα εταιρίες, Kymco και SYM.

Για το 2020, η αγορά των δύο τροχών στην Ταϊβάν έκλεισε με θετικό πρόσημο +3,3% που αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης την τελευταία πενταετία!

Το 2020 ξεκίνησε άσχημα, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά η κυβέρνηση της Ταϊβάν υπήρξε υποδειγματική στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, ενώ προχώρησε και στην υιοθέτηση υποστηρικτικών μέτρων για την τόνωση της αγοράς.


Το αποτέλεσμα ήταν ένα εντυπωσιακό +39% στο 4ο τρίμηνο της χρονιάς και, όχι, στην προκειμένη περίπτωση δεν οφείλεται σε προταξινομήσεις λόγω μετάβασης σε νέες νόρμες, όπως στην Ευρώπη.

Τα 943.303 δίτροχα που πωλήθηκαν, αποτελούν λοιπόν ρεκόρ πενταετίας και αυτό συνέβη σε μια χρονιά που ο πλανήτης είχε “γονατίσει” από την πανδημία!

Σε ό,τι αφορά τα μερίδια της αγοράς ανά εταιρία, η Kymco συνεχίζει να ηγείται, με 336.211 μονάδες και βελτίωση +0,6% σε σχέση με το 2019, αλλά τις εντυπώσεις τις έκλεψε η SYM, που με 289.116 μονάδες βρέθηκε δεύτερη, σημειώνοντας ένα τεράστιο άλμα της τάξεως του 51,4% σε σχέση με το 2019!

Αυτό οφείλεται στην ανανεωμένη γκάμα της εταιρίας η οποία δείχνει να έχει μπει σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης.

Τρίτη ήταν η Yamaha, με 185.574 μονάδες (+0,4%) και μετά η Gogoro, με την αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα, ή οποία είδε μεν το ποσοστό του μεριδίου της στην αγορά να κατρακυλά στο -43.6%, με το εξαιρετικό όμως νούμερο των 82.096 μονάδων!

Υπενθυμίζουμε ότι η Ταϊβάν είναι η χώρα με το πιο ανεπτυγμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών στον κόσμο εξ ου και η θέση της Gogoro στην αγορά, παρά τη μεγάλη πτώση που παρατηρήθηκε στις πωλήσεις.

Gogoro Taiwan

Το μέλλον όμως διαγράφεται λαμπρό, αφού στην Ταϊβάν πρόκειται από το 2022 να υπάρχουν πρόσθετα κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με επιδοτήσεις για την αγορά τους και σημαντικές μειώσεις σε φορολογία και τέλη.

Άλλωστε δεν είναι μόνο η Gogoro που δραστηριοποιείται στα ηλεκτροκίνητα σκούτερ, τόσο η Kymco όσο και η SYM, αναμένεται να εμπλακούν πολύ πιο ενεργά σε όλο αυτό.

PGO Taiwan

Συνεχίζοντας με τα πεπραγμένα των εταιριών σε ό,τι αφορά τα μερίδια της αγοράς για το 2020, πέμπτη ήταν PGO, με 24.388 μονάδες και μείωση στο ποσοστό της κατά -14.1%, ενώ έκτη η Suzuki με 14.471 μονάδες και εντυπωσιακή αύξηση +69.8%!

X