fbpx

YAMAHA TMAX 530: LAZARETH SPECIAL

Φαντασία, γαλλικού τύπου

 Μετά την παρουσίαση της “διατριβής” του Γερμανού βελτιωτή Marcus Walz, που εφάρμοσε τις δικές του ιδέες πάνω στο Yamaha ΤΜΑΧ 530, σήμερα παρουσιάζουμε την τη δουλειά του Γάλλου Ludovic Lazareth, (του οποίου έχουμε δει εξαιρετικά έργα στο παρελθόν) που ξεκίνησε από ένα απλό ΤΜΑΧ 530 και το έφτασε να πιάνει τελική 200 χιλιόμετρων την ώρα! Κυρίες και κύριοι ιδού το TMAX Hyper Modified του Lazareth.

Στην πρόκληση που έθεσε στους τρεις βελτιωτές μοτοσυκλετών η Yamaha, με θέμα το νέο maxi scooter της, το ΤΜΑΧ 530, πρώτο παρουσιάστηκε το έργο του Marcus Walz (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε το άρθρο), ενώ αμέσως μετά ήρθε η σειρά του Lazareth, το δημιούργημα του οποίου δείχνουμε σήμερα. “Όταν είδα για πρώτη φορά το Yamaha TMAX διέκρινα αμέσως τον σπορ χαρακτήρα που διαθέτει, που μοιάζει να προέρχεται από το YZR-M1 των MotoGP ή το YZF-R1” – λέει ο Lazareth – κι έτσι σκέφτηκα να δυναμώσω αυτό το χαρακτηριστικό, επεκτείνοντας το στα σύνορα της φαντασίας“.

Πολλά από τα project του Lazareth έχουν δανειστεί στοιχεία από την τεχνολογία αιχμής, αλλά και την αεροναυπηγική. “Καθώς δούλευα στη δική μου έκδοση του TMAX θέλησα να υπερβάλλω, χρησιμοποιώντας υλικά που συναντάμε στα αεροπλάνα”, λέει ο Lazareth, “σε αυτή τη φάση μου ήρθε η ιδέα για τη χρήση υπερτροφοδότησης”

Από την αρχή της εξέλιξης του Yamaha TMAX Hyper Modified, ο Lazareth είχε βάλει έναν στόχο: το scooter να πετυχαίνει ταχύτητα 200 χ.α.ω. Για αυτό το λόγο τοποθέτησε υπερτροφοδότηση (turbo), αυξάνοντας την ιπποδύναμη του 30%, πετυχαίνοντας έτσι τους 60 ίππους.

“Τώρα το TMAX είναι πολύ γρήγορο και ο ήχος που παράγει καταπληκτικός”, δηλώνει ο Lazareth. Με την εξάτμιση παραγωγής το TMAX είναι πολύ ήσυχο και περνάει απαρατήρητο, “πρόβλημα” που δεν ισχύει πλέον γιατί στην έκδοση Hyper Modified, η τουρμπίνα παράγει έναν υψίσυχνο ήχο που είναι μοναδικός”.

Προσωπικά πιστεύω ότι η αγωνιστική εξάτμιση χωρίς το τελικό της καπάκι είναι πολύ θορυβώδης για οδήγηση στο δρόμο. Έτσι έφτιαξα μια κατασκευή που περνάει κάτω από τον κινητήρα του TMAX. Εκεί περιέχεται και ο καταλύτης, ενώ το σχήμα του τελικού, της εξόδου της εξάτμισης φτιάχτηκε έτσι ώστε να ταιριάζει με την εμφάνιση της ουράς του σκούτερ”.

Πραγματικά, είναι εντυπωσιακή η “έξοδος” της εξάτμισης στη δεξιά πλευρά του ΤΜΑΧ, που είναι ρομβοειδής και μεγάλης επιφάνειας, τέλεια εναρμονισμένη με τον σχεδιασμό και τις αιχμές του design της Yamaha.

 

Το Lazareth Yamaha TMAX Hyper Modified κάνει διαφορετικό θόρυβο από το παραγωγής, σύμφωνα με τον βελτιωτή, αλλά δεν το παρακάνει. “Είναι ένας πολύ ιδιαίτερος θόρυβος , ευχάριστος και μοναδικός, ενώ τώρα το TMAX Hyper Modified είναι πολύ γρήγορο. Έτσι έπρεπε να βελτιώσω κάποια σημεία έτσι ώστε να ενδυναμώσω την εμφάνιση hi-tech του σκούτερ”, μας λέει.

Το ανάποδο πιρούνι προέρχεται από YZF-R1, με 6πίστονες δαγκάνες ISR, καθώς και oversize δίσκους. Το φρενάρισμα είναι εξαιρετικά ισχυρό όπως και ο κινητήρας. Τα ανθρακονήματα κάνουν την εμφάνισή τους γύρω από τα όργανα και κάποια άλλα σημεία, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί εξαρτήματα της Rizoma (χούφτες, καθρέφτες) και ζελατίνα της Ermax.

Από πλευράς αισθητικής έχουν χρησιμοποιηθεί δύο χρώματα: ασημί και γκρι ματ. Το φέρινγκ μπορεί να μοιάζει με αυτό της παραγωγής, αλλά στην πραγματικότητα λίγα τμήματα έχουν μείνει ίδια.

Κοντά στο 80% των πλαστικών έχουν αλλάξει, σε μια προσπάθεια να γίνει το Hyper Modified TMAX, ακόμα πιο επιθετικό και σπορτίβικο, κάτι που δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά. Ακόμα και τα κοντέρ που μοιάζει ίδιο με το παραγωγής έχει αλλαχτεί, αφού έχουν προστεθεί τα νούμερα 200 και 220 km/h, με την ίδια γραμματοσειρά της Yamaha!

Αν κάποιος ρίξει μια επιπόλαιη ματιά δεν θα καταλάβει τις ιδιαιτερότητες αυτού του ΤΜΑΧ. Βέβαια το Lazareth Hyper Modified TMAX δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Εξηγεί ο Lazareth: έχουμε πετύχει τον στόχο των 200 km/h, και τώρα εργαζόμαστε στη χαρτογράφηση για να ξεπεράσουμε αυτό το όριο.

Έχοντας παρουσιάσει τις δημιουργίες των Marcus Walz και Ludovic Lazareth, εδώ στο Scooternet.gr, μένει να δούμε τι θα συμβεί “από Αμερική μεριά” και τον Καλιφορνέζο Roland Sands, που σύντομα θα μας παρουσιάσει τη δική του εκδοχή πάνω στο θέμα ΤΜΑΧ. Ο Sands μάλιστα έχει υποσχεθεί να μεταμορφώσει σε μεγάλο το ΤΜΑΧ. Οψόμεθα, σημαίνει “θα δούμε”… και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ