fbpx

HONDA ITAΛΙΑΣ: ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Έρχεται το PCX, φεύγουν οι μισοί εργάτες…

 Είναι αυτό που λένε: “έχω καλά νέα και κακά νέα”. Για το εργοστάσιο της Honda στην Ιταλία, το μοναδικό γιαπωνέζικης εταιρίας διτρόχων που έχει απομείνει στην ευρωπαϊκή ήπειρο, είχαν ακουστεί πολλά τον τελευταίο καιρό. Συγκεκριμένα υπήρχαν πολλές φήμες για την περίπτωση λουκέτου και τη μεταφορά της παραγωγής σε άλλη (ασιατική) χώρα. Μπορεί λοιπόν από τη μία η Honda Italia να άρχισε να κατασκευάζει το νέο Honda PCX 125/150, από την άλλη όμως δεσμεύεται να απολύσει πάνω από το 50% του εργατικού δυναμικού της!

 Με το πέρασμα του χρόνου φαίνεται ότι ιταλική κυβέρνηση, η τοπική αυτοδιοίκηση (στην Ατέσα, του Αμπρούτσο είναι το εργοστάσιο) και τα εργατικά συνδικάτα να βρήκαν μια μέση λύση, έτσι ώστε να μην χαθεί μια μεγάλη παραγωγική μονάδα στην γειτονική χώρα…. και το τελευταίο γιαπωνέζικο εργοστάσιο διτρόχων στην Ευρώπη, όπως είπαμε και πιο πάνω.

Το εργοστάσιο της Honda Ιταλίας στην Αtessa, στο Abruzzo

Το εργοστάσιο της Honda Ιταλίας στην Αtessa, στο Abruzzo

Παρότι οι πωλήσεις έχουν πέσει στην Ιταλία όσον αφορά στις μοτοσυκλέτες, αλλά και στα σκούτερ, το εργοστάσιο θα διατηρηθεί – για πόσο καιρό δεν γνωρίζουμε βεβαίως. Ο πρόεδρος της Honda Italia άλλαξε, αλλά η “μητέρα” Honda ζήτησε να συνεχίσουν να δουλεύουν μόνο οι 198, από τους 647 εργαζόμενους. Μετά από πιέσεις του ιταλικού εργοστασίου ο αριθμός των εργατών που θα παραμείνουν ανέβηκε στους 350, στόχος που θα επιτευχθεί μέσα στα επόμενα 3 χρόνια. Οι “αποχωρήσεις” εργατών θα γίνουν με πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και άλλους τρόπους που εξετάζονται από τη διοίκηση του εργοστασίου, τα εργατικά σωματεία και τους τοπικούς φορείς σε “ένα κλίμα δυναμικής συνεργασίας”, όπως αναφέρουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Honda PCX 125/150: από τον Οκτώβριο η γραμμή παραγωγής μεταφέρθηκε στην Ιταλία

Honda PCX 125/150: από τον Οκτώβριο η γραμμή παραγωγής μεταφέρθηκε στην Ιταλία

Οι δυσκολίες του εργοστασίου της Honda στην Ατέσα (Atessa) επιρρεάζουν βέβαια και άλλες συνεργαζόμενες εταιρίες, που φτάνουν τις 23 (!) τον αριθμό και προμηθεύουν με εκατοντάδες εξαρτήματα το εργοστάσιο, όπου κατασκευάζονται τα γνωστά μας Honda SH 150i και Honda SH 300i, εκτός των άλλων. Έτσι η εξέλιξη στο εργοστάσιο της Honda θα πλήξει περιφερειακά, 1.500 ακόμα εργαζόμενους.

Η θετική εξέλιξη (;) από την άλλη είναι ότι η παραγωγή των PCX μεταφέρθηκε από την Ταϊλάνδη στην Ιταλία, ήδη από τον Οκτώβριο του 2012, κι έτσι το εργοστάσιο θα παράγει και το μικρό οικονομικό σκούτερ, πέρα από τα SH, Hornet, CBF 600 και 1000, CBR 600 F και Transalp. Κορυφαία μοτοσυκλέτα που παράγεται στην Ιταλία είναι η μεγάλη, γυμνή CB 1000 R.

Γενικά η εξέλιξη αυτή θεωρείται θετική, αφού δείχνει την πρόθεση της Honda Ιαπωνίας να διατηρήσει το εργοστάσιο της στην Ιταλία, το οποίο μετρά πάνω από 40 χρόνια ζωής, από το 1971 που ιδρύθηκε.

X