BMW: EΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ

Συνεργασία με την TVS

Τι να είναι άραγε η TVS; Μην είναι μια ινδική εταιρία κατασκευής δικύκλων, που βρίσκεται στην τρίτη θέση στην Ινδία και στις 10 μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου; Μην σημείωσε ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξεως του 1 δισεκατομμυρίου δολλαρίων το 2008-2009; Με αυτήν την εταιρία συζητάει την πιθανότητα συνεργασίας η BMW.

 Η TVS Motor Company κατασκευάζει σήμερα μια μεγάλη γκάμα δίτροχων που ξεκινούν από δίχρονα μοτοποδήλατα και φτάνουν μέσω των σκούτερ στις μικρές μοτοσυκλέτες 126-180 κυβικών. Το πιο μεγάλο και πετυχημένο σκούτερ της TVS είναι το Vego 110 (Βέγκο, κι όχι Βέγγος) με τετράχρονο κινητήρα 109 κυβικών, απόδοση 8 ίππων, 12άρηδες τροχούς και ταμπούρα μπροστά και πίσω. Το Vego μοιάζει με το Lead της Honda και ψηφίστηκε “σκούτερ της χρονιάς” στην Ινδία το 2011.

Έλα ρε Vego φάτους όλους στις εκκινήσεις...

Έλα ρε Vego, φάτους όλους στις εκκινήσεις…

 Η BMW Motorrad διαπραγματεύεται την πιθανότητα συνεργασίας με την ινδική εταιρία TVS, όσον αφορά στην εξέλιξη νέων μοτοσυκλετών για την χώρα της Ασίας. Μπορεί τα σκούτερ προς το παρόν να βρίσκονται εκτός συζητήσεων, αλλά αυτό δεν αποκλείει μια περαιτέρω συνεργασία και σε αυτόν τον τομέα. Η πρόθεση των Γερμανών είναι να μην χάσουν την ευκαιρία ενός πιθανού ανοίγματος της τεράστιας ινδικής αγοράς στον τομέα των μοτοσυκλετών μεγαλύτερου των 180-200cc) κυβισμού.

Η εταιρία TVS Motor Co . είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία σε πωλήσεις στην Ινδία μετά την Hero Motor και την Bajaj, και ευελπιστεί σε μεταφορά της γερμανικής τεχνογνωσίας στο Τσενάι της Ινδίας, όπου εδρεύει. Στόχος της TVS είναι να επεκτείνει τη γκάμα της, αλλά και να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις πάνω στην κατασκευή κινητήρων μεγαλύτερου κυβισμού. Το κορυφαίο μοντέλο της εταιρίας είναι το Apache 180, μια μικρή μοτοσυκλέτα δρόμου με μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα.

Χαρούμενες διχρωμίες των TVS, χαρούμενες Ινδές κοπέλες

Χαρούμενες διχρωμίες των TVS, χαρούμενες Ινδές κοπέλες

Γιατί όμως ενδιαφέρονται οι ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρίες μοτοσυκλετών για την ινδική αγορά; Μα γιατί οι μοτοσυκλέτες άνω των 125cc σημείωσαν στην Ινδία αύξηση 17% στις πωλήσεις το 2011, σε ένα σύνολο – κρατηθείτε…- σχεδόν 3 εκατομμυρίων πωλήσεων σκούτερ και μοτοσυκλετών, ένα νούμερο “εξωπραγματικό” για την διαρκώς συρρικνούμενη ευρωπαϊκή αγορά.

“Μια συμφωνία με την BMW θα αλλάξει την τύχη της TVS” αναφέρουν κύκλοι της εταιρίας, αφού η TVS περιορίζεται σε ορισμένο και συγκεκριμένο τύπο δικύκλων και μια συνεργασία με την βαυαρέζικη εταιρία θα κάνει την ινδική εταιρία ισχυρό παίκτη στην ντόπια αγορά μοτοσυκλέτας και γιατί όχι, στις γειτονικές χώρες.

Η προοπτική της συνεργασίας της TVS με την BMW έρχεται σαν συνέχεια της προσπάθειας των ινδικών κατασκευαστριών εταιριών να κάνουν συμμαχίες με δυτικές μοτοβιομηχανίες. Η Hero Motor για παράδειγμα έχει συνάψει πρόσφατα συνεργασία με την εταιρία Erik Buell Racing, την εταιρία του γνωστού σχεδιαστή-μηχανολόγου Eric Buell, εταιρία μοτοσυκλετών του οποίου ανήκε στην Harley-Davidson και ανεξαρτητοποιήθηκε μετά το κλείσιμο της Buell από την Harley-Davidson το 2009. Από την άλλη η Bajaj Auto διαθέτει μεγάλο πακέτο μετοχών της KTM, έχοντας στην κατοχή της το 47% της αυστριακής εταιρίας.

Ο κλάδος μοτοσυκλέτας της BMW εξάγει ήδη στην Ινδία τα μοντέλα R, K και S, ενώ ο κλάδος αυτοκινήτου της BMW η “BMW India”, έχει ήδη εργοστάσια στο Τσενάι ( Chennai) που κατασκευάζονται αυτοκίνητα της σειράς 3, 5, X3 και X5. Καθόλου δύσκολο να παράξουν στο μέλλον κι ένα μονοκύλινδρο 650 και γιατί όχι ένα μονοκύλινδρο 250άρι π.χ. – ειδικά σχεδιασμένο για την ινδική αγορά.