fbpx

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: ΒΕΕ 50, Ο ΚΛΩΝΟΣ ΤΗΣ VESPA

Όνειδος κύριοι !

 Έκπληκτοι οι Ιταλοί φίλαθλοι και δημοσιογράφοι που βρέθηκαν στη Βραζιλία για το Μουντιάλ είδαν – παρόλο που η Piaggio έχει πολύ μικρή παρουσία στη χώρα – την θρυλική τους Βέσπα να κυκλοφορεί κανονικότατα. Μόνο που ονομαζόταν Bee 50 και φτιαχνόταν στην Κίνα… 

Σε θέμα έχουν αναγάγει τα περιοδικά μοτοσυκλέτας στην Ιταλία την ιεροσυλία. “Η δική μας Vespa αντιγράφεται χωρίς ντροπή” λένε για αυτό που αντίκρυσαν στη Βραζιλία.

Οι αντιγραφές, όπως έχουμε ξαναπεί της μοντέρνας μικρής Vespa της LX δεν είναι πρόσφατη “ανακάλυψη”, είναι κάτι που συμβαίνει συχνά, λόγω της μεγάλης αναγνωρισιμότητας του σχήματος.

Όπως είχαμε δημοσιεύσει και στο παρελθόν οι ασιάτες αντιγραφείς δεν δίστασαν να φτάσουν μέχρι την ίδια την Ιταλία, επιδεικνύοντας τους καρπούς των αντιγραφών τους στο σαλόνι του Μιλάνο. Οι κατασχέσεις δεν άργησαν να έρθουν από την ιταλική “οικονομική αστυνομία” Guardia di Finanza, αλλά τώρα η Βραζιλία είναι μια άλλη, δύσκολη υπόθεση.

Και πόσες ακόμα αντιγραφές δεν γνωρίζουμε ανα τον κόσμο και επίσης δεν γνωρίζει το άμεσα θιγόμενο Piaggio Group, που βλέπει να αναπαράγεται ξεδιάντροπα ένα από τα κατατεθέντα σήματά του.

Ονομάζεται Bee 50, που σημαίνει “μέλισσα” στα αγγλικά, σε αντίθεση με το Vespa που σημαίνει “σφήκα” στα ιταλικά, και είναι ακριβές αντίγραφο της Vespa LX που παράγεται στην Ιταλία, το Βιετνάμ και την Ινδία, και πρόσφατα αντικαταστάθηκε από την Primavera και την Sprint.

Το Bee είναι φτιαγμένο από πλαστικά τμήματα και δεν χρησιμοποιεί μεταλλικό πρεσσαριστό πλαίσιο όπως η αυθεντική Βέσπα, ενώ η αντιγραφή φτάνει μέχρι και τα όργανα που είναι ολόιδια. Η μπροστινή ανάρτηση πάντως είναι τηλεσκοπικό πιρούνι και όχι μονός βραχίονας και αμορτισέρ όπως η Vespa LX. 

Αντιγραφή και μάλιστα σε πολλά χρώματα

Αντιγραφή και μάλιστα σε πολλά χρώματα

Όπως είχαμε καταγράψει σε προηγούμενό μας άρθρο για τη βραζιλιάνικη αγορά, η Piaggio δεν έχει εισέλθει ακόμα στη μεγάλη νοτιαμερικάνικη αγορά, γιατί οι δασμοί των εισαγώμενων προϊόντων είναι τεράστιοι και μόνο όσοι κατασκευαστές έχουν εργοστάσια στη χώρα μπορούν να τους παρακάμπτουν.

Φανταστείτε ότι ακόμα και οι Ducati και MV Agusta έχουν φτιάξει μονάδες συναρμολόγησης στο Manaus, για να μπουν στην τεράστια βραζιλιάνικη αγορά.

Μοτοσυκλετάκι ειδικά φτιαγμένο για τη Βραζιλία με το λογότυπο της Piaggio στο ντεπόζιτο!

Μοτοσυκλετάκι ειδικά φτιαγμένο για τη Βραζιλία με το λογότυπο της Piaggio στο ντεπόζιτο!

Πρώτη κίνηση της Piaggio είναι η συναρμολόγηση μιας μικρής μοτοσυκλέτας στη Βραζιλία με μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κυβικών που φτιάχνεται από την κινεζική συνεργάτη joint venture την εταιρία Zongshen.

Το δεύτερο της βήμα υποθέτουμε… θα είναι να μηνύσει τους εισαγωγείς και να απαγορεύσει την πώληση του Bee 50, αφού τα σχέδια (και σε τρισδιάστατη μορφή) της Vespa είναι πατενταρισμένα παγκόσμια.

Αν δείτε προσεκτικά ακόμα και ο αντιπρόσωπος λέει την αλήθεια για τα Bee 50:Η 4η λέξη λέει "combeena", βεβαίως και πρόκειται για κομπίνα...

Αν δείτε προσεκτικά ακόμα και ο αντιπρόσωπος λέει την αλήθεια για τα Bee 50: Η 4η λέξη λέει “combeena”, βεβαίως και πρόκειται για κομπίνα…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ