ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΥΑΜΑΗΑ, ΝΕΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΑ 125cc

Η οικονομία πάνω απ’ όλα

 Με την φιλοσοφία των οικονομικών κινητήρων – μετά τη Honda, την Piaggio και την Kymco – ευθυγραμμίζεται πλέον και η μεγάλη εταιρία δικύκλων της Ιαπωνίας, η Yamaha, που σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του προέδρου της βρίσκεται σε περίοδο εξέλιξης ενός νέου-οικονομικού κινητήρα 125 κυβικών για σκούτερ.

Στο περιθώριο της press conference που έγινε στο Τόκιο τον προηγούμενο μήνα, ο πρόεδρος της Yamaha Μotor κύριος Hiroyuki Yanagi αποκάλυψε ότι η εταιρία εργάζεται πάνω στη δημιουργία ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα 125 κυβικών εκατοστών (τον οποίο παρουσιάζουμε σε πανευρωπαϊκή αποκλειστικότητα), που πρόκειται να κινήσει τα “καθημερινής μετακίνησης” σκούτερ της εταιρίας. Ο κινητήρας αυτός δεν θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία αιχμής ώστε να επιτευχθεί υψηλή ιπποδύναμη, αλλά αντιθέτως για να βελτιωθεί η κατανάλωση κατά 20%! Ο κινητήρας θα είναι έτοιμος μέσα στην επόμενη χρονιά και μέχρι το τέλος του 2014 θα έχει τοποθετηθεί σε scooter.

Ο πρόεδρος της Yamaha Μotor, κύριος Hiroyuki Yanagi

Ο πρόεδρος της Yamaha Μotor, κύριος Hiroyuki Yanagi

Στις διαφάνειες που προβάλλονταν στην οθόνη της παρουσίασης της Yamaha για τον νέο κινητήρα και τα σχέδια της εταιρίας για το μέλλον, ούτε ένα, ούτε δύο δεν ήταν τα υποψήφια για χρήση του νέου κινητήρα… αντίθετα διακρίνονται 11 (!) μοντέλα για τις διάφορες αγορές του κόσμου. Το γεγονός αυτό καθιστά τη δημιουργία του νέου κινητήρα, μια πολύ σημαντική υπόθεση.

Προτεραιότητες του κινητήρα από πλευρά απόδοσης είναι η βελτίωση της ροπής και του τραβήγματος στις χαμηλές στροφές (με υποτετράγωνες διαστάσεις κινητήρα) η εξελιγμένη τροφοδοσία από μια  βελτιωμένη μονάδα ψεκασμού FI και η μείωση των μηχανικών τριβών ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του κινητήρα.

Ιδού σε αποκλειστικότητα το διαμάντι της Yamaha, για τα σκούτερ, των 125 κυβικών, που θα παρουσιαστεί το 2014 με στόχο την οικονομία στο καύσιμο

Όπως είχαμε αναφέρει επανειλημμένα στο παρελθόν, ήταν απολύτως λογικό και η Yamaha να περάσει στη “νέα εποχή” που δεν έχει να κάνει με τις απόλυτες επιδόσεις και 200+ άλογα στον τροχό μόνο, ούτε τις τελικές ταχύτητες πάνω από 310 χ.α.ω…

Η νέα εποχή έχει να κάνει με μια γενικευμένη κρίση καπιταλιστικού τύπου σε όλο τον κόσμο, σε όλα τα μέρη του κόσμου… ακόμα και τα πιο απομακρυσμένα – για όσους πίστευαν, ας πούμε, ότι θα την γλύτωναν αν “αποσυρθούν” από τις πόλεις. Έτσι η οικονομία του καυσίμου στην καθημερινή μετακίνηση γίνεται αναγκαιότητα, κάτι που το βλέπουμε και στην Ελλάδα σήμερα, με τις τιμές της βενζίνης να φτάνουν κοντά στο 1,70 και 1,80 (καλοκαίρι γαρ) ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι η βενζίνη το 2009 κόστιζε 1,03 ευρώ το λίτρο ή θα στεναχωρηθούμε όλοι μαζί; 

Διάγραμμα σύγκρισης των καταναλώσεων των κινητήρων της Yamaha και των αντιπάλων, με έμφαση στη μεγάλη μείωση που θα δεχθούν οι πρώτοι στο μέλλον

Είναι σαφές ότι από τα οικονομικότερα δίτροχα στον κόσμο είναι τα “παποειδή”, τα οποία εκτός από την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις τεράστιες αγορές των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ανατολικά της Ινδίας, νότια της Κίνας, βορειοδυτικά της Αυστραλίας) και “βαστούν” μεγάλα κομμάτια της οικονομίας, των μετακινήσεων και των εμπορικών μεταφορών.

Όμως και σε αυτή την περιοχή του κόσμου η μόδα των παπιών απέρχεται και η ευκολία των σκούτερ γίνεται ολοένα πιο γνωστή. Έτσι οι Ινδονήσιοι, οι Βιετναμέζοι, οι Ταϊλανδέζοι, Μαλαίσιοι, Φιλιππινέζοι, κ.α. προτιμούν και αυτοί… τα scooter, όπως και οι Ευρωπαίοι συνάδελφοί τους. 

Μικρές διαστάσεις, αερόψυξη και δύο βαλβίδες για τον οικονομικό μελλοντικό κινητήρα της Yamaha

Τη “νέα τάση” προς τους μικρότερους κυβισμούς και την ιδιαίτερα μειωμένη κατανάλωσή τους “διέγνωσε” πρώτη η Honda σαν παγκόσμια ηγέτης στον κόσμο των δύο τροχών και παρουσίασε τις προτάσεις της, οι οποίες έφτασαν στην αγορά σε μορφή μονοκύλινδρων (Vision 110, PCX 125/150 και SH 125/150) αλλά και δικύλινδρων κινητήρων (Integra και σειρά μοτοσυκλετών NC, νέα σειρά CB 500, κ.λπ.). Πάνε τα κυνήγια των επιδόσεων, πάνε και τα γκάζια… “από σήμερα οικονομία κύριοι”!

Σύντομη ανάλυση για το πως ο κοινός κινητήρας του μέλλοντος θα τοποθετηθεί σε πλήθος διαφορετικών μοντέλων, διαφόρων αγορών του κόσμου

Αμέσως μετά την Honda τον χορό ακολούθησε και η “μεγάλη των σκούτερ εταιρία” Piaggio, που τα τελευταία χρόνια επιδεικνύει έντονη δραστηριοποίηση στην Κίνα, την Ασία και την περιοχή που λέγαμε παραπάνω, ρίχνοντας στην αγορά έναν απλό σε κατασκευή 3βάλβιδο κινητήρα με σκοπό να κινήσει τα “βασικά” μοντέλα των διαφόρων εταιριών που της ανήκουν, όπως Vespa, Aprilia, Vespa, Gilera, Derbi.

Το ίδιο έπραξε και η επίσης μεγάλη σκουτερο-εταιρία Κymco, παρουσιάζοντας την πρότασή της αρχικά πάνω στο People One 125 – ένα σκούτερ που υποκλίνεται (εκτός από την ευρωπαϊκή αισθητική) και στο βωμό της οικονομίας στην κατανάλωση βενζίνης.

Νέα ήθη, νέοι καιροί και νέες ανάγκες… με την βενζίνη να πληρώνεται σαν χρυσάφι…