fbpx

Kymco AK 550 Premium, Δοκιμή: Εξέλιξη και πάθος

Απλά Εξαιρετικό!

* Κυβισμός: 550 cc * Ιπποδύναμη: 51,0 ίπποι στις 7.500 rpm * Τελική: 168 km/h (πραγματική) * Βάρος: 230 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 11.990 (Οκτ. ’23 – μετρητοίς 10.985 €).

Η Kymco ανανεώνει, εμπλουτίζει και επενδύει στην κορωνίδα της γκάμας της, ενισχύοντας το ήδη πολύ καλό ΑΚ 550 και ανεβάζοντάς το σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα. Ένα από τα κορυφαία σκούτερ στον κόσμο αναλύεται διεξοδικά στη δοκιμή που ακολουθεί. Kείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Το σπορτίβικο και ταξιδιάρικο μαζί Kymco AK 550 Premium είναι η εξέλιξη και ο συνοδοιπόρος του γνωστού μας “απλού” AK 550, που τάραξε τον κόσμο των σκούτερ μεγάλου κυβισμού πριν από έξι χρόνια. Ας πιάσουμε όμως την ιστορία από την αρχή.

Εν αρχή ην… η γέννηση της κατηγορίας των mega scooter, παραπάνω από είκοσι χρόνια πριν, με την εμφάνιση του εμβληματικού Urban Sport GT της Yamaha, του ΤΜΑΧ 500, το οποίο ακολούθησε στον αγοραστικό στίβο ένα τουριστικό Suzuki Burgman 650, με αμφότερα να κομίζουν καινοτομίες και τεχνολογία που ο χώρος των σκούτερ δεν είχε ξαναδεί.

Πολύ αργότερα, περίπου μιάμιση δεκαετία μετά, ήρθε η σειρά των Ταϊβανέζων γιγάντων των σκούτερ, της SYM και της Kymco, να μπουν με τόλμη σε μια δύσκολη, premium κατηγορία μεγάλου κυβισμού, που ακόμα και η ειδικευμένη στο χώρο ευρωπαϊκή Piaggio (με τα Gilera GP 800 και Aprilia SRV 850 και τα 500άρια Piaggio, Gilera, Aprilia) είχε εγκαταλείψει!

Η SYM έφερε στην αγορά το Maxsym 500 και η Kymco το ΑΚ 550, που εμφανίστηκε το 2016, ύστερα από τα 50ά της γενέθλια – εξού και το όνομά του, Anniversary Kymco (A.K.) – εφαρμόζοντας πάνω σε ένα σκούτερ όλη την τεχνογνωσία της έμπειρης σκουτερο-εταιρίας.

Το AK 550 Premium πηγαίνει ένα βήμα παραπάνω από το απλό ΑΚ 550, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με αδρανειακή μονάδα μετρήσεων, Cornering ABS, αλλά και Cruise Control, Traction Control, Riding Modes, διατηρώντας το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Noodoe, και ενδυναμώνοντας την εμφάνισή του που έχει γίνει ακόμα πιο σπορ.

Μπορεί η εμφάνιση του προηγούμενου ΑΚ με το Premium να είναι παρεμφερής, αυτό όμως ισχύει χονδρικά, αφού τίποτε δεν έχει μείνει ίδιο: ιδιαίτερα κομψοί και αιχμηροί σπορτίβικοι προβολείς με “φρύδια” DLR που τους τονίζουν ακόμα περισσότερο, μέσω ενός επανασχεδιασμένου συνόλου με πιο λείες επιφάνειες, αισθητά στρογγυλεμένο, από το ρύγχος μέχρι την ουρά, που δέχεται τη σικάτη “υπογραφή” ενός φωτιστικού σώματος LED.

Το Kymco AK 550 Premium είναι επιβλητικό και καλαίσθητο συνάμα. Στον πρωτότυπο χρωματισμό που οδηγήσαμε συναντάμε μια “φωτεινή”, κομψή διχρωμία γαλάζιου με μαύρο, ενώ οι μαύρες ζάντες έχουν μια φινετσάτη “μισή” κόκκινη σπορτίφ πινελιά στην περίμετρό τους.

Τα πλαστικά τμήματα είναι πολύ υψηλής ποιότητας, όπως και το χρώμα, ένα σκούτερ πραγματικά Premium (όπως λέει και το όνομά του), μαζί με το Yamaha ΤΜΑΧ 560 και το Honda Forza 750, τα οποία είναι όπως αντιλαμβάνεστε και οι άμεσοι αντίπαλοί του στην αγορά, μαζί με το SYM Maxsym TL 509 TCS.

Το αναγκαίο σε τέτοιους κυβισμούς και ιπποδυνάμεις (που αποτελεί πολυτέλεια για τους μικρότερους κυβισμούς) Traction Control κάνει το ντεμπούτο του στο AK 550 Premium και έρχεται αγκαλιά μαζί με το Cruise control, που θα ξεκουράσει τους “τουρίστες” στις μεγάλες διαδρομές, αφού μπορούν να διατηρούν σταθερή ταχύτητα ταξιδιού με το πάτημα ενός κουμπιού.

Όλες οι λεπτομέρειες είναι προσεγμένες, ενώ πολύ καλοφινιρισμένα είναι και τα ελαφρώς μπρονζέ καπάκια δεξιά και αριστερά του κινητήρα, όπως και το δύο μπράτσων “κανονικό”, μοτοσυκλετιστικό ψαλίδι στην πίσω ανάρτηση.

Η νεόκοπη ναυαρχίδα της Kymco διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς: (Aviation Blue – Γαλάζιο, Golden Grey – Μεταλλικό Γκρι, Space Black – Μαύρο) με την τιμή της μέχρι το τέλος του χρόνου να είναι στα 10.985 € μετρητοίς, ενώ η κανονική τιμή έχει ανακοινωθεί στα 11.990 €.

Στο Δρόμο

Η ποιότητα που “περισσεύει”, σε συνδυασμό με την προσοχή στη λεπτομέρεια, πάνω στο Kymco AK 550 Premium φαίνεται ακόμα και στις κόκκινες ραφές της καλοσχεδιασμένης, πλατιάς σέλας.

Είναι αυτή που σε καλοδέχεται πάνω στο σκούτερ, αρκεί να το καβαλήσεις “μοτοσυκλετιστικά” απλώνοντας το πόδι σου προς τα πίσω, όπως κάνει κάποιος που θέλει να ανέβει σε μοτοσυκλέτα.

Το παραδοσιακό σκουτεράδικο ανέβασμα στη σέλα, περνώντας το πόδι πίσω από την ποδιά και πάνω από το πάτωμα, είναι πιο περίπλοκο, αφού στην περιοχή αυτή βρίσκεται ένα ψηλό τούνελ.

Οι “δοκοί” του περίτεχνου αλουμινένιου, περιμετρικού πλαισίου φιλοξενούν έναν εξαιρετικό δικύλινδρο σε σειρά – με οριζόντιους κυλίνδρους – κινητήρα, με ένα αλουμινένιο συμμετρικό ψαλίδι “όπως στις μοτοσυκλέτες”, να αποτελεί μέρος της ανάρτησης που ενώνεται με ένα οριζόντια κινούμενο μονό αμορτισέρ.

Η Kymco ακολουθεί πιστά, και πολύ ορθά, την αρχιτεκτονική που πρότεινε πρώτη η Yamaha με το λατρεμένο ανά τον κόσμο ΤΜΑΧ.

Η θέση οδήγησης είναι “πάνω στο σκούτερ” με τα χέρια ελαφρώς χαμηλά και τα άκρα του τιμονιού κατεβασμένα προς τα κάτω, σε μία προσπάθεια  δημιουργίας μιας σπορ θέσης οδήγησης, που να είναι παράλληλα και άνετη.

Παρότι η φαρδιά σέλα δεν έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το μεγάλο της πλάτος ανοίγει τα πόδια του αναβάτη/οδηγού, κι έτσι αν αυτός δεν έχει ύψος άνω του 1.78 μ θα πατάει μεν κάτω… αλλά χωρίς οι πατούσες του να εφάπτονται πλήρως με το έδαφος.

Η θέση οδήγησης αυτή, πάντως, όπως θα δούμε αργότερα, βοηθά πολύ, κυρίως στην κίνηση της πόλης.

Ο ανανεωμένος πίνακας των οργάνων, που αποτελείται από 3 ψηφιακές έγχρωμες οθόνες, έχει γίνει πιο ευκρινής απ’ ό,τι στο παρελθόν, αφού οι ενδείξεις είναι φωτεινές και διακριτές.

Το τιμόνι μεταφέρει στον αναβάτη μια “καθαρή” premium εικόνα, όπως και όλα τα περιφερειακά του,  κι έχει καλυφθεί με ποιοτικά πλαστικά, ενώ διακόπτες και κουμπιά είναι πολύ τακτοποιημένα και εύχρηστα.

Η εκκίνηση γίνεται με έξυπνο κλειδί, δεύτερης γενιάς. Πρόκειται για ένα πρακτικό μονό μπουτόν ανάφλεξης που ξεκλειδώνει αυτόματα το τιμόνι και ενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες του σκούτερ.

Πολύ πρακτική είναι η τοποθέτηση των διακοπτών “σε στύλ πιάνου” όπως λέει η Kymco κάτω από τα όργανα, τη στιγμή που οι διακόπτες του τιμονιού είναι εργονομικά επανατοποθετημένοι.

Πάμε όμως να πατήσουμε τη μίζα για να δούμε τι κάνει και ο κινητήρας του Kymco AK 550 Premium στο δρόμο.

Ένας από τους καλύτερους κινητήρες στο χώρο των σκούτερ σήμερα, ζει κάτω από τα πλαστικά του 550 Premium.

Είναι δικύλινδρος σε σειρά, οκταβάλβιδος με δύο εκκεντροφόρους, με κυβισμό 550cc και ψεκασμό, που αποδίδει δυόμιση λιγότερους ίππους από την έκδοση Euro4 (από 53,4, σε 51 ίππους) μιας και τώρα πληροί τις προδιαγραφές Euro5.

Είναι ισχυρότερος του ΤΜΑΧ με τους 47 ίππους (το οποίο οδηγείται με δίπλωμα Α2), αλλά έχει λιγότερη ροπή – 52,3Νm στις 5.750 rpm, έναντι των 55,7 στις 5.250 rpm του Yamaha.

Με επιλεγμένη τη λειτουργία (mode) βροχής, η μέγιστη ισχύς μειώνεται στους 38 ίππους και η ροπή στα 47,4 Nm, ενώ το ευπρόσδεκτο Cruise Control μπορεί να ενεργοποιηθεί μεταξύ 45 και 130 km/h… για να κάνουμε νόμιμα ταξίδια στους αυτοκινητόδρομους.

Βελτιωμένο είναι το αυτόματο “κιβώτιο ταχυτήτων” PTM (Power Transmission Matrix), με ενισχυμένο ιμάντα στην τελική του μετάδοση.

Το 550 Premium εμφανίζεται γεμάτο δύναμη σε όλες τις ταχύτητες και στροφές – από τις χαμηλές rpm, μέχρι τις μεσαίες και λίγο ψηλότερα – εκπέμποντας έναν καταπληκτικό θόρυβο και μια ώθηση μετά τις μεσαίες στροφές που κάθε, μα κάθε φορά που ανοίγεις γκάζι σου φτιάχνει τη διάθεση.

Από 70 μέχρι 140 km/h είναι η “καλή” περιοχή του κινητήρα, με τις στροφές να ανεβαίνουν γρήγορα και την απόκριση στο γκάζι να είναι απολαυστική. Είναι αυτό που λέμε ένα σκούτερ που “χαίρεσαι να το καβαλάς”…

Η τελική ταχύτητα του ΑΚ 550 Premium πλησιάζει τα 180 km/h στο κοντέρ, ενώ η πραγματική τελική είναι τα 168 km/h.

Στη δοκιμασία επιτάχυνσης από στάση, 0-400 μέτρων, το μεγάλο Kymco θα γράψει 15,6 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που ο μεγάλος του αντίπαλος ΤΜΑΧ, που είναι κατά 10 κιλά ελαφρύτερος, κατεβαίνει κάτω από τα 15,0 δευτερόλεπτα στο “τετρακοσάρι”.

Αυτό συμβαίνει και λόγω του ότι οι δύο κινητήρες αποδίδουν στο δυναμόμετρο περίπου την ίδια ιπποδύναμη… κάτι λιγότερο από 42 ίππους στον τροχό.

Η κατανάλωση του 550 μετρήθηκε στα 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο που μας βγάζει και την αυτονομία του που είναι άνω των 300 χιλιομέτρων.

Η όρθια θέση οδήγησης του 550, σε συνδυασμό με το καλοζυγισμένο σύνολο (με τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα κατεβασμένη) θα κάνει απίστευτα πράγματα μέσα στην πόλη, παρ’ όλο το βάρος των 230 κιλών, όταν είναι γεμάτο.

Ο αναβάτης μπορεί να διασκεδάζει σε κάθε φανάρι αφού το σκούτερ πετυχαίνει δυνατές επιταχύνσεις, που στα πρώτα μέτρα είναι καλύτερες ακόμα κι από μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού (π.χ. 500 κυβικών).

Το Kymco 550 Premium, παρά το μεγάλο μήκος και το βάρος του, στέκεται πολύ καλά στην κίνηση της πόλης, αρκεί να κινείται με ταχύτητες άνω των 50 km/h.

Λίγο πιο πολύ να έκοβε το τιμόνι του και να μην είχε τους απομακρυσμένους από το τιμόνι καθρέφτες – που δυσκολεύουν τους ελιγμούς και τα περάσματα από στενά σημεία ανάμεσα στα αυτοκίνητα – και τότε θα είχαμε ένα άριστο mega scooter, τηρουμένων των αναλογιών πάντα, στη συγκεκριμένη χρήση/τομέα.

Ο συνεπιβάτης κάθεται πολύ καλά πάνω σε ένα ιδιαίτερα πλατύ κομμάτι σέλας που του αντιστοιχεί και πατάει τα πόδια του σε στενά σπορ αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ (τα οποία θα προτιμούσαμε φαρδύτερα για την τουριστική χρήση).

Στο ταξίδι τώρα, με την άριστης ποιότητας, ορατότητας και χρησιμότητας/λειτουργίας (με γρήγορη και ακριβή κίνηση) ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σηκωμένη στο υψηλότερό της σημείο (+-85mm), το σκούτερ δημιουργεί ένα πολύ καλό αεροδυναμικό σχήμα που προστατεύει σε μεγάλο βαθμό τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.

Στο ταξίδι, λόγω όρθιας θέσης του 550, που δεν θεωρείται ιδανική για τουριστική χρήση, για να ξεμουδιάσεις τα μαλακά σου μόρια εν κινήσει, ακολουθείς την εξής τεχνική: κοντράρεις τα πόδια στα πάνω/επικλινή, δεύτερα μαρσπιέ και σπρώχνεις προς τα πίσω, ακουμπώντας το σώμα στην οπίσθια στήριξη (το ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι) της σέλας.

Η ζελατίνα μπορεί να ανεβοκατεβαίνει “μικρομετρικά” από διακόπτη στην αριστερή πλευρά, κι έτσι να κατευθύνεις τον αέρα (ή να τον ξεφορτώνεσαι, αν θες, τελείως) εκεί που θέλεις, από το στήθος μέχρι την κορυφή του κράνους σου. Ο ώμοι του αναβάτη μένουν ελαφρά εκτεθειμένοι, ενώ παρατηρήσαμε και στροβιλισμούς αέρα να περνούν πίσω από την ποδιά (λόγω του σχήματός της) στα γόνατα/κνήμες.

Οι κυματιστοί δίσκοι της Brembo των 270 mm, με τις εντυπωσιακές ακτινικές δαγκάνες, σε προδιαθέτουν ακόμα και από την όψη τους για τις επιδόσεις τους, κι αυτό ακριβώς ισχύει στην πράξη, με το 550 να επιτυγχάνει ένα σίγουρο και αποτελεσματικό φρενάρισμα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Στις δοκιμασίες φρεναρίσματος το 550 σταματάει από τα 50 km/h σε 34,5 μέτρα, ενώ από τα 90 km/h (τυποποιημένες μετρήσεις) πετυχαίνει απόσταση φρεναρίσματος 10 μέτρων.

Αίσθηση και δύναμη εισπράττει ο αναβάτης κυρίως από τους δυο μπροστινούς δίσκους, ενώ η αδρανειακή μονάδα μέτρησης ΙΜU (Inertia Measurement Unit) έξι αξόνων, η οποία συνεργάζεται με το εξελιγμένο σύστημα πέδησης AIBS Advanced, ενσωματώνει και τη λειτουργία Cornering ABS, που αποτελεί παγκόσμια πρωτιά στο χώρο σκούτερ. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ασφαλέστερο φρενάρισμα ακόμα και όταν το μεγάλο σκούτερ βρίσκεται υπό κλίση!

Στην πράξη, για εμάς τους θνητούς – που δεν θα φρενάρουμε έντονα πάνω στη στροφή – αυτό σημαίνει πως μπορούμε, να καθυστερήσουμε το φρενάρισμα στην σπορ οδήγηση, και να μπούμε στη στροφή ύπο κλίση με λίγα παραπάνω φρένα, χωρίς ιδιαίτερο φόβο.

Και μιας και είπαμε για κλίση, να περάσουμε στο κράτημα, το οποίο ορίζεται από ένα πολύ καλό πλαίσιο, εξαιρετικές αναρτήσεις και μια σωστή κατανομή βάρους 49% μπροστά και 51% πίσω, που δεν συναντάμε συχνά σε σκούτερ, παρά στα πολύ προχωρημένα από πλευράς αρχιτεκτονικής… που συνήθως αντιγράφουν τις μοτοσυκλέτες.

Το σύνολο προσφέρει υποδειγματική σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ακόμα κι όταν υπάρχει συνεπιβάτης στη σέλα, ακόμα και με φορτίο.

Ένα πολύ καλό κράτημα εισπράττουμε από το ΑΚ 550 στις στροφές, σε σημείο που κάνει τον αναβάτη να παραμιλάει, όπως ακριβώς κάνουν και οι μοτοσυκλετιστές που θα τύχει να το πετύχουν σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Το γρήγορο και ασφαλές 550 με τις ικανότητές του θα τους κάνει να μετανιώσουν για όλες τις κακές κουβέντες που έχουν πει στη ζωή τους για τα σκούτερ!

Αν δεν είναι το καλύτερο σε κράτημα σκούτερ στον κόσμο το ΑΚ, τότε ανήκει πάνω στο βάθρο με τα κορυφαία, με μικρές διαφορές από τους άλλους.

Τα λάστιχα Dunlop Sport Maxx κράτησαν ψηλά την πρόσφυση και την αξιοπρέπειά τους, αν και το πίσω που ήταν ελαφρώς ταλαιπωρημένο μας έκανε να αναρωτιώμαστε, το τι παραπάνω θα μπορούσε να πετύχει το ΑΚ με ένα καλύτερο λάστιχο.

Στον τομέα των αναρτήσεων – συνδυάζονται με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης – συναντάμε ένα άκαμπτο και προοδευτικό με καλές αποσβέσεις ανάποδο πιρούνι και μια ακόμα πιο υψηλής ποιότητας οπίσθια ανάρτηση.

Απο τις καλύτερες της αγοράς; Σίγουρα και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε το παραμικρό παράπονο… το αντίθετο μάλιστα. Ξεχνάς ότι οδηγείς σκούτερ και στις σκληρές δοκιμασίες που την υποβάλλαμε κατάφερε να μας εντυπωσιάσει με τις άριστες αντιδράσεις της!

Τελικά… Συμπέρασμα

Μετά από μια βδομάδα συμβίωσης με το Kymco AK 550 Premium, πρέπει να σας εκμυστηρευθούμε το εξής: ενώ στην αρχή δεν μας κέρδισε, στο τέλος το λατρέψαμε! Πώς έγινε αυτό;

Είναι πολύ απλό. Όταν το παραλάβαμε από την αντιπροσωπεία, το mode λειτουργίας του κινητήρα ήταν γυρισμένο στο αργό, “αδύναμο” πρόγραμμα της “βροχής” με τους 38 ίππους. Ε, φαντάζεστε πώς πηγαίνει ένα σκούτερ 230 κιλών όταν το σπρώχνουν 38 ίπποι…

Αμέσως μετά πέσαμε σε μποτιλιάρισμα και φτάσαμε στον προορισμό μας μέσα σε βαριά αστική κίνηση. Το ΑΚ 550 μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν μας άρεσε… φυσικά.

Την επόμενη μέρα ανακαλύψαμε το “πρόβλημα”, το οποίο λύθηκε με το πάτημα ενός κουμπιού. Αν βρισκόμασταν μέσα σε ένα κόμιξ με την ανακάλυψη του λάθους, φανταζόμαστε πως μια έκρηξη θα ζωγραφιζόταν πάνω απ’ το κεφάλι μας, τη στιγμή που ο ήρωας θα έλεγε με σατανικό ύφος: “και τώρα Τούρμπο!”

Κάπως έτσι νιώθεις όταν γυρίζεις και δοκιμάζεις το mode του δικύλινδρου κινητήρα από το “αργό” στο “κανονικό του, το γρήγορο” πρόγραμμα.

Από κει και πέρα ξεκίνησε μια ιστορία αναγνώρισης, σεβασμού και τελικά αγάπης προς το ΑΚ 550, με την ώρα του αποχωρισμού να είναι δύσκολη.

Αφήνοντάς το πάνω στο κεντρικό σταντ, σκεφτήκαμε δυο μόλις λέξεις: “Απλά εξαιρετικό” και αυτό γράψαμε στον τίτλο του άρθρου.

Ένα σκούτερ που κάνει τα πάντα, εντός και εκτός και κοντά και μακριά, με ένα ή δύο άτομα. Καλοφτιαγμένο, εξευγενισμένο, πολιτισμένο, γρήγορο, με πολύ καλό κράτημα και φοβερά φρένα και έναν κινητήρα διαμάντι. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος; Μια καλή τιμή.

Η τιμή του λοιπόν είναι στις 11.990 € (αυτή την περίοδο ισχύει τιμή προσφοράς στα 10.985), είναι δηλαδή κατά 5.000 ακριβότερο από το SYM Maxsym TL 508 TCS, 2.000 ευρώ φθηνότερο από το απλό Yamaha ΤΜΑΧ 560 και 4.200 ευρώ από το πιο πλούσιο Tech Max, με το οποίο – λόγω εξοπλισμού πρέπει να συγκριθεί.

Επίσης στέκεται με θάρρος απέναντι στη “μεγάλη κυρία” των σκούτερ που δεν είναι άλλη από το Honda Forza 750 που κοστίζει 12.950 ευρώ, που όμως είναι ένα σκούτερ διαφορετικής φιλοσοφίας από τα ΑΚ και ΤΜΑΧ. Είναι μια υβριδική κατασκευή ανάμεσα σε σκούτερ (σε εμφάνιση) και μοτοσυκλέτα – που κρύβεται περίτεχνα κάτω από τα πλαστικά του – με μεγαλύτερη ιπποδύναμη και τον ταχύτερο στα 0-400m, από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ παραγωγής.

Είναι η “αρχοντιά” και η γενναιδωρία στις επιδόσεις που σου προσφέρει το ΑΚ, μαζί με μια σοφή ομοιογένεια στις κινήσεις του, κάνοντάς σε να το χειρίζεσαι με ευκολία και να το οδηγείς δίχως σκέψη, καθώς αυτό σου χαρίζει ικανοποίηση σε κάθε βόλτα.

Είναι από τα σκούτερ, ή τα δίτροχα αν θέλετε, που πρέπει να οδηγήσεις για να αντιληφθείς το μεγαλείο του. Όσοι δεν έχουν οδηγήσει το ΑΚ 550 δεν μπορούν να καταλάβουν παρά ελάχιστα από αυτά που λέμε, και κανείς, ούτε ο καλύτερος επικοινωνιολόγος… δεν μπορεί να τους το εξηγήσει. Πρέπει να το βιώσουν…

Περισσότερες πληροφορίες: kymco.gr

Κράνος: HJC Rpha 11 Nectus, Colori, Λ. Καλλιρόης 15, 11743 Αθήνα, τηλ 210 9245980,  coloriposto.gr Mπουφάν: Furygan Legacy , Motoway Καμπράνης Α.Ε, σε Αθήνα (Λεωφ. Αλίμου 76 & Δήμητρας 3, Ακ. Πλάτωνος), Θεσσαλονίκη (Γιαννιτσών 59 & Κ. Καραμανλή 22), motoway.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Η εργοστασιακή εγγύηση του ΑΚ 550 Premium δεν είναι για δύο, αλλά για τρία χρόνια
  • Σημαντική η ύπαρξη του Noodoe της Kymco, το σύστημα πολυμέσων που είναι από τα καλύτερα της αγοράς, το οποίο αλλάζει εμφάνιση κατά το δοκούν και περιλαμβάνει εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας, το οποίο επιτρέπει τη σύνδεση με smartphone και πλοήγηση Turn by Turn!
  • Λίγο σκληρός μας φάνηκε ο διακόπτης των φλας, ενώ εκνευριστικό είναι το ηχητικό “τάκα-τάκα” που εκπέμπει όταν λειτουργεί το φλας, τόσο εκνευριστικό (και καλά κάνει) ώστε να μην το ξεχνάς αναμμένο!
  • Οι καθρέφτες που είναι απομακρυσμένοι από το τιμόνι – σαφώς τους θέλαμε πάνω στο τιμόνι – δίνουν καλή ορατότητα πίσω, αλλά παραμορφώνουν ελαφρώς τα είδωλα
  • Οι ποιοτικές μανέτες των φρένων ρυθμίζονται κιόλας έτσι ώστε όλοι να βρίσκουν το σημείο που τους βολεύει για να πετυχαίνουν ένα καλό φρενάρισμα
  • Ένα βαθύ και χρήσιμο ντουλαπάκι βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της ποδιάς
  • Μεγάλος είναι ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα που χωράει ένα φουλφέις κράνος (ανάποδα) και έχει αρκετό ακόμα χώρο για μικροπράγματα
  • Η σέλα στέκεται όρθια μέσω δύο αμορτισέρ και κλειδώνει με δύο κλειδαριές στο πίσω της μέρος
  • Υπάρχει και χρησιμότατο χειρόφρενο κάτω από τους αριστερούς διακόπτες του τιμονιού για ασφαλές παρκάρισμα
  • Πολύ ποιοτικό είναι το χυτό αλουμινένιο πλαϊνό σταντ και είναι από τις λεπτομέρειες που σε κερδίζουν… καθημερινά
  • Κόκκινες – σπορ – ραφές έχει η καλοφτιαγμένη αντιολισθητική σέλα
  • Στον βασικό εξοπλισμό ο αναβάτης παίρνει και θερμαινόμενα γκριπ που φροντίζουν να κάνουν πιο ζεστές τις κρύες χειμωνιάτικες μέρες

Θετικά σημεία

  • Κινητήρας – Επιδόσεις
  • Κράτημα – Φρένα
  • Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
  • Συνολικός χαρακτήρας
  • Εξοπλισμός – Noodoe

Χρειάζεται βελτίωση

  • Βάρος
  • Καθρέφτες
  • Ακτίνα στροφής
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:11.990 ευρώ (μετρητοίς 10.985)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 550,4 cc, με 2 ΕΕΚ και 8 βαλβίδες, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:51,0 ίπποι (37,5kW) στις 7.500 rpm (Ροπή: 52.3 Nm / 5.750 rpm)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 120 mm, καλάμια 41mm / Ένα αμορτισέρ, διαδρ. 130 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα 270 mm, 4πιστονες δαγκάνες/ Δίσκος 260 mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/ 15 ιντσών (ελαστικά 120/70, μπρ., 160/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.580mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:785 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15,0 lt
ΒΑΡΟΣ: 230 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X