fbpx

Honda Forza 350, Δοκιμή: Το νέο πρόσωπο

Το αισθητικό φρεσκάρισμα ενός εκ κορυφαίων

Κυβισμός: 330 cc * Ιπποδύναμη: 29,2 ίπποι, στις 7.500 rpm * Τελική: 143 km/h (πραγματική) * Βάρος: 184 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 6.790 ευρώ (Smart Top Box: 6.940 – τιμές Σεπτ. ’23)

Το κορυφαίο σε πωλήσεις σκούτερ της Honda στην κατηγορία των 350 κυβικών, απέκτησε στις αρχές του 2023 μια καίρια διακριτική αισθητική ανανέωση, που ήταν ό,τι χρειαζόταν για να “φρεσκάρει” τις διαθέσεις της αγοράς για τη συνέχιση των καλών πωλήσεων. Το γνωστό, καλό σκούτερ έγινε τώρα ακόμα πιο κομψό. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Όταν είχαμε οδηγήσει την προηγούμενη έκδοση του Forza 350, είχαμε παραπονεθεί για την αισθητική του που αντέγραφε αυτήν του αντίστοιχου 125 και ήταν ελαφρώς συντηρητική. Το αναφέραμε μάλιστα αυτό στα σημεία που θα έχρηζε βελτίωσης… και απ’ ό,τι φαίνεται η παρατήρηση δεν ήταν μόνο δική μας, αλλά και άλλων ανθρώπων του χώρου.

Έτσι, το μεσαίου κυβισμού maxi scooter GT της Honda το 2023 εισέπραξε μια αισθητική αναβάθμιση, που μαζί με τον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και τα νέα χρώματα του 2023, ενσωματώθηκε στον γνωστό στάνταρ εξοπλισμό, κι όλα αυτά με τον κινητήρα eSP+ με traction control, την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, τον αποθηκευτικό χώρο για δύο φουλφέις κράνη και τη λειτουργία Smart Key.

Με μια ιστορία που διαρκεί παραπάνω από δυο δεκαετίες στην ευρωπαϊκή αγορά, τα μοντέλα της οικογένειας των Forza έχουν αφήσει το δικό τους αποτύπωμα στο χώρο, όχι μόνο λόγω της εμφάνισής τους, αλλά και λόγω του χαρακτήρα τους, της ποιότητας κατασκευής, της πολυτελούς εμφάνισής τους, μαζί με τις επιδόσεις που προσφέρουν.

Έχοντας κάνει την αρχή στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με τα “γιαπωνέζικα” 250 κυβικά, η Honda παρουσιάζει την πρώτη γενιά των Forza 300 το 2013.

Χαμηλό, μακρύ και ελαφρώς ¨διαστημικό” προφίλ χαρακτήριζε εκείνο το 300άρι, ώσπου να έρθει η νέα “ευρωπαϊκή” γραμμή το 2018, οπότε έκανε την εμφάνισή του ένα νέο design που διαφοροποιήθηκε εντελώς από το προηγούμενο και στην πραγματικότητα αντέγραψε εκείνο του πετυχημένου στην Ευρώπη Forza 125, το οποίο είχε παρουσιαστεί το 2015!

Τα Forza σε όλους τους κυβισμούς έτυχαν ευρείας αποδοχής στην Ευρώπη, καθώς οι σκουτερίστες εκτίμησαν την πολύπλευρη/πολυχρηστική προσωπικότητά τους σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας.

Από την άφιξη του Forza 125 το 2015 μέχρι σήμερα, πάνω από 180.000 σκούτερ της οικογένειας Forza έχουν πωληθεί στην Ευρώπη στις εκδόσεις 125, 300, 350 και 750.

Το 2021, κατεύθασε το Forza 350 με ολοκαίνουργιο, μεγαλύτερο, ισχυρότερο κινητήρα που έκανε το σκούτερ ακόμα πιο γρήγορο, αλλά… δυστυχώς η εμφάνισή είχε μείνει ίδια με του Forza 300, που με τη σειρά της ήταν ίδια με αυτήν του 125 του 2015.

Δύο χρόνια αργότερα, φέτος δηλαδή, η Honda φέρνει την τελευταία αισθητική αναβάθμιση του μοντέλου, το εκμοντερνίζει και το προσαρμόζει πλέον στη σύγχρονη εποχή, δίνοντάς του επιτέλους την εμφάνιση που του αξίζει.

Το ολοκαίνουργιο μπροστινό τμήμα του φέρινγκ/ποδιάς χαρίζει στο Forza 350 μια κομψή και ιδιαίτερη ταυτότητα, με μεγάλα γοητευτικά τόξα DLR φωτιστικών σωμάτων και στοιχεία που δανείστηκε από το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας, το Forza 750. Το πιο δυναμικό στοιχείο είναι φυσικά οι δυο νέοι κομψοί προβολείς LED, ενώ προστέθηκαν και νέοι χρωματικοί συνδυασμοί.

Αυτά που παραμένουν, από την άλλη, είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής (κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Ιταλία), όπως και η πρακτικότητα του σκούτερ,  η πολύ καλή ηλεκτρική ζελατίνα που προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες του αναβάτη, η θύρα USB Type–C στο ντουλαπάκι, η λειτουργία Smart Key, και, φυσικά, η ευρυχωρία ενός maxi scooter GT.

Το πλαίσιο παραμένει σωληνωτό, ατσάλινο χωροδικτύωμα με μεγάλο τούνελ στην περιοχή των μαρσπιέ, όπως ίδιος είναι και ο εξελιγμένος κινητήρας, ο οποίος είναι τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος, με έναν εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες, κυβισμού 330 cc, που συνεργάζεται με το φυγοκεντρικό σύστημα μετάδοσης και το traction control της Honda (HSTC) για τη διατήρηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού.

Ο κινητήρας που έχει τον κωδικό eSP+ αποδίδει ισχύ 29,2 PS (21.5kW) και ροπή 31,5Nm και όταν εμφανίστηκε το 2021 ήταν κατά 12.4% ισχυρότερος από το προηγούμενο μοντέλο (το Forza 300) βελτιώνοντας τις επιδόσεις του.

Ο πίνακας οργάνων ανανεώθηκε και αυτός – παραμένοντας πολύ κομψός – με δυο κλασικής σχεδίασης, αναλογικά όργανα και με μια ψηφιακή οθόνη στη μέση που βρίθει πληροφοριών.

Στο Δρόμο

Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη “πάνω” στο σκούτερ,με τον κορμό του όρθιο σε μια φυσική και εργονομική στάση, ενώ το τιμόνι βρίσκεται χαμηλότερα, προσφέροντας έτσι πολύ εύκολο έλεγχο του. Υπάρχει επίσης χώρος πάνω στις σέλες αναβάτη/συνεπιβάτη για μικρομετατοπίσεις του σώματος, αλλά και μια γενικότερη ευρυχωρία.

Η χαμηλή στα 780 mm σέλα είναι καλοσχεδιασμένη και προσφέρει άνεση με το κατάλληλο, καλής ποιότητας αφρώδες και αντιολισθητικό κάλυμμα… τριών (!) διαφορετικών επιφανειών.

Πρόκειται για μια θέση οδήγησης που τα καταφέρνει εξίσου καλά μέσα στην πόλη, αλλά και παραδόξως – παρότι όρθια – και στο ταξίδι, με τα πόδια του αναβάτη να πατούν πάνω στα οριακού πλάτους μαρσπιέ (βλ. πλατύ κεντρικό τούνελ) ενώ για ξεμούδιασμα υπάρχουν και δεύτερα επικλινή μαρσπιέ πάνω στην ποδιά.

Με τα πόδια ανεβασμένα πάνω σε αυτά (με τεντωμένα γόνατα), η θέση οδήγησης γίνεται “τσοπεράδικη”, και μάλιστα προσφέρει πολύ καλή στήριξη στον αναβάτη, ειδικά στα δυνατά φρένα.

Ο συνεπιβάτης κάθεται ελαφρώς ψηλότερα από τον αναβάτη σε ένα αρκετά μεγάλο και άνετο κομμάτι σέλας, πατάει τα πόδια του σε μεγάλα αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ και στηρίζεται από τις δυο επίσης μεγάλες χειρολαβές.

Το τιμόνι είναι άμεσο στις αντιδράσεις του και διαθέτει πολύ καλό “κόψιμο” δεξιά-αριστερά, κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα το 350 μέσα στην πόλη.

Καλοζυγισμένο και εύκολο στη χρήση του, βολικό και εργονομικό, το Forza δεν διστάζει στιγμή ακόμα και σε σχετικά δύσκολα περάσματα μέσα στο μποτιλιάρισμα (αν και έχει κάμποσο παραπάνω όγκο από ένα… PCX για παράδειγμα ή ένα SH Mode, που είναι ιδανικά για τέτοια χρήση). Σαν maxi scooter GT πάντως τα καταφέρνει περίφημα μέσα στην πόλη, κι αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο ιδιανικό “ζύγισμα” βάρους και όγκων που διαθέτει.

Ο νέος πίνακας οργάνων έχει ευανάγνωστες ενδείξεις ανεξάρτητα του εξωτερικού φωτός, ενώ τη νύχτα τα όργανα είναι καλοφωτισμένα, προσφέροντας πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών.

Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο αναβάτης μέσα στην πόλη είναι οι απομακρυσμένοι από το τιμόνι καθρέφτες που θα τον δυσκολέψουν κατά τη διήθηση.

Σε υποχρεώνουν να κοιτάζεις σε 4 σημεία (δύο για τους καθρέφτες και δυο για τα άκρα τιμονιού) πριν περάσεις, ενώ αν ήταν κοντά στο τιμόνι θα έπρεπε να ελέγξεις μόνο δύο.

Η ταχύτατα και ακριβέστατα, ηλεκτρικά κινούμενη σε ύψος ζελατίνα με το πάτημα διακοπτών, δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να την κατεβάζει τέρμα-κάτω μέσα στην πόλη και να βλέπει καλά τον δρόμο μπροστά του (κοντά του) ή να επιλέγει ακριβώς το ύψος που θέλει, ρυθμίζοντας ακριβώς τη ροή του αέρα που έρχεται προς το σώμα του.

Μόλις “ανοίγει ο δρόμος”, μπορεί να ανεβάζει τη ζελατίνα γρήγορα στο πάνω τέρμα της διαδρομής της και να προστατεύεται πλήρως από αέρα και βροχή.

Η πολύ καλή απόκριση του κινητήρα που εκπέμπει έναν γοητευτικό ήχο και οι επιταχύνσεις από στάση μέχρι τα 80 km/h, βάζουν το 350 μέσα στα “σβέλτα σκούτερ πόλης”.

Η ήσυχη και αποτελεσματική μετάδοση, από την άλλη, συμπληρώνει την άριστη δουλειά των μηχανικών της Honda.

Με “γεμάτη” απόδοση σε όλες τις ταχύτητες και πολύ καλή απόκριση, το αθόρυβο μοτέρ βγάζει ροπή από χαμηλά και καλό τράβηγμα, αν και όταν περνάει από τα 80 στα 90 km/h εμφανίζει μια μικρή “παύση” στην επιτάχυνση, για να συνεχίσει και πάλι δυνατά το τράβηγμά του από κει και πάνω, εμφανίζοντας δύναμη και πάλι.

Το όμορφο, “αυτοκινητάδικο” αναλογικό κοντέρ θα ανεβάσει τη βελόνα του πάνω από 150 km/h, με την πραγματική ταχύτητα να μετριέται στα 143 km/h, με αρκετή υπομονή και, ομολογουμένως, ύστερα από μια μεγάλη ευθεία.

Εντυπωσιακά λίγοι είναι και οι κραδασμοί σε όλες τις στροφές και ποτέ δεν θα ενοχλήσουν τους επιβαίνοντες, για έναν κινητήρα που “ρέει”, λειτουργεί και “στροφάρει” με αξιοθαύμαστη ευκολία.

Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα (ευμεγέθης και με ένα χρήσιμο διαχωριστικό) που είναι επενδυμένος με τσόχα και ικανός να φιλοξενήσει δύο κράνη φουλφέις, γίνεται ένας τεράστιος σύμμαχος, ειδικά όταν δεν θέλεις να κουβαλάς κράνη, μπουφάν και εξοπλισμό όπου πηγαίνεις.

Επίσης, υπάρχει ένα πολύ χρήσιμο και πολύ βαθύ ντουλαπάκι μπροστά στην ποδιά, με θύρα USB τύπου C για την φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών, το οποίο κλειδώνει μαζί με το σκούτερ.

Στις πιο ανοικτές, τουριστικές διαδρομές το Honda Forza 350 θα κάνει επίδειξη της προσαρμοστικότητάς του, όχι μόνο μέσω της ηλεκτρικά ελεγχόμενης σε ύψος ζελατίνας που καλύπτει τον αναβάτη από τις καιρικές συνθήκες σε μεγάλο βαθμό, αλλά και λόγω της καλοσχεδιασμένης σέλας και του μελετημένου εργονομικού τρίγωνου (τιμόνι/σέλα/μαρσπιέ).

Σε ταξιδιωτική χρήση, η κατανάλωση του τετραβάλβιδου κινητήρα καταγράφεται στα 4,0-4,3 λίτρα στα 100 km/h, δίνοντας αυτονομία πάνω από 260-280 χιλιόμετρα, μέσω του 11,5λιτρου ρεζερβουάρ. Με ηρεμία στο γκάζι η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 3,8 λίτρα.

Το κράτημα στις γρήγορες στροφές (αλλά και στις αργές) είναι πολύ καλό, με ένα γεροδεμένο πλαίσιο να υποστηρίζει τις ελαφρώς σφιχτές αναρτήσεις που βοηθούνται από τα λάστιχα της Michelin (City Grip 2) και κάνουν τις στροφές και τις αλλαγές πορείας μια εύκολη και σίγουρη υπόθεση.

Ο μπροστινός τροχός των 15 ιντσών που φορά ελαστικό 120/70 προσφέρει αυτό που χρειάζεται ένα πρακτικό σκούτερ: λίγο κόπο για να γυρίσει το τιμόνι, καλή ακτίνα στροφής, ενώ παράλληλα προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα. Ο πίσω τροχός των 14 ιντσών φορά ελαστικό 140/70-14 και συμπληρώνει αρμονικά το κράτημα στις αλλαγές πορείας.

Στον τομέα των φρένων υπάρχουν δισκόφρενα της Nissin (256mm μπροστά, 240 πίσω) με διπίστονες δαγκάνες και δικάναλο ABS που διαθέτουν δύναμη και προσφέρουν πολύ καλή επιβράδυνση και εξίσου καλές αποστάσεις ακινητοποίησης. Στο πίσω φρένο θα θέλαμε, πάντως, λίγη παραπάνω αίσθηση.

Η ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm μπροστά, δύο αμορτισέρ πίσω ρυθμιζόμενης προφόρτισης ελατηρίου σε 5 θέσεις.

Οι αναρτήσεις του Honda Forza 350 όπως είπαμε και παραπάνω, είναι ρυθμισμένες διαφορετικά η καθεμιά, το πιρούνι έχει μέτρια απόσβεση συμπίεσης και είναι λίγο πιο μαλακό, ενώ τα αμορτισέρ είναι κάπως πιο σκληρά (για να τα καταφέρνουν και στις υψηλές ταχύτητες και να κρατούν το σκούτερ σταθερό), ενώ ακόμα κι όταν τερματίζουν δεν θα ενοχλήσουν τη μέση του αναβάτη.

Τελικά

Το Honda Forza 350 έφτασε στην αγορά με τη φιλοδοξία να πρωταγωνιστήσει και αυτό κατάφερε, όπως δείχνουν και οι πωλήσεις του στην κατηγορία των maxi scooter GT.

Είναι ένα κομψό σκούτερ υψηλής ποιότητας κατασκευής και επιδόσεων, όντας το πιο ευπώλητο των 350αριών της Honda.

Από τα τρία 350άρια της Honda (Forza, SH, ADV) το Forza διαφοροποιείται από τα άλλα δυο γεφυρώνοντας πόλη, βόλτα και ταξίδι, τη στιγμή που το SH θα χαρακτηριστεί “καθαρόαιμο πόλης”, ενώ το ADV σαν “υβριδικό” σκούτερ Adventure, για την πόλη και τον χωματόδρομο. Δεν θα σας κρύψουμε πως από τα τρία προτιμούμε το Forza, γιατί εκτός των άλλων αποπνέει έναν περίσσιο αέρα πολυτέλειας και άνεσης.

Πρόκειται για ένα “πλήρες και άριστα δεμένο” σύνολο που δεν θα κουράσει, ούτε θα απογοητεύσει τον αναβάτη του, αντίθετα θα τον κακομάθει στο πέρασμα του χρόνου, κάνοντάς τον πιστό στον… βωμό των Forza, αφού ο κινητήρας-διαμάντι αναμιγνύεται περίφημα με την αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης του 350, δημιουργώντας ένα απολαυστικό σύνολο.

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Πολύ κομψές είναι οι εξάμπρατσες χυτές αλουμινένιες ζάντες του 350
  • Οι παραπανίσιοι διακόπτες στο αριστερό άκρο του τιμονιού έχουν τοποθετηθεί εκεί για το σύστημα Honda Smartphone Voice Control (το οποίο, όπως και η συνεργαζόμενη με αυτό εφαρμογή, Honda Roadsync App, δεν υποστηρίζεται την παρούσα στιγμή στην Ελλάδα) για τη διασύνδεση του πίνακα οργάνων με smartphone, μέσω φωνητικών εντολών

  • Τα μπροστινά και πίσω φλας διαθέτουν τη λειτουργία Emergency Stop Signal με τεχνολογία αυτόματης ακύρωσης. Μόλις η μονάδα του ABS ανιχνεύσει απότομο φρενάρισμα, τα φλας αναβοσβήνουν με μεγάλη ταχύτητα για να προειδοποιήσουν τα επερχόμενα οχήματα στο δρόμο
  • Παρότι οι καθρέφτες δυσκολεύουν τον αναβάτη ανάμεσα στα αυτοκίνητα, προσφέρουν πολύ καλό οπτικό πεδίο
  • Yπάρχει και Forza 350 με μπαγκαζιέρα που ανοίγει με το Smart Key, λέγεται Smart Top Box και κοστίζει 6.940 ευρώ
  • Και σε αυτό το μοντέλο της Honda, ο διακόπτης της κόρνας είναι δυστυχώς τοποθετημένος σε λάθος θέση

  • Πλήθος γνήσιων αξεσουάρ Honda διατίθενται για το Forza 350, όπως: Ασορτί Smart top box 45 λίτρων ή 35 λίτρων, σχάρα, σέλα, πάνελ μαρσπιέ, θερμαινόμενα γκριπ, κλειδαριά δισκόφρενου (τύπου πέταλο) και διακοσμητικές, αυτοκόλλητες λωρίδες τροχών
  • Δύο φουλφέις κράνη χωράνε κάτω από τη σέλα, ενώ υπάρχει δυνατότητα διαχωρισμού του αποθηκευτικού χώρου για τη μεταφορά ενός κράνους, αδιάβροχου και τσάντας

Θετικά σημεία

  • Κινητήρας-Επιδόσεις-Κατανάλωση
  • Φρενάρισμα
  • Ζελατίνα-Προστασία
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συνεπιβάτης

Χρειάζονται βελτίωση

  • Αίσθηση πίσω φρένου
  • Καθρέφτες

  • Διακόπτες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:6.790 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος eSP, 330 cc, με 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, με ηλεκτρονικό ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:29,2 ίπποι, (21,5 kW) στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό, συμβατικό πιρούνι, διαμ. 33mm/Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 256mm /Δίσκος 240mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/ 14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά, 140/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.510mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:11,7 lt
ΒΑΡΟΣ:184 kg (πλήρες)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Σαρακάκης ΑΕΜΒΕ, Λ. Αθηνών 71, τηλ.: 210 3467329

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ