Πειραματισμοί και εξέλιξη
Απ’ ό,τι φαίνεται η Yamaha – όπως και οι περισσότερες εταιρίες – δεν σταματάει να ερευνά και να εξελίσσεται σε όλα τα επίπεδα, όπως και στην κατηγορία των σκούτερ και της ναυαρχίδας της ΤΜΑΧ. Πρόσφατα εμφανίστηκαν σχέδια από διπλώματα ευρεσιτεχνίας που παραπέμπουν σε ένα υβριδικό maxi-scooter Yamaha TMΑΧ.
Πολλές φορές οι ειδήσεις τέτοιου τύπου είναι δύσκολο να αξιολογηθούν και να αποφασίσουμε το κατά πόσο αξίζουν να προβληθούν ή είναι αξιόπιστες. Γι’ αυτό και θα έχετε παρατηρήσει ότι δεν αναπαράγουμε παρά επιλεγμένες ιστορίες που είναι όσο το δυνατόν πιο έγκυρες.
Τώρα στη σημερινή περίπτωση, η πιθανότητα δημιουργίας ενός μελλοντικού υβριδικού ΤΜΑΧ αφορά περισσότερο το “ψάξιμο” που γίνεται στη Yamaha, παρά το αν και το πότε θα μπορούσε να παρουσιαστεί ένα τέτοιο μοντέλο που να διαθέτει ηλεκτρικό και συμβατικό κινητήρα.
Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα μιλούσαμε για βάθος 5ετίας, για πολύ υψηλή τιμή κοντά στις 18 με 20.000 ευρώ, κι αυτό με μικρό κοινό να το επιθυμεί και να έχει τη δυνατότητα να το αποκτήσει.
Όπως και να έχει, οι εικόνες από τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας είναι εδώ, δεν δείχνουν και πάρα πολλά πράγματα, ενώ ερευνώντας λίγο παραπάνω το θέμα, δεν βρήκαμε άλλες επίσημες εικόνες, στη μορφή που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.
Το σχεδιάγραμμα του διπλώματος ευρεσιτεχνίας συνδέει σε κοινό στρόφαλο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα, με τον δεύτερο να υποβοηθά τον πρώτο απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε. Αυτή είναι η πρώτη πατέντα.
Στη δεύτερη, ο ηλεκτροκινητήρας στηρίζεται πάνω στο ψαλίδι, αν και θεωρούμε προτιμότερη λύση τη γειτνίαση των δύο κινητήρων, ώστε να είναι πιο συγκεντρωμένες οι μάζες και τα βάρη.
Ένα ακόμα σημείο πρόκλησης είναι αυτό της τοποθέτησης των μπαταριών, αλλά και το σχήμα τους, αφού δεν πρέπει να ταράζουν την δυναμική ισορροπία του συνόλου, πρέπει να είναι προσβάσιμες (και αφαιρούμενες κατά προτίμηση) και να μη μειώνουν έντονα τους αποθηκευτικούς χώρους του σκούτερ.
Από όλα τα παραπάνω κρατάμε το ενδιαφέρον κομμάτι του “υβριδικού”. Έχουμε την εντύπωση ότι ειδικά για κάποιες κατηγορίες που θα αργήσουν να καταλήξουν στην ατόφια ηλεκτροκίνηση – κυρίως αυτές των επιδόσεων των 300-500 κυβικών – προηγουμένως θα περάσουν από το στάδιο του υβριδικού ως ενδιάμεσο βήμα.