fbpx

YAMAHA TMAX 560 2022: Η μεγάλη έκπληξη της Yamaha!

Η δυναμική ανανέωση του μεγάλου πρωταγωνιστή

Εκπλήσσοντας τον κόσμο των σκούτερ η Yamaha προχώρησε στη ριζική ανανέωση της ναυαρχίδας της που ακούει στο όνομα ΤΜΑΧ και θεωρείται από τα κορυφαία στον κόσμο. Για το 2022, το Yamaha TMAX αποκτά ένα ακόμα πιο σπορτίβικο design παίρνοντας στοιχεία από τις Supersport μοτοσυκλέτες, νέο πλαίσιο, τροχούς και ρυθμίσεις αναρτήσεων εκτός των άλλων…

Είκοσι χρόνια έχουν περάσει από τότε που το κοινό είδε – και εντυπωσιάστηκε – για πρώτη φορά από το Yamaha ΤΜΑΧ.

Από εκείνη τη στιγμή το ΤΜΑΧ κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο αγαπημένα σκούτερ στην Ευρώπη και δεν έπαψε ποτέ να εξελίσσεται και να βελτιώνεται, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες πολλών χιλιάδων πελατών που επέλεξαν να οδηγούν αυτό το σκούτερ-θρύλο.

Ο κόσμος των 2 τροχών και πιο συγκεκριμένα των σκούτερ άλλαξε για πάντα όταν το πρώτο TMAX παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2001. Ποτέ πριν δεν είχε ξαναδεί κάποιος κάτι παρόμοιο.

Επρόκειτο για ένα πραγματικά μοναδικό σκούτερ, που προσέφερε κράτημα μοτοσυκλέτας, επιδόσεις, δυνατότητες ταξιδιού μεγάλων αποστάσεων, καλή οδική συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και άνεση στην καθημερινή χρήση.

Πολλοί ως τότε θεωρούσαν αδύνατη τη δημιουργία ενός τέτοιου υβριδικού δίτροχου, που θα γεφύρωνε για πρώτη φορά τους κόσμους των σκούτερ και των μοτοσυκλετών.

Από την εποχή της ίδρυσης της εταιρίας, οι πρωτοπόροι σχεδιαστές της Yamaha έχουν κατακτήσει τη φήμη ότι δεν διστάζουν να ρισκάρουν και έτσι υλοποιούν συναρπαστικές και ριζοσπαστικές νέες ιδέες, οι οποίες έχουν δημιουργήσει ολοκαίνουργιες κατηγορίες στην αγορά.

Δεν είναι ούτε ένα, ούτε δύο τα παραδείγματα της τόλμης της Yamaha, γι’ αυτό και έχουμε αφιερώσει ένα ειδικό άρθρο για αυτά (το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.)

Το Yamaha TMAX του 2022 παραμένει πιστό στην αρχική ιδέα που έκανε αυτό το επαναστατικό scooter ένα από τα μοντέλα της εταιρίας με τις υψηλότερες πωλήσεις.

Ο ιδιαίτερος συνδυασμός του δικύλινδρου κινητήρα, σταθερά τοποθετημένου πάνω σε ένα ελαφρύ αλουμινένιο και άκαμπτο πλαίσιο, είναι αυτό που χαρίζει στο TMAX τη διαχρονική του επιτυχία.

Από την πρώτη του κυκλοφορία του το 2001, αυτό το μοντέλο της Yamaha άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού και, εδώ και δύο δεκαετίες, κατέχει σταθερά τον τίτλο του Sport Scooter με τις υψηλότερες πωλήσεις πανευρωπαϊκά.

Το ολοκαίνουργιο πλαίσιο του νέου TMAX έχει μικρότερες διαστάσεις από πριν και χαρακτηρίζεται από μια πιο αιχμηρή σχεδίαση στο μπροστινό τμήμα του φέρινγκ με δυο στενότερους προβολείς LED με ενσωματωμένα φλας, που προσδίδουν ακόμα πιο επιβλητικό τόνο στην εμπνευσμένη από την Supersport κατηγορία εμφάνιση.

Παρότι παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο ως το εμβληματικό TMAX, σχεδόν κάθε τμήμα του κουστουμιού του σκούτερ έχει ξανασχεδιαστεί για το 2022, προκειμένου να αποκτήσει πιο δυναμικές και εντυπωσιακές γραμμές.

Και αυτό ακριβώς είναι που κάνει το TMAX δημοφιλές στους αναβάτες της Ευρώπης: πρόκειται για ένα σκούτερ που προσφέρει τα καλύτερα χαρακτηριστικά και των δύο κόσμων, συνδυάζοντας επιδόσεις σε υψηλές ταχύτητες, σταθερότητα και sport χειρισμό μοτοσυκλέτας, με την απλότητα και την πρακτικότητα ενός scooter.

Εκτός από την ανανεωμένη δυναμική σχεδίαση στο μπροστινό μέρος, το TMAX διαθέτει μια ολοκαίνουργια ζελατίνα που ταιριάζει στην νέα εμφάνιση μικρών διαστάσεων και βελτιώνει την ποιότητα οδήγησης.

Επίσης, το μεσαίο τμήμα του σκούτερ είναι πλέον πολύ πιο λεπτό, προσφέροντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στον αναβάτη.

Η νέα σχεδίαση στο πίσω μέρος με πιο λείες γραμμές και το φως σε σχήμα “T” αναδεικνύει το καθαρό και sport στυλ, ενώ τα νέα μεσαία τμήματα πλαστικών σχήματος boomerang, συνδυάζονται αρμονικά με το υπόλοιπο ανανεωμένο αισθητικά σύνολο, χαρίζοντας στο μοντέλο του 2022 μια φρέσκια, ελκυστική εμφάνιση που διατηρεί το θρυλικό DNA του TMAX, εκπέμποντας παράλληλα έναν μοντέρνο αέρα.

Αποτίνοντας φόρο τιμής στο αρχικό μοντέλο του 2001, που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τα σκούτερ και παρουσίασε μια ολοκαίνουργια ιδέα, το νέο TMAX θα είναι διαθέσιμο σε κίτρινο χρώμα, όπως τότε, είκοσι χρόνια πριν.

Αυτό το έντονο και τολμηρό χρώμα φέρνει κατευθείαν στο μυαλό το πρώτο σπορ σκούτερ του κόσμου. Το νέο ΤΜΑΧ θα είναι επίσης διαθέσιμο στα χρώματα Icon Blue (μπλε) και Sword Grey (γκρι).

Μια ακόμα αναβάθμιση είναι η έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών, που εμφανίζει μια σειρά ευανάγνωστων δεδομένων. Οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν ένα από τα τρία διαθέσιμα στυλ εμφάνισης, ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις τους.

Και τα τρία έχουν ένα κεντρικό ψηφιακό κοντέρ: το σπορ στυλ διαθέτει ένα ακτινικό στροφόμετρο τύπου μπλοκ, η επιλογή Intelligent διαθέτει ένα στροφόμετρο με πιο διακριτική βελόνα, ενώ η επιλογή Authentic ένα στροφόμετρο με συμβατική βελόνα.

Κάθε στυλ εμφάνισης ενσωματώνει μια μεγάλη γκάμα πληροφοριών λειτουργίας, και το Intelligent στυλ ειδικότερα περιλαμβάνει ένα μοναδικό πρόγραμμα απεικόνισης με animation, που αλλάζει συνεχώς εμφάνιση ενισχύοντας την αίσθηση της αρμονίας αναβάτη-μοτοσυκλέτας και παρέχοντας μια επιπλέον διάσταση σε κάθε διαδρομή.

Οι αναβάτες του TMAX μπορούν να συνδέσουν το smartphone τους στην έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών μέσω Bluetooth, Wi-Fi ή της θύρας USB που βρίσκεται στην αδιάβροχη μπροστινή θήκη αποθήκευσης, η οποία διαθέτει επίσης ειδική βάση για smartphone.

Αφού συνδεθεί το smartphone, ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει το joystick και το κουμπί με την επιλογή “Αρχική”, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, για να επιλέξει τις λειτουργίες που επιθυμεί, όπως την αναπαραγωγή μουσικής, τη λήψη ειδοποιήσεων, την προβολή πληροφοριών για τις καιρικές συνθήκες στην περιοχή του και πολλά άλλα.

Για να ακούσει μουσική ο αναβάτης ή για να απαντήσει σε κλήσεις, απαιτείται η σύνδεση ενός σετ ακουστικών-μικροφώνου μέσω bluetooth, ενώ η προβολή γραπτών μηνυμάτων είναι εφικτή όταν το TMAX είναι σταθμευμένο.

Το νέο TMAX με δυνατότητες διασύνδεσης επιτρέπει στους αναβάτες να έχουν πρόσβαση στη πλοήγηση Garmin Navigation με πλήρεις χάρτες, η οποία παρέχει αναλυτικές φωνητικές οδηγίες για τη διαδρομή μέσω ενός σετ ακουστικών-μικροφώνου (εξτρά εξοπλισμός), που συνδέεται μέσω Bluetooth στο TMAX.

Αυτό το σύστημα τελευταίας τεχνολογίας περιλαμβάνει live ενημερώσεις για την κίνηση και προτείνει επιλογές παράκαμψης που εξοικονομούν χρόνο.

Η προβολή RiderReal Junction View της Garmin απεικονίζει ρεαλιστικά διασταυρώσεις και κυκλοφοριακούς κόμβους κατά μήκος της διαδρομής για εύκολη πλοήγηση, ενώ ένα βέλος με φωτεινό χρώμα ενημερώνει τον αναβάτη του TMAX σε ποια λωρίδα κυκλοφορίας πρέπει να βρίσκεται για την επόμενη έξοδο.

Οι Ειδοποιήσεις Αναβάτη της Garmin παρέχουν πολλές πληροφορίες για επικίνδυνα σημεία κατά μήκος της διαδρομής, όπως π.χ. απότομες στροφές, ενώ εμφανίζουν και ενημερώσεις σχετικά με τα όρια ταχύτητας, τα κοντινά σχολεία και πολλά άλλα. Η λειτουργία παρακολούθησης καυσίμου υπολογίζει την απόσταση που μπορείτε να διανύσετε μέχρι την επόμενη αναπλήρωση και προτείνει σημεία για να σταματήσετε.

Το σύστημα πλοήγησης Garmin Navigation με πλήρη χάρτη εμφανίζει επίσης πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο, καθώς και μια ημερήσια πρόγνωση, γεγονός που το καθιστά πολύτιμο εργαλείο για κάθε ταξίδι.

Η έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών εμφανίζει σαφή και ευανάγνωστα στοιχεία για την πλοήγηση, προβάλλοντας παράλληλα πληροφορίες για τη λειτουργία του scooter στο επάνω μέρος της οθόνης και τα πλαϊνά. Επίσης, μπορείτε να εκκινήσετε την εφαρμογή και να επιλέξετε μενού μέσω του joystick που είναι στερεωμένο στο τιμόνι.

Οι επιδόσεις του TMAX ενισχύονται συνολικά με την τοποθέτηση στους τροχούς νέων, ελαφρών ζαντών 10 μπράτσων, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί με μια αποκλειστική διαδικασία της Yamaha.

Αυτοί οι νέοι, ελαφρύτεροι τροχοί μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος, προσδίδοντας καλύτερη λειτουργία ανάρτησης. Επίσης, η ροπή αδράνειας μειώνεται περίπου 10% μπροστά και 6% πίσω, για πιο sport οδήγηση και ελαφρύτερη αίσθηση χειρισμού.

Εξοπλισμένο με ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 41 mm και μονό αμορτισέρ πίσω με μοχλικό σύστημα, η ανάρτηση τύπου μοτοσυκλέτας του TMAX, για το 2022 έχει κερδίσει νέες ρυθμίσεις για μεγαλύτερη αίσθηση του μπροστινού μέρους, χωρίς να χάνεται η ευελιξία.

Ο sport χειρισμός και η ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες του TMAX ενισχύονται επίσης με τη χρήση νέων ελαστικών Bridgestone Battlax SC2, που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Η νέα θέση οδήγησης φέρνει το σώμα σε μεγαλύτερη κλίση προς τα εμπρός, με τη χρήση ενός τιμονιού ανανεωμένου σχήματος από σφυρήλατο αλουμίνιο, το οποίο έχει μειωμένη οριζόντια κλίση προς τα πίσω και χαμηλότερη κλίση προς τα πάνω, σε συνδυασμό με τη μακρύτερη σέλα και τα μακρύτερα μαρσπιέ που προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Η πιο sport θέση οδήγησης και το νέο σχήμα τιμονιού χαρίζουν στον αναβάτη καλύτερη αίσθηση του μπροστινού τροχού, ώστε να μπορεί να νιώθει μεγαλύτερη σύνδεση με το οδόστρωμα. Επιπλέον, η υψηλή ποιότητα του τιμονιού από σφυρήλατο αλουμίνιο αναδεικνύει την κορυφαία σχεδίαση και τις προδιαγραφές αυτού του best seller Sport Scooter, που είναι οι καλύτερες στην κατηγορία του.

Η μακρύτερη σέλα περιλαμβάνει μια ρυθμιζόμενη πλάτη για τον αναβάτη με συνολικό εύρος κίνησης 30 χλστ. εμπρός/πίσω, για πρόσθετη στήριξη κατά την επιτάχυνση και επιπλέον άνεση κατά τις μεγαλύτερες διαδρομές.

Σε συνδυασμό με τα μαρσπιέ μεγαλύτερου μήκους και το νέο τιμόνι, η μακρύτερη σέλα βελτιώνει την εργονομία και επιτρέπει στους αναβάτες με διαφορετική σωματική διάπλαση να βρίσκουν την καλύτερη θέση οδήγησης γι’ αυτούς. Επίσης, παρέχει σε όλους τους αναβάτες μεγαλύτερη ελευθερία για να προσαρμόζουν την στάση τους ανάλογα με τις διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Το λεπτότερο μεσαίο τμήμα του σκούτερ και η στενότερη σέλα του TMAX στην περιοχή των μηρών διευκολύνουν το πάτημα των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος.

Επιπρόσθετα, για μεγαλύτερη άνεση του συνεπιβάτη κατά τις μεγαλύτερες διαδρομές, τα δικά του μαρσπιέ είναι χαμηλότερα κατά 5 χλστ. και η θέση των γοφών έχει ανέβει κατά 15 χλστ.

Το νέο Yamaha TMAX 560 διαθέτει μια νέα ρυθμιζόμενη ζελατίνα που ταιριάζει στη σχεδίαση του, μικρότερων διαστάσεων, φέρινγκ . Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου ανεμοθώρακα είναι το κεντρικό άνοιγμα εισαγωγής αέρα, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να μειώνει την πίεση του ανέμου στο επάνω μέρος του σώματος του αναβάτη σε υψηλότερες ταχύτητες, για πιο άνετη και απολαυστική οδήγηση.

Ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα της ανανεωμένης σχεδίασης της ζελατίνας είναι ότι μειώνει τον θόρυβο από τον άνεμο, επιτρέποντας στον αναβάτη να απολαμβάνει διάφορες ηχητικές υπηρεσίες μέσω του smartphone του, όταν χρησιμοποιεί ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας κράνους Bluetooth συνδεδεμένο με το TMAX.

Το ΤΜΑΧ του 2022 έχει το πλήρες πακέτο τεχνολογίας Ride-by-Wire με τη μορφή ενός νέου γκαζιού με αισθητήρα θέσης γκαζιού APSG (Accelerator Position Sensor Grip), το οποίο συνδέεται με το δοκιμασμένο Σύστημα Ηλεκτρονικού Γκαζιού Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T).

Αυτό το νέο APSG αντικαθιστά το συμβατικό σύστημα και διαθέτει μαγνήτη και αισθητήρα που εντοπίζει τα σήματα του γκαζιού και μεταδίδει τα δεδομένα στο YCC-T.

Αυτή η ελαφριά μονάδα περιλαμβάνει ελατήριο, γλίστρα και γρανάζι που προσφέρουν διαφορετικά επίπεδα αντίστασης, εξασφαλίζοντας εξαιρετική δυνατότητα ελέγχου, αλλά και την αίσθηση του παραδοσιακού γκαζιού με συρματόσχοινο.

Οι ανασχεδιασμένοι και λεπτότεροι διπλοί προβολείς LED διαθέτουν φακούς μονής εστίασης που παράγουν μια ισχυρή δέσμη φωτός για εξαιρετικό οπτικό πεδίο στην οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Το πίσω μέρος του TMAX έχει επίσης εντυπωσιακή εμφάνιση, αφού το πίσω φως διαθέτει την αποκλειστική για το συγκεκριμένο μοντέλο σχεδίαση σε σχήμα T με ενσωματωμένα φλας.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του ισχυρού δικύλινδρου κινητήρα σε σειρά των 560 cc είναι ο στροφαλοφόρος 360 μοιρών, που διαθέτει ένα ιδιαίτερο σύστημα αντικραδασμικού άξονα.

Αυτή η μοναδική διάταξη, που δεν χρησιμοποιείται σε καμία άλλη μοτοσυκλέτα ή σκούτερ, βοηθά στην εξουδετέρωση των κραδασμών χωρίς τη χρήση μιας συμβατικής περιστροφικής μονάδας, γεγονός που μειώνει σημαντικά το ύψος του κινητήρα και επιτρέπει ευρύτερο χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα. Υιοθετώντας αυτή τη λύση οι μηχανικοί της Yamaha κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν κινητήρα με μεγάλη ισχύ, μικρές διαστάσεις και ομαλή λειτουργία.

Το TMAX είναι γνωστό για τον ιδιαίτερο και βαθύ ήχο που εκπέμπει η εξάτμισή του. Αυτός ο ήχος μεταφέρει στον αναβάτη μια αίσθηση ισχύος στις χαμηλές στροφές, με την ένταση να αυξάνεται παράλληλα με το άνοιγμα του γκαζιού.

Η λειτουργία χωρίς κλειδί επιτρέπει στον αναβάτη να εκκινήσει το σκούτερ μέσω ενός Smart Key. Για το 2022, το TMAX γίνεται ακόμα πιο εύχρηστο, καθώς διαθέτει διακόπτες με ανανεωμένη σχεδίαση που απλοποιούν την όλη διαδικασία.

Το TMAX είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα ή σκούτερ της Yamaha που διαθέτει έξυπνη τάπα καυσίμου σε στυλ aero. Η χωνευτή τάπα καυσίμου είναι επίσης προσβάσιμη ανά πάσα στιγμή, με την προϋπόθεση ότι ο χρήστης έχει επάνω του το Smart Key και το κλείδωμα τιμονιού ή το κλείδωμα κεντρικού ορθοστάτη είναι ενεργοποιημένα. Υπάρχει επίσης μια ειδοποίηση που ηχεί εάν η τάπα καυσίμου δεν έχει κλείσει σωστά όταν ο κεντρικός διακόπτης είναι ενεργοποιημένος.

Βασικά χαρακτηριστικά του TMAX

  • Νέα, έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών με πολλαπλές εμφανίσεις και δυνατότητα σύνδεσης
  • Συνδεσιμότητα με smartphone
  • Πλοήγηση Garmin Navigation με πλήρη χάρτη*
  • Αδιάβροχη θήκη αποθήκευσης smartphone με USB
  • Κεντρικός διακόπτης με οπίσθιο φωτισμό φθορισμού
  • Ισχυρός, δικύλινδρος κινητήρας 560 κ.εκ. EURO5 σταθερής τοποθέτησης
  • Κιβώτιο ταχυτήτων ιμάντα CVT με ομαλή και αποδοτική λειτουργία
  • Ισχύς 35kW, δίπλωμα κατηγορίας A2
  • Καθαρός και βαθύς ήχος κινητήρα
  • Το πιο ελαφρύ στην κατηγορία του, με βάρος 218 κιλά πλήρες υγρών
  • Νέα, δυναμική σπορ σχεδίαση με έμπνευση από μοτοσυκλέτα Supersport
  • Πιο λεπτό μεσαίο τμήμα
  • Ανασχεδιασμένη ρυθμιζόμενη ζελατίνα
  • Εντυπωσιακοί διπλοί προβολείς LED με νέα λεπτή σχεδίαση και ενσωματωμένα φλας
  • Αποκλειστικό στο TMAX πίσω φως LED σε σχήμα T με ενσωματωμένα φλας
  • Πιο σπορ θέση οδήγησης
  • Βελτιωμένη εργονομία για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη
  • Μακρύτερη σέλα με ρυθμιζόμενη πλάτη αναβάτη
  • Μακρύτερα μαρσπιέ
  • Τιμόνι με ανανεωμένο σχήμα
  • Ηλεκτρική τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου χωρίς κλειδί σε στυλ aero
  • Λειτουργία Smart Key χωρίς κλειδί με απλοποιημένους διακόπτες ελέγχου
  • Λειτουργίες στον οθόνη που ελέγχονται από joystick στερεωμένο στο τιμόνι
  • Ελαφρύ πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο CF
  • Ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστινών φρένων 4 αντικριστών εμβόλων
  • Νέοι, ελαφριοί τροχοί Spin Forged 10 μπράτσων
  • Νέα ελαστικά Bridgestone Battlax SC2 που εξελίχθηκαν ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο
  • Ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. και πίσω ανάρτηση με μοχλικό
  • Πιο sport ρυθμίσεις για τις αποσβέσεις των αναρτήσεων
  • Ηλεκτρονικό Γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
  • Γκριπ με Αισθητήρα Θέσης Γκαζιού (APSG)
  • Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης
  • Επιλέξιμα προγράμματα λειτουργίας κινητήρα D-MODE
  • Μεγάλος, φωτιζόμενος χώρος αποθήκευσης – ένα κράνος full-face ή ένας χαρτοφύλακας/φορητός υπολογιστής
  • Αντικλεπτικό σύστημα κλειδώματος κεντρικού ορθοστάτη

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ