Μαλακά μόρια… από σίδερο οι Αμερικάνοι σκουτερίστες
Μόλις πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε το ένατο Scooter Cannonball, μια δοκιμασία τόσο για τους αναβάτες όσο και για τα οχήματά τους, που θα κληθούν μέσα σε 10 ήμερες να ολοκληρώσουν μια διαδρομή 7.200 χιλιομέτρων, «γεφυρώνοντας» την ανατολική και τη δυτική ακτή των ΗΠΑ, αφού πρώτα διασχίσουν δεκάδες πολιτείες και πατώντας επίσης και λίγο Καναδά!
Το Scooter Cannonball διεξάγεται από το 2004, κάθε δύο χρόνια, και έχει καθιερωθεί ως μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις για αναβάτες σκούτερ, προσελκύοντας συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο.
Φέτος, θα διεξαχθεί το Cannonball του 2020 που είχε αναβληθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα από όλα ότι δεν πρόκειται για αγώνα ταχύτητας, αλλά για μια δοκιμασία αντοχής, προσανατολισμού και προγραμματισμού, με τους νικητές να αναδεικνύονται βάσει των πόντων που θα συγκεντρώσουν συνολικά στη διάρκεια αυτών των δέκα ημερών, με βασική προϋπόθεση, φυσικά, να έχουν φτάσει στον τερματισμό.
Αφετηρία (στις 12/07/2021) αποτελεί το Bar Harbor, μια πόλη που βρίσκεται σε ένα νησί στην πολιτεία Maine των Β.Α. ΗΠΑ και τις επόμενες ημέρες η πορεία είναι κατά βάση προς τα ανατολικά, με μια «μικρή» (μικρή για τα δεδομένα της συνολικής διαδρομής) παράκαμψη προς το βόρεια, για τους καταρράκτες του Νιαγάρα, στα σύνορα με τον Καναδά.
Αφού οι αναβάτες έχουν διασχίσει τμήματα δεκάδων πολιτειών στην Βόρεια πλευρά των ΗΠΑ, ο τερματισμός έχει οριστεί στην πόλη Eureka της Καλιφόρνια, στις 21/07/2021 – δηλαδή σήμερα.
Στη διάρκεια της διαδρομής οι αναβάτες θα πρέπει να σταματούν σε προκαθορισμένα σημεία και να τραβάνε φωτογραφίες ή να κάνουν “pin” το στίγμα τους στο GPS, ως αποδεικτικό στοιχείο.
Ακριβής διαδρομή δεν έχει χαραχτεί και ο κάθε αναβάτης θα πρέπει να χαράξει την δική του, δοκιμάζοντας τις ικανότητές του στον προσανατολισμό, αλλά και τη διαχείριση των δυνάμεων του, τόσο των δικών του όσο και του σκούτερ του.
Για το 2021, ισχύουν κάποιοι περιορισμοί σε ό,τι αφορά στα μοντέλα με τα οποία θα συμμετάσχουν στην δοκιμασία οι αναβάτες.
Επιτρέπονται σκούτερ με χωρητικότητα κινητήρα από 50 μέχρι 280cc, αποκλειστικά μονοκύλινδρα και με κλασική δομική διάταξη, δηλαδή μοτέρ, μετάδοση και ψαλίδι ως ένα ενιαίο, μη αναρτώμενο σώμα.
Βασικές προϋποθέσεις για την συμμετοχή επίσης, είναι οι τροχοί μέγιστης διαμέτρου 10 ιντσών και η «step – through» αρχιτεκτονική πλαισίου, δηλαδή επίπεδο πάτωμα, χωρίς ύπαρξη τούνελ.
Αν τα μοντέλα πληρούν αυτούς τους κανόνες, δεν υπάρχουν άλλοι περιορισμοί σε ό,τι αφορά το είδος των κινητήρων (δίχρονοι ή τετράχρονοι).
Οι αναβάτες με τα μεγαλύτερα σε κυβισμό και ισχυρότερα σκούτερ, ξεκινούν με μια μικρή διαφορά (καθυστέρηση), ώστε να υπάρχει εξίσωση ανάμεσα στους κυβισμούς και ο ανταγωνισμός να είναι επί ίσοις όροις, ενώ λαμβάνεται επίσης υπόψη στη βαθμολόγηση και το έτος κατασκευής των σκούτερ.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, οι αναβάτες θα κληθούν επίσης να αντιμετωπίσουν μόνοι τους τα όποια τεχνικά προβλήματα προκύψουν. Επιτρέπονται οχήματα υποστήριξης αλλά όχι εξωτερική βοήθεια
Το Cannonball πάντως δεν είναι φθηνό, με την έννοια του ότι το κόστος για αυτές τις δέκα ήμερες σε καύσιμα, διανυκτέρευση και σίτιση είναι από 3.000 έως 5.000 δολάρια για κάθε συμμετέχοντα.
Η οργάνωση δεν προσφέρει πάντως κανενός είδους υποστήριξη, το μόνο που ζητά είναι 125 δολάρια για τη συμμετοχή και την γραμματειακή υποστήριξη, με επικύρωση των πόντων.
Επίσης, δεν υπάρχει κάποιο χρηματικό έπαθλο ή άλλου είδους ανταμοιβή για τους νικητές.
Το όλο σκηνικό είναι εντελώς «βγάλτα πέρα μόνος σου» και προφανώς η μεγαλύτερη «ανταμοιβή» για όλο αυτό, είναι απλά η συμμετοχή και η εμπειρία! Απίθανο έτσι;