Ραφινάρισμα σε σημεία
Άργησε αλλά έδωσε το παρών η BMW Motorrad στη μεσαία κατηγορία των σκούτερ, προχωρώντας σε ανανέωση των μοντέλων της C 400 X και C 400 GT. Οι αλλαγές δεν ορατές αλλά στοχεύουν σε βελτίωση νευραλγικών σημείων σε ό,τι αφορά την απόδοση και τον χειρισμό, ώστε τα μοντέλα να αποκτήσουν έναν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα.
Τα δυο σκούτερ μεσαίου κυβισμού της BMW, που κατασκευάζονται σε συνεργασία με την κινεζική Loncin, επανέρχονται στην αγορά, αφού χρειάστηκε να εκσυγχρονίσουν πρώτα τις προδιαγραφές τους.
Η πρώτη και αναμενόμενη αλλαγή, αφορά την προσαρμογή του κινητήρα των 350 cc στις Euro 5 προδιαγραφές.
Η BMW επέλεξε να μην προχωρήσει σε αύξηση του κυβισμού προκειμένου να αντιμετωπίσει τυχόν απώλειες από αυτή την μετάβαση και κατάφερε να διατηρήσει τις τιμές ισχύος στα ίδια επίπεδα με τα Euro 4 μοντέλα.
Η BMW περιλαμβάνει τα δυο σκούτερ στη γκάμα της κάτω από το κεφάλαιο Urban Mobility (Aστική Μετακίνηση), μαζί με τα δικύλινδρα C 650 GT και Sport, τα οποία δεν έχουν ακόμα συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές Euro 5 και είναι άγνωστο ακόμα αν θα το κάνουν.
Οι δυο εκδόσεις του μονοκύλινδρου C 400 έχουν ιπποδύναμη που ανακοινώνεται στους 34 ίππους στις 7.500 rpm και ροπή στα 3,5 kg–m στις 5.750 rpm.
Τώρα, μάλιστα – παρότι οι προδιαγραφές Euro 5 ρίχνουν συνήθως τις επιδόσεις – υπάρχει και ένα κέρδος, αφού η αποδιδόμενη ροπή κορυφώνεται λίγο πιο νωρίς πλέον, στις 5.750 rpm αντί των 6.000 rpm που ίσχυε για τα Euro 4.
O κινητήρας και η διαχείρισή του είναι οι τομείς που συγκεντρώνουν και τις περισσότερες αλλαγές. Για το 2021 τα C400 αφήνουν κατά μέρος τον μηχανικό τρόπο στο άνοιγμα του γκαζιού και υιοθετούν ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα, το οποίο ονομάζεται E–Gas.
Το γκάζι είναι πλέον τύπου ride by wire ενώ και η πεταλούδα του ψεκασμού ελέγχεται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο, σε μια διαδικασία στην οποία ενέχεται φυσικά η ECU, που επεξεργάζεται τα δεδομένα που συλλέγει σε πραγματικό χρόνο και καθορίζοντας τον βέλτιστο δυνατό συνδυασμό τροφοδοσίας και ανάφλεξης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα πάντα με την BMW, την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών στη λειτουργία του κινητήρα και μια πιο «ραφιναρισμένη» απόδοση.
Αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί επίσης στην τετραβάλβιδη κεφαλή του μοτέρ, ενώ επανασχεδιασμένος είναι ο καταλύτης καθώς και ο νέος αισθητήρας οξυγόνου στην εξάτμιση, που από συμβατικός αναβαθμίστηκε σε «wide – band» τύπου, μεγάλης ακριβείας.
Διαβάστε επίσης: Πλήρης Δοκιμή BMW C 400 X
Διαβάστε επίσης: Πλήρης Δοκιμή BMW C 400 GT
Νέα ελατήρια στον φυγοκεντρικό συμπλέκτη βελτιώνουν την απόκριση στη μεταφορά της ισχύος από τον κινητήρα στο πίσω τροχό, ελαχιστοποιώντας τους τζόγους και τα φαινόμενα μικρής υστέρησης.
Το ACS (Automatic Stability Control) δηλαδή το κατά την BMW, traction control, έχει επίσης βελτιωθεί, προσαρμόζοντας αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του και τον βαθμό της επίδρασης του, αναλόγως των συνθηκών.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια μορφή αυτόματου «καλιμπραρίσματος» και προσαρμογής, αναλόγως του συντελεστή τριβής του οδοστρώματος και η διαδικασία αυτή συμβαίνει αυτόματα, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά της υπερστροφής του πίσω τροχού, συνδυαστικά πάντα με άλλα στοιχεία όπως το άνοιγμα του γκαζιού, οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα και η ταχύτητα.
Βελτίωση σημειώνεται και στην πέδηση, με νέες τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες στους μπροστινούς δίσκους των 265 mm, ενώ η διαδρομή στις μανέτες των φρένων έχει εξισωθεί, ώστε η αίσθηση τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω φρένο, να είναι η ίδια.
Νέο στοιχείο αποτελεί επίσης ο φωτισμός του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, που γίνεται πλέον από πάνω και όχι από το πλάι, έτσι ώστε να υπάρχει διαθέσιμη μια δέσμη φωτός χωρίς αυτή να μπλοκάρεται από αντικείμενα που έχουν τοποθετηθεί εντός του. Τις αλλαγές ολοκληρώνει η τοποθέτηση μιας USB θύρας φόρτισης στο ντουλαπάκι της ποδιάς.
Σχεδιαστικά δεν σημειώνονται αλλαγές, με τα σκούτερ να διατηρούν τις ξεχωριστές, ειδικά στην περίπτωση του C400 X (που θέλει να θυμίζει μοτοσυκλέτα Adventure), γραμμές τους.
Παρότι το Scooternet είχε αποκαλύψει σε αποκλειστικότητα και πρώτο από τα άλλα μέσα (διαβάστε εδώ) έχοντας πληροφορίες από επίσημη πηγή, ότι τα C 400 X και C 400 GT, θα προσφέρονται μe επίσημη εγγύηση 5ετούς διάρκειας, μέχρι στιγμής αυτό δεν έχει ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας στην Ελλάδα.
Περισσότερες πληροφορίες: BMW C 400 X, BMW C 400 GT