Ανανεωμένο, αλλά με μεγάλη αύξηση τιμής
Έχουν περάσει 20 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του Beverly, με την έκδοση 300 να αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή σκούτερ στη χώρα μας, έχοντας αναδειχθεί μάλιστα τρεις χρονιές ως best seller δίτροχο ανεξαρτήτως κατηγορίας και κυβισμού. Η πολυαναμενόμενη ανανέωσή του είναι γεγονός και στο άρθρο που ακολουθεί εξετάζουμε τις αλλαγές και τα νέα στοιχεία που έχουν προστεθεί.
Το γνωστό ρητό «ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις» ισχύει, αλλά μέχρι έναν βαθμό, καθότι ο χρόνος είναι σίγουρο ότι θα σε πιέσει να πραγματοποιήσεις έστω και ένα μικρό αναθεωρητικό βήμα.
Στην περίπτωση της Piaggio, το Beverly 300 παρέμεινε για πολλά χρόνια στην αγορά απαράλλαχτο (στην τελευταία του μορφή, για παραπάνω από μια δεκαετία!), με την εταιρία να απολαμβάνει τα μεγάλα ποσοστά αποδοχής.
Παράλληλα η μακροβιότητά του στην αγορά αποδείκνυε περίτρανα τη διαχρονική, εξαιρετική, βέρα ιταλιάνικη, κομψή-δυναμική σχεδίασή του.
Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του μοντέλου στην Ελλάδα, οφειλόταν και στις πολύ καλές τιμές που είχε εξασφαλίσει η αντιπροσωπεία στη χώρα μας.
To προηγούμενο Beverly 300 Euro 4 βρισκόταν σε προσφορά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, που η τιμή του είχε παγιωθεί ως standard, στα 3.990 ευρώ (και 3.890 για τη μαύρη ματ έκδοση, χωρίς πλαϊνό σταντ).
Το ανανεωμένο μοντέλο όμως, το Beverly 300 hpe Euro 5, ξεκινά με ένα εις βάρος του γκολ από τα αποδυτήρια, αφού σημειώθηκε μια πολύ μεγάλη αύξηση στην τιμή.
Μάλιστα, αρχικά η αντιπροσωπεία της Piaggio στην Ελλάδα είχε ανακοινώσει επίσημα τα 4.990 ευρώ ως τιμή διάθεσης του νέου Beverly 300, δηλαδή +1.000 ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση (κάτι που είχαμε σχολιάσει σε άρθρο), ωστόσο με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας, η τιμή αυτή εμφανίζεται πλέον ακόμη μεγαλύτερη, στα 5.490 ευρώ! Δηλαδή μιλάμε για +1.500 ευρώ ή 37% αύξηση!
Πρόσφατα όμως, με την δημοσίευση των τιμοκαταλόγων της η Piaggio Hellas “έλυσε την παρεξήγηση”, αφού τοποθέτησε σαν “αρχική τιμή” του Beverly 300 τα 5.490 ευρώ και την “τιμή προσφοράς” τα 4.990 ευρώ, που θα πωλείται εντέλει.
Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να διαπιστωθεί το πώς αυτή η τιμολογιακή πολιτική θα επηρεάσει τις πωλήσεις του σκούτερ, που υπενθυμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί τρεις φορές ως best seller (2015, 2019, 2020). Θα αντέξει άραγε η δημοτικότητα και η κεκτημένη ταχύτητα του ονόματος Beverly, αυτή η αύξηση της τιμής του;
Προβλέψεις δεν μπορούν να γίνουν και θα χρειαστεί να περάσουν αρκετοί μήνες για να διαπιστωθεί αν διαμορφώνονται τάσεις μείωσης στις ταξινομήσεις του ή αν το μοντέλο διατηρεί τα ποσοστά του.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι τις ανανεώσεις πολλοί αγάπησαν, αλλά τις αυξήσεις στις τιμές κανείς, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για άλμα αυτού του μεγέθους.
Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι σχεδόν όλες οι εταιρίες σκούτερ όταν ανανεώνουν ένα μοντέλο τους, ακόμα και όταν πρόκειται για μεγάλες αλλαγές, φροντίζουν να διατηρούν την τιμή περίπου στα ίδια επίπεδα του μοντέλου που αντικαθιστούν. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά, από τα ΤΜΑΧ και τα Symphony, μέχρι τα Downtown, τα Forza και τα SH.
Μετά από αυτή την απαραίτητη σημείωση, ας δούμε λοιπόν τι έχει αλλάξει στο νέο Beverly 300.
Δοθείσης της ευκαιρίας από την αναπόφευκτη προσαρμογή στις Euro 5 προδιαγραφές, οι Ιταλοί προχώρησαν σε ένα γενικότερο φρεσκάρισμα του μοντέλου, διατηρώντας τη βασική φιλοσοφία αλλά προσδίδοντάς της νέα δυναμική.
H δυναμική αυτή υπογραμμίζεται αρχικά από τη σχεδίαση, με το Βeverly 300 Euro 5 να αποκτά περισσότερες αιχμές και γωνίες.
Όλοι θα το αναγνωρίσουν στον δρόμο ως «Beverly», παρότι σαν design αντιγράφει σαφέστατα σημεία από τα μικρότερα Medley 125/150, με τις όποιες παρεμβάσεις να είναι αρκετές για την επιθυμητή διαφοροποίηση από την προηγούμενη έκδοση, αλλά όχι τόσες ώστε να χαθεί η ταυτότητα του μοντέλου.
Oι αλλαγές εξωτερικά δεν αφορούν μόνο την αισθητική, αφού η επανασχεδίαση της ποδιάς προσφέρει σύμφωνα με την Piaggio καλύτερη προστασία στα πόδια του οδηγού. Στη μετόπη, δεσπόζει η κάθετη και «V» σχήματος γρίλια στο κέντρο, που η εταιρία ονομάζει εδώ και δεκαετίες – πολύ πετυχημένα – «γραβάτα». Αυτή πλαισιώνεται από δυο LED φωτιστικά σώματα, δεξιά και αριστερά στα οποία είναι ενσωματωμένα τα φλας και τα φώτα πορείας.
Πρόκειται για ένα στοιχείο που αποτελεί μέρος της χαρακτηριστικής ταυτότητας του Beverly 300, καθότι υπήρχε και στην προηγούμενη έκδοση, στην προκειμένη περίπτωση όμως έχει επανασχεδιαστεί και είναι σύμφωνο με τη γενικότερη δυναμική εικόνα που αποπνέει το μοντέλο.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο νέος LED προβολέας που ενσωματώνεται στο κάλυμμα του τιμονιού. Επανασχεδιασμένος και πιο διακριτικός σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, αλλά και με καλύτερη δέσμη σύμφωνα με την Piaggio, πλαισιώνεται από αεραγωγούς δεξιά, αριστερά και στην κορυφή και συνιστά σίγουρα μια πιο sport δήλωση συγκριτικά με το παρελθόν.
Μένοντας στην περιοχή αυτή, αλλαγές έχουμε και στον πίνακα των οργάνων, που πλέον εγκαταλείπει τον συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων, για μια πλήρως ψηφιακή υλοποίηση, που περικλείει όλες τις ενδείξεις σε μια LCD οθόνη 5,5 ιντσών.
Σε αυτή την οθόνη προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στάθμη βενζίνης, trip computer με στιγμιαία και μέση κατανάλωση, μέση ταχύτητα, προειδοποίηση πάγου, θερμοκρασία αέρα και προειδοποίηση για ανοιχτό stand.
Η περιήγηση και η εναλλαγή των πληροφοριών αυτών γίνεται μέσω του κουμπιού Mode στo δεξί γκριπ και αξίζει να αναφερθεί ότι όλοι οι διακόπτες έχουν αναθεωρηθεί σε ό,τι αφορά την εργονομία και τη χωροταξική τους διαρρύθμιση, με την Piaggio να κάνει λόγο για μοτοσυκλετιστική διάταξη και μεγαλύτερη ευκολία στον χειρισμό.
Σε ό,τι αφορά την διασυνδεσιμότητα, το Beverly 300 μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με το σύστημα MIA της Piaggio, που επιτρέπει Bluetooth σύνδεση του κινητού σας με το σκούτερ.
Μέσω του σχετικού Piaggio App, που διατίθεται για συσκευές με iOS και Android λειτουργικά συστήματα, ο αναβάτης ειδοποιείται με σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων για εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών για πραγματοποίηση κλίσεων και ακρόαση μουσικής.
Όσον αφορά τις φωνητικές εντολές, η Piaggio διαθέτει ειδικά σχεδιασμένο Jet κράνος με ενσωματωμένα ακουστικά και μικρόφωνο.
Πέραν όλων αυτών, μέσω του συστήματος ΜΙΑ, ο αναβάτης έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στη λειτουργική κατάσταση του οχήματος, ενώ μπορεί επίσης να «μαρκάρει» τη θέση στάθμευσης του σκούτερ σε χάρτη ώστε να είναι εύκολος ο εντοπισμός του.
Νέο για το Piaggio Beverly 300 του 2021 είναι και το keyless σύστημα για τον έλεγχο του κεντρικού διακόπτη, με το σκούτερ να αναγνωρίζει την εγγύτητα του ασύρματου κοντρόλ που έχει πάνω του ο αναβάτης, καταργώντας την παραδοσιακή διαδικασία με το κλειδί.
Από τον κεντρικό διακόπτη ενεργοποιείται η κατάσταση λειτουργίας του σκούτερ (στο On για εκκίνηση με την μίζα), ανοίγει η σέλα και το καπάκι του τμήματος που βρίσκεται η τάπα πλήρωσης του ρεζερβουάρ, και φυσικά, κλειδώνει το τιμόνι.
Μιας και αναφερθήκαμε στην τάπα του ρεζερβουάρ, αυτή βρίσκεται στην ίδια θέση, στο κέντρο του τούνελ που διέρχεται το δάπεδο του Beverly, με το ρεζερβουάρ να είναι τοποθετημένο χαμηλά στο δάπεδο, για συγκέντρωση του βάρους χαμηλά.
Στο εσωτερικό της ποδιάς, πέραν του κεντρικού διακόπτη για τον οποίο μιλήσαμε πιο πάνω, υπάρχει πτυσσόμενος γάντζος για το κρέμασμα και τη μεταφορά τσαντών και χαρτοφυλάκων, ενώ λίγο πιο κάτω, ένα αρθρωτό πάνελ που κλειδώνει αποκαλύπτει τον πρακτικό αποθηκευτικό χώρο του εσωτερικού της ποδιάς, για την αποθήκευση μικροπραγμάτων στα οποία ο αναβάτης έχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση.
Γάντια, έγγραφα και γυαλιά ηλίου μπορούν να τοποθετηθούν στο τμήμα αυτό, όπως φυσικά και ένα τηλέφωνο, αφού στο δεξί τμήμα υπάρχει και παροχή φόρτισης USB.
Η σέλα έχει αλλάξει σε σχεδίαση, διαχωρίζοντας με πιο εμφατικό τρόπο τα τμήματα οδηγού και συνεπιβάτη και αποκτώντας διπλές εξωτερικές ραφές, ενώ η διάταξη δύο επιπέδων παραμένει.
H Piaggio αναφέρει βελτιωμένα επίπεδα άνεσης και παρά τη μικρή αύξηση που σημειώνεται στην απόσταση από το έδαφος (812 έναντι 790 mm, στην προηγούμενη έκδοση), η πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος έχει βελτιωθεί με επανασχεδίαση των πλαϊνών των μαρσπιέ στο τμήμα του οδηγού. Κάτω από τη σέλα αποκαλύπτεται ένας φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος, με την Piaggio να αναφέρει επισήμως ότι μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη τύπου Jet.
Στις μεταφορικές δυνατότητες του σκούτερ, συμβάλλει και η όμορφη σχάρα στο πίσω μέρος, με ένα λαστιχένιο κάλυμμα να προστατεύει την επιφάνειά της από γδαρσίματα και χτυπήματα.
Στο σώμα της σχάρας ενσωματώνονται και οι επανασχεδιασμένες για βελτίωση της εργονομίας, χειρολαβές του συνεπιβάτη, ενώ τα πόδια του στηρίζονται σε πτυσσόμενα μαρσπιέ μεγάλου μεγέθους.
Σε ό,τι αφορά την ουρά, έχουν σημειωθεί επίσης αλλαγές, με τα φωτιστικά σώματα να παραμένουν δύο αλλά με διαφορετική, πιο δυναμική σχεδίαση, στην οποία πόντους προσθέτουν και οι αεραγωγοί στο κάτω μέρος τους, με το μοτίβο «κυψέλης» να ταιριάζει με αυτό του μπροστινού κάθετου αεραγωγού στην μετόπη.
Σημαντική επίσης αλλαγή αποτελεί το νέο φτερό – βάση πινακίδας, που ακολουθεί μια συγκεκριμένη μοτοσυκλετιστική σχολή και αντί για την παραδοσιακή έδρασή του στην ουρά, στηρίζεται σε μπράτσο που πιάνει στην αριστερή πλευρά του ψαλιδιού – μετάδοσης.
Δομικά τώρα, στον τρόπο κατασκευής του πλαισίου δεν έχουν σημειωθεί αλλαγές, παραμένοντας μια μονάδα κατασκευασμένη από συνδυασμό ατσάλινων σωλήνων και πρεσαριστών τμημάτων.
Ωστόσο έχουμε καινούργια στοιχεία στα περιφερειακά, με την ιαπωνική Showa να προμηθεύει στην Piaggio ένα νέο συμβατικό πιρούνι, με διάμετρο καλαμιών στα 35 mm και διαδρομή 100 mm και νέα αμορτισέρ πίσω, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, με διαδρομή 95 mm. .
Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες, με επτά μπράτσα και διάμετρο 16 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, φέροντας tubelles ελαστικά σε διαστάσεις 110/70-16 και 140/70-14, ενώ τα φρένα παραμένουν ως είχαν, με δισκόφρενα 300 και 240 mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα, που συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες.
Η Piaggio αναφέρει ότι η διάμετρος του μπροστινού ημίπλευστου δισκόφρενου είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία και σε συνδυασμό με την πλευστή διπίστονη δαγκάνα και την τρόμπα 12,7 mm, προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και ισχύ.
Δυστυχώς για ακόμα μια φορά, σε ένα ακόμα μοντέλο της Piaggio το σωληνάκι υψηλής πίεσης του μπροστινού δισκόφρενου προεξέχει άκομψα και πρόχειρα, έξω από το αριστερό καλάμι του πιρουνιού.
Στον τομέα της ασφάλειας το νέο Beverly 300 εξοπλίζεται, όπως και ο προκάτοχος του, με δικάναλο ABS (Bosch 10.0) και ASR σύστημα, δηλαδή το κατά την Piaggio, Τraction Control.
Περνώντας στον κινητήρα, το Beverly 300 αποκτά την hpe μονάδα που έχουμε γνωρίσει (και εκτιμήσει!) από την εφαρμογή της στo MP3 και στην Vespa GTS. Πρόκειται για ένα υγρόψυκτο μονοκύλινδρο σύνολο, χωρητικότητας 278 cc, με τέσσερις βαλβίδες που οδηγούνται από μονό εκκεντροφόρο στην κεφαλή.
Το μοτέρ πληροί φυσικά τις Euro 5 προδιαγραφές και αποδίδει 25,8 ίππους στις 8.000 rpm και 2,6 kg–m ροπής στις 6.250 rpm, κάτι που ποσοστιαία μεταφράζεται σ 23% περισσότερη ισχύ και 15% περισσότερη ροπή, συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση.
H hpe μονάδα, ήταν από την πρώτη της παρουσία πολύ μελετημένη καθότι θα αποτελούσε ένα από τα βασικά μοτέρ της Piaggio, με δυναμική τοποθέτησης σε πολλά μοντέλα. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα που έφερε το Beverly 300, η βελτίωση είναι μεγάλη και αυτό δεν αφορά μόνο τις επιδόσεις αλλά και το τεχνολογικό επίπεδο του κινητήρα.
Οι βαλβίδες του hpe μοτέρ είναι κατά 3 mm μεγαλύτερες σε διάμετρο και φέρουν νέα ενισχυμένα ελατήρια, ενώ και το πιστόνι είναι επανασχεδιασμένο, ειδικά στην περιοχή της κεφαλής, για πιο αποτελεσματική καύση.
Τα κοκοράκια του εκκεντροφόρου φέρουν ρουλεμάν στο στέλεχος που οδηγεί τις βαλβίδες και αυτό συμβάλλει σε μεγαλύτερη μηχανική αντοχή και μείωση των μηχανικών θορύβων. Το προφίλ του εκκεντροφόρου είναι επίσης διαφορετικό με τις βαλβίδες εισαγωγής να ανοίγουν πιο γρήγορα, επιτρέποντας αποτελεσματικότερη πλήρωση του θαλάμου καύσης.
Το μπεκ του ψεκασμού είναι υψηλής πίεσης και σε συνδυασμό με την ροϊκή εξέλιξη στον αυλό εισαγωγής έχουν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της αποδιδόμενης ροπής στη χαμηλή περιοχή λειτουργίας του μοτέρ και συμβάλλουν επίσης στην ομαλή λειτουργία του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών.
Τον έλεγχο της λειτουργίας του κινητήρα αναλαμβάνει μια τελευταίας γενιάς ECU της Magneti Marelli (MIUG4), με ταχύτατο ρυθμό επεξεργασίας των δεδομένων, χαρακτηριστικό παράδειγμα του οποίου αποτελεί η εκκίνηση του κινητήρα μετά από μόλις δύο περιστροφές του στροφάλου από την μίζα.
Το νέο Piaggio Beverly 300 Euro 5 2021 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τη βασική και την S, με τη δεύτερη να διαφοροποιείται ελαφρά υιοθετώντας μια πιο δυναμική εμφάνιση που υπογραμμίζεται από τα χρώματα στο κυρίως σώμα, στις ζάντες και στη σέλα.
H Piaggio έχει δημιουργήσει επίσης μια μεγάλη λίστα με αξεσουάρ και προαιρετικό εξοπλισμό όπως:
–Top Βοx 36 λίτρων στο χρώμα του σκούτερ
–Top Βοx 52 λίτρων με εξτρά πάνελ στο χρώμα του σκούτερ και πλάτη συνεπιβάτη. Διαθέσιμη θα είναι επίσης και keyless έκδοση του top box αυτού
-Ψηλή ζελατίνα
–Sort, χαμηλή ζελατίνα
-Θερμαινόμενη σέλα
-Θερμαινόμενη ποδιά ειδικά σχεδιασμένη για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή στο σκούτερ
-Θερμαινόμενα grip
–Xειριστήριο για τον έλεγχο των θερμαινόμενων αξεσουάρ
-Εξάτμιση με ξεχωριστή sport σχεδίαση και συνδυασμό ατσαλιού και carbon
–Xούφτες με δυναμική σχεδίαση
-Χούφτες τύπου γάντι, αδιάβροχες, για προστασία από το κρύο
-Αντιολισθητικές επενδύσεις στις πλατφόρμες του δαπέδου
-Αντικλεπτικό που ασφαλίζει το τιμόνι με την σέλα, μέσω συρματόσχοινου, αποτρέποντας το ξεκλείδωμα του
-Συναγερμός
–Piaggio MIA σύστημα διασυνδεσιμότητας
-Κάλυμμα – Κουκούλα