The “X” Factor
Την έκδοση 125 κυβικών από την γνωστή σειρά των μοντέλων Jet επέλεξε η SYM, ώστε να εξαπολύσει αντεπίθεση στην κατηγορία των Mini GT. Με μια γενναία αναβάθμιση σε όλα τα σημεία, η έκταση της οποίας το καθιστά μάλλον νέο μοντέλο – παρά συνέχεια του απλού Jet 14.
Το “προχωρημένης” εμφάνισης, κομψό νέο scooter φέρει το γράμμα “X” στον κωδικό του, για την απαραίτητη διαφοροποίηση, και ρίχνεται για τα καλά στην μάχη του ανταγωνισμού, με ένα εντυπωσιακού επίπεδο εξοπλισμού.
Η πρώτη πασιφανής διαφορά αφορά στην σχεδίαση του SYM Jet X 125 να αποτελεί μια πολύ πιο σύγχρονη και δυναμική παρουσία.
Oι γραμμές του είναι αναμφίβολα πιο γωνιώδεις, η μάσκα σαφώς πιο επιθετική, ενώ σημαντικό στοιχείο αλλαγής, αποτελεί η παρουσία τούνελ ανάμεσα στην σέλα και στην ποδιά, αντί για το βολικότερο επίπεδο δάπεδο του Jet 14, όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Αποτελεί ένα στοιχείο που μαρτυρά την ύπαρξη μια πιο στιβαρής δομής πλαισίου. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες για το μοντέλο είναι με το σταγονόμετρο, οπότε θα επανέλθουμε πολύ σύντομα σχετικά με την επιβεβαίωση αυτής της ένδειξης.
O κινητήρας του SYM Jet X 125, είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος και υγρόψυκτος, και παρά το ότι έχει τον ίδιο ακριβώς κυβισμό σε σχέση με αυτόν του Jet 14, στα 124,6 cc, είναι σίγουρα διαφορετικός και αυτό φαίνεται από την πρώτη ματιά.
Πρώτα απ΄όλα οι βαλβίδες του είναι τέσσερις συνολικά, σε σχέση με τις δύο του Jet 14, ενώ και η ονομαστική του απόδοση εμφανίζεται αυξημένη, στους 12,6 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και στα 1,1 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.
Συγκριτικά, το Jet 14 (χωρίς το Χ) αποδίδει 11,5 ίππους και 1,0 kgm ροπής στις 8.000 και στις 6.500 σ.α.λ. αντιστοίχως.
Πρόκειται για τον πιο τεχνολογικά εξελιγμένο κινητήρα της SYM στον κυβισμό με το ψυγείο τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα, στην άκρη του στροφάλου(αλα Honda PCX-SH).
Προφανώς το μοτέρ θα πληροί τις Euro 5 προδιαγραφές, ενώ η μόνη σχετική πληροφορία που δίνει η SYM για τον κινητήρα, είναι ότι τα κοκοράκια του, φέρουν ρουλεμάν στο σημείο επαφής τους με τις κορυφές των βαλβίδων.
Αυτό είναι μια μηχανική διάταξη που αποτρέπει την επιτάχυνση των φθορών, σε ένα νευραλγικό για την σωστή λειτουργία του κινητήρα σημείο. Σε συμβατικές διατάξεις, με το πέρασμα του καιρού και την συνεχή τριβή, δημιουργούνται ανοχές που μπορούν να οδηγήσουν σε μικρές απώλειες συμπίεσης.
Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό τώρα, όλα τα φώτα του SYM Jet X 125, φέρουν λαμπτήρες LED, ενώ σημαντική προσθήκη, αποτελεί η προσθήκη ενός Smart Key συστήματος εκκίνησης και κλειδώματος του scooter, χωρίς την χρήση κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη.
Η πληροφόρηση του οδηγού προέρχεται από μια οθόνη LCD αρνητικής αντίθεσης (μαύρο φόντο, φωτεινές ενδείξεις) η οποία φέρει σύστημα αυτόματης προσαρμογής της φωτεινότητας της, ανάλογα του περιβαλλοντικού φωτισμού.
Στην ποδιά υπάρχει ένα ντουλαπάκι το οποίο σύμφωνα με την SYM είναι ικανό να φιλοξενήσει smartphone μεγάλης οθόνης, ενώ εντός αυτού, προσφέρεται επίσης και υποδοχή ταχείας φόρτισης.
Οι τροχοί είναι διαστάσεων 14 ιντσών μπροστά και πίσω και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 100/90-14 και 110/80-14.
Τέλος σε ότι αφορά στις διαστάσεις του Jet X, το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 770 χλστ., το μεταξόνιο στα 1.355 χλστ., το μήκος στα 2.000 χλστ. και το πλάτος στα 760 χλστ., με την χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 7,5 λίτρα.
Θα επανέλθουμε σύντομα, σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά σκούτερ, αμέσως μόλις έχουμε περισσότερες πληροφορίες.