fbpx

SYM MAXSYM TL, Πλήρης Δοκιμή

 The Game Changer

* Κυβισμός: 465 cc * Ιπποδύναμη: 41 ίπποι στις 6.750 rpm * Βάρος: 233 kg (πλήρες) * Τελική: 148 km/h (πραγματική) * Τιμή: 6.995 ευρώ

Game Changer” είναι αυτός που αλλάζει το παιχνίδι και τους κανόνες του. Το SYM Maxsym TL ταράζει τα νερά μιας συντηρητικής και “βαριάς” γενικά κατηγορίας των maxi scooter μεσαίου κυβισμού με πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και κυρίως με ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή. Κυρίες και κύριοι, υποδεχθείτε τον Game Changer – SYM Maxsym TL. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Ας ξεκινήσουμε από το “ψητό” που δεν είναι άλλο από την τιμή. Η τιμή που κατάφερε η ελληνική αντιπροσωπεία της SYM είναι απλά “άπιαστη”, ειδικά αν συγκριθεί με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Αν κάποιος ενδιαφέρεται για ένα σκούτερ σαν το Maxsym TL σε αυτή την περίπτωση θα αισθανθεί μακράν “καλύτερος από τους Ευρωπαίους”.

Πάμε να δούμε, λοιπόν, από κοντά το SYM Maxsym TL, ξεκινώντας με μια εξομολόγηση: μας δυσαρεστεί κάπως το γεγονός ότι δίπλα από τον τύπο του σκούτερ δεν αναφέρεται ο κυβισμός.

Τη θεωρούμε πολύ “αυτοκινητάδικη” τακτική, ενώ η μετάφραση του TL (Twin-cylinder Line, σύμφωνα με την SYM) δεν μας λέει και πολλά. Εμείς θα προτείναμε ένα όνομα σαν το “Twin 465”, που έχει περισσότερη δύναμη  και αποκαλύπτει άμεσα τη διάταξη κινητήρα και τον κυβισμό του. Ακόμα καλύτερα θα ήταν το Maxsym TL 500″, βεβαίως.

Αν το καλοσκεφτείς και το SYM Maxsym TL εμπίπτει στην κατηγορία των υβριδίων σκούτερ-μοτοσυκλέτας, και θα σταθεί δίπλα στα Yamaha ΤΜΑΧ, Kymco ΑΚ 550, Honda X-ADV 750 ή και σε παλαιότερα περίφημα μοντέλα, όπως τα Gilera GP800/Aprilia SRV 850.

Το αριστερό καπάκι του κινητήρα εξηγεί τι σημαίνει TL

Το νέο αυτό μοντέλο της SYM στοχεύει να ανταγωνιστεί με τα δικά του όπλα τον “γεννήτορα” της κατηγορίας, αυτόν που εμφανίστηκε σχεδόν 20 χρόνια πριν και έφτασε στην 7η γενιά του, και που δεν είναι άλλος από το Yamaha ΤΜΑΧ.

Μπορεί να θεωρούμε το ΤΜΑΧ αχτύπητο, αλλά υπάρχει ένας τομέας στον οποίο μπορεί να δεχθεί πλήγμα και αυτός είναι το κόστος του… κι εκεί ακριβώς το χτυπάει το Maxsym TL. Σχεδόν 13.000 κοστίζει το Yamaha, λιγότερο από 7.000 το SYM.

Τόσο επιθετικό και τόσο σκυθρωπό όσο πρέπει

Γι’ αυτό τον λόγο το Maxsym είναι λιτό. Δεν έχει κάτι ιδιαίτερα εξεζητημένο πάνω του, δεν έχει traction control ή συστήματα συνδεσιμότητας ή smart key και αυτή τη λιτότητα δεν ντρέπεται να τη δείξει, ακριβώς επειδή στοχεύει σε αγοραστές με χαμηλότερα βαλάντια που με την εμφάνισή του στην αγορά θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν κι εκείνοι ένα ποιοτικής κατασκευής δικύλινδρο maxi scooter.

Υπάρχουν πάντως ρυθμιζόμενες μανέτες φρένων, ντουλαπάκια, φως στον αποθηκευτικό χώρο, υποδοχή USB, ηλεκτρικό άνοιγμα σέλας, αυτόματο “χειρόφρενο” στον πίσω τροχό όταν κατεβαίνει το πλάγιο σταντ, κ.α.

Κομψές και αποδεκτές γραμμές

Αυτό που τραβάει όμως το μάτι είναι το πλευρικά τοποθετημένο, ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ λαδιού-αερίου με μοχλικό σύστημα στην αριστερή πλευρά. Το σκούτερ έχει ψαλίδι και τελική μετάδοση μοτοσυκλέτας: το πρώτο είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο και ενισχυμένο και η δεύτερη γίνεται με αλυσίδα.

Το ότι η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα θεωρείται μειονέκτημα για πολλούς σκουτερίστες, μιας και θα έχουν να ασχολούνται και με την συντήρηση και το τέντωμά της.

Σωστό είναι μεν αυτό, από την άλλη όμως είναι τόσο ευεργετική η συμβολή του ψαλιδιού και της συγκεκριμένης ανάρτησης στο κράτημα και στην ανάρτηση, που καλύτερα να το παραβλέψουν.

Δύο σε μία σε δύο η εξάτμιση, που είναι τοποθετημένη υπό κλίση

Από αισθητικής άποψης, το σκούτερ παρουσιάζει κάποιες ομοιότητες με διάφορα σχήματα που έχουμε δει στο παρελθόν, αλλά έχει παράλληλα και σπορ αναφορές.

Αυτό όμως που καταφέρνει το Maxsym TL είναι να γίνεται τελικά αναγνωρίσιμο, με χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα μπροστά (δυο προβολείς που ενώνονται στο κέντρο) και πίσω, όλα full LED, καλές λεπτομέρειες και μυώδεις γραμμές, δημιουργώντας ένα σύνολο ισορροπημένο και ευχάριστο στην όψη.

Γεροδεμένο αλουμινένιο ψαλίδι και μονό αμορτισέρ με συνδέσμους

Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις (έστω και με τη χρήση εργαλείων), αλλά παραμένει πάντα αρκετά υψηλή, δηλώνοντας τον διττό προορισμό του TL: τη σπορ οδήγηση, αλλά και τα ταξίδια.

Στο Δρόμο

Το SYM Maxsym TL που οδηγήσαμε στην Ελλάδα, μας επιφύλασσε μια έκπληξη. Δούλευε και απέδιδε συνολικά καλύτερα από αυτά που είχαμε οδηγήσει στην πρώτη Πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Πορτογαλία. Θα περίμενε κανείς το αντίθετο, αλλά το “ελληνικό” TL και περισσότερη απόκριση είχε στο γκάζι και καλύτερα έστριβε.

Ο ήχος του κινητήρα – τι να λέμε τώρα; – είναι υπέροχος όπως άλλωστε και σε όλα σκούτερ με δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες. Χαμηλοί μηχανικοί θόρυβοι, πολύ καλή δουλειά από πλευράς μηχανικών και μηχανολογίας, ωραίος τελικός θόρυβος από το μονό, στρογγυλής διατομής, τελικό στο οποίο ενώνονται οι δυο σωλήνες των εξατμίσεων, μια από κάθε κύλινδρο.

Η απόδοση του κινητήρα των 465 κυβικών (τύπου μοτοσυκλέτας) με δύο εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες και 41 ίππους συναντάει στη μέση τις επιδόσεις των μονοκύλινδρων 400αριών και των δικύλινδρων 550-560cc, θέλοντας να προσελκύσει κόσμο κι από τις δυο κατηγορίες: τους 400άρηδες για τους παραπάνω ίππους και τους “550-560άρηδες” για τη χαμηλότερη τιμή και το μικρότερο βάρος/μεγαλύτερη ευελιξία του.

Εντυπωσιακά τα LED που “σβήνουν” σαν φλόγες

H θέση οδήγησης είναι “πάνω στο σκούτερ”, με τη σέλα να έχει κωνικό σχήμα έτσι ώστε να βοηθάει τα πόδια του αναβάτη να πατήσουν ευκολοτερα στο έδαφος (795 mm ύψος από το έδαφος). Είναι φαρδιά, με αρκετά σφιχτή αίσθηση και δεν κουράζει εύκολα τον αναβάτη.

Η θέση για τον συνεπιβάτη είναι καλή, η σέλα είναι φαρδιά, κάθεται ψηλότερα από τον αναβάτη και πατάει τα πόδια του πάνω σε αλουμινένια, αναδιπλούμενα μαρσπιέ, τα οποία θεωρούμε ότι θα ήθελαν λάστιχο στην πάνω επιφάνειά τους για να γίνουν πιο άνετα. Χειρολαβές για στήριξή του υπάρχουν δεξιά και αριστερά στην ουρά του σκούτερ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το φρενάρισμα του κινητήρα, που γίνεται αισθητό στις χαμηλές ταχύτητες, όταν κλείνει το γκάζι, ενώ σημειώνουμε τα μικρά τινάγματα στο άνοιξε-κλείσε του γκαζιού, που κάποιοι μπορεί να τα βρουν ενοχλητικά (όπως και μερικά μικρά σκασίματα από την εξάτμιση).

Η μετάδοση της δύναμης γίνεται προοδευτικά όταν εκκινήσεις από στάση, με τη μεγαλύτερη ώθηση να εμφανίζεται άνω των 40 km/h. Σε ταχύτητες πόλης απολαμβάνεις απόκριση του γκαζιού, έναν ωραιότατο θόρυβο-μουγκρητό από τον ολοκαίνουργιο κινητήρα της SYM και καλές ρεπρίζ, που διατηρούνται και πάνω από τα 100.

Δίσκοι τύπου μαργαρίτα μπροστά και πίσω με ABS

Από τα 130 km/h και πάνω, με όλο το γκάζι ανοικτό, η επιτάχυνση είναι αργή – λίγοι υψίσυχνοι κραδασμοί εμφανίζονται στα μαρσπιέ – ενώ η πραγματική τελική καταγράφεται στα 148 km/h.

Τώρα όσον αφορά στο θέμα που “καίει” πολλούς σκουτερίστες: για το αν και κατά πόσο το SYM Maxsym TL είναι γρήγορο σκούτερ, η απάντηση είναι θετική. Στη δοκιμασία επιτάχυνσης 0-400m, θα χρειαστεί 15,8 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που τα μονοκύλινδρα σκούτερ 400 κυβικών θέλουν 16,1 με 16,3 δευτερόλεπτα.

Σημειώστε ότι είναι λίγο πιο αργό από αυτά στις επιταχύνσεις 0-50 km/h, ενώ διαπρέπει στις ρεπρίζ 90-130 km/h.

Η κατανάλωση που καταγράφτηκε στη δοκιμή μας ήταν 5,8lt/100km μέσα στην πόλη, 4,3lt/100km σε επαρχιακούς δρόμους και 5,3 λίτρα στα 100km στο ταξίδι. Οπότε υπολογίστε μια μέση κατανάλωση στα 5,2 lt, και συνεπώς η μέση αυτονομία από το ντεπόζιτο των 12,5 λίτρων φτάνει τα 240 χιλιόμετρα.

Αν έπρεπε να συνοψίσουμε σε μια πρόταση τις επιδόσεις του TL, θα το χαρακτηρίζαμε “Cool Touring”, ένα σκούτερ με “ψύχραιμο” συνολικό χαρακτήρα, δυνατό και χαλαρό συνάμα.

Ευτυχώς το TL δεν διαθέτει ένα δύσχρηστο smart key, αλλά ένα εύχρηστο κλασικό κλειδί. Δύο ντουλαπάκια αποθήκευσης: ένα δεξιά, ένα αριστερά

Mπορεί το πλαίσιο να μην είναι κατασκευασμένο από το “ευγενές” αλουμίνιο, αλλά όπως έχουμε δει πολλές φορές ακόμα και σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, το ατσάλινο περιμετρικό χωροδικτύωμα (που χρησιμοποιεί το TL) είναι εξίσου αποτελεσματικό.

Λόγω της διάταξης του κινητήρα με τους επικλινείς κυλίνδρους, τη χωροταξία, το αλουμινένιο ψαλίδι, την προοδευτική ανάρτηση με συνδέσμους, τους 15άρηδες τροχούς και τη σωστή τοποθέτηση και κατανομή βάρους, το σκούτερ διαθέτει πολύ καλό κράτημα. Βασικά, ξεχνάς ότι οδηγείς σκούτερ.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα θα μπορούσε να είναι περισσότερος

Η αλλαγή πορείας γίνεται άμεσα, γρήγορα και με σιγουριά, ο μπροστινός τροχός “πατάει” καλά στο δρόμο και σου δίνει πληροφόρηση, ενώ αντιλαμβάνεσαι ότι η μοτοσ… το σκούτερ “ακούει” πολύ καλά τις εντολές που του δίνεις. Επιγραμματικά θα θυμάστε: εμφανίζει ομοιογένεια-στρίβει σαν μοτοσυκλέτα.

Γι’ αυτό και αξίζει να του δωρίσουν οι ιδιοκτήτες του ένα ζευγάρι κορυφαία λάστιχα, γιατί τότε θα λάμψουν ακόμα περισσότερο οι δυνατότητές του. Τα Maxxis Supermaxx S3 (ειδικά σχεδιασμένα για το TL) που φοράει δεν χαρακτηρίζονται προβληματικά, αφού όταν έχουν καλή άσφαλτο να τα γραπώνει κάνουν καλή δουλειά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ: SYM MAXSYM TL, Μια κατηγορία από μόνο του

Οι μέτριας πρόσφυσης δρόμοι όμως τα κάνουν να δυσανασχετούν και να παραδίδουν τα όπλα… υποχωρώντας.

Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις με εργαλεία όμως

Ο μπροστινός τροχός είναι γρήγορος στις αντιδράσεις του, κάτι ιδιαίτερα εύχρηστο στις αργές ταχύτητες, όπου το σωστό ζύγισμά του κάνει το σκούτερ ευέλικτο – με σαφώς διαφορετική συμπεριφορά, σε σύγκριση με ένα συμβατικό σκούτερ που ζυγίζει τα ίδια κιλά.

Το σύστημα με συρματόσχοινο που βλέπετε πάνω στην πίσω δαγκάνα μπλοκάρει τον τροχό όταν κατέβει το πλαϊνό στάντ

Στην κίνηση της πόλης το Maxsym TL τα πηγαίνει πολύ καλά για τον όγκο του και οι απομακρυσμένοι από το τιμόνι καθρέφτες (καλού οπτικού πεδίου) θα χρειαστούν διπλοτσεκάρισμα (μια το τιμόνι-μια τον καθρέφτη) κατά τη διήθηση.

Στο ταξίδι, η πλατιά και αρκετά ψηλή ζελατίνα θα προστατεύει τον αναβάτη από τον αέρα, ενώ και σε αυτή την περίπτωση (για πολλοστή φορά σε σκούτερ με “τούνελ” στο δάπεδο) θα συναντήσουμε στενά μαρσπιέ που ίσα-ίσα χωρούν τις πατούσες του αναβάτη.

Για να ξεμουδιάζει τα πόδια του ο τελευταίος υπάρχει και δεύτερη θέση-μαρσπιέ ψηλά και μπροστά στο δάπεδο, για πιο τουριστικές διαθέσεις.

Ο αναβάτης μπορεί να διαλέξει την εικόνα των οργάνων που επιθυμεί, αφού υπάρχουν επιλογές

Το ανάποδο πιρούνι με τα 40άρια καλάμια εμφανίζει πολύ καλή συμπεριφορά, είναι άνετο και έχει προοδευτική βύθιση στο δυνατό φρενάρισμα.

Η οπίσθια ανάρτηση είναι απλά εξαιρετική, σίγουρα μπαίνει ανάμεσα στις κορυφαίες που έχουμε δοκιμάσει ποτέ σε σκούτερ, κι εδώ αξίζει να δώσουμε πολλά εύσημα στους μηχανικούς της SYM που προχώρησαν σε ένα τέτοιο σύστημα και δεν αρκέσθηκαν στα γνωστά και στην πεπατημένη των δύο αμορτισέρ.

Καλά τα πράγματα είναι και στον τομέα των φρένων, αφού το σκούτερ των 223 γεμάτων κιλών φρενάρει με τρεις δίσκους 275 mm σε 10 μέτρα απο ταχύτητα 50 km/h και σε 32 μέτρα από τα 90 km/h, επιδόσεις καλύτερες των μονοκύλινδρων 400αριών αντιπάλων.

Τελικά

Καλή εμφάνιση, καλή ποιότητα κατασκευής, υπέροχος “δικύλινδρος” ήχος από τον κινητήρα που σου φτιάχνει ένα πολύ ωραίο “μουσικό χαλί” καθώς γυρνάς τους δρόμους της πόλης . Ένα maxi scooter που παρουσιάζει καλές επιδόσεις, στρίβει πολύ καλά, έχει άνετες αναρτήσεις και καλά φρένα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Ίσως μια καλή τιμή;

Κι αυτή την προσφέρει, αφού κοστίζει 6.995 ευρώ. Κανείς δεν λέει ότι είναι λίγα λεφτά  οι σχεδόν 7 χιλιάδες ευρώ – τη σήμερον ημέρα, που λέγανε οι παλαιότεροι.. – αλλά σίγουρα είναι λίγα γι’ αυτά που προσφέρει το SYM Maxsym TL.

Ο ανταγωνισμός θα έχει πρόβλημα, αυτό το υποψιαζόμασταν από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το σκούτερ στο παγκόσμιο στερέωμα και ιδού τώρα που η SYM έρχεται να το κάνει πραγματικότητα. Ήδη οι πωλήσεις του σκούτερ, κορονοϊός-ξεκορονοϊός, ήταν πολύ καλές και φυσικά έπεται συνέχεια. Και κάτι μας λέει ότι θα είναι μια υπόθεση που θα αναπτυχθεί σε βάθος χρόνου.

Σφήνα” μπαίνει το Maxsym TL ανάμεσα σε δυο κατηγορίες σκούτερ και αλλάζει το παιχνίδι. Γι’ αυτό και εμείς το βαφτίσαμε Game Changer…

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Δυο οθόνες υπάρχουν στα όργανα, μια μικρή και μια μεγάλη 4,5 “ . Η μεγάλη έχει και επιλογές για το πως προτιμά ο αναβάτης να εμφανίζονται οι ενδείξεις
  • Ευτυχώς που το TL είχε κανονική κεντρική κλειδαριά με κλειδί! Όχι άλλα περίπλοκα smart key που σε κάνουν να αισθάνεσαι χαζός…
  • Λίγο παραπάνω αποθηκευτικό χώρο τον ήθελε το TL. Η χωρητικότητα του είναι 37 λίτρα, αποθηκεύει ένα φουλφέις κράνος και λίγα μικροαντικείμενα
  • Αισθητική παραφωνία αποτελεί το εμφανές ασημένιο ταμπελάκι του κατασκευαστή στη δεξιά πλευρά του σκούτερ, κάτω από τα πλαστικά καπάκια
  • Το ίδιο ισχύει και για τα στρογγυλά σήματα της SYM μπροστά στην ποδιά και πάνω στο τιμόνι που έχουν χρυσές ακτίνες
  • Ένα πρωτότυπο οπτικό αποτέλεσμα εμφανίζεται στο πίσω φωτιστικό σώμα. Σαν μικρές φλόγες που σβήνουν στο κόκκινο φόντο
  • Σε τέσσερα χρώματα διατίθεται στο σκούτερ: τα κλασικά μαύρο (ματ) και άσπρο, μπλε ματ και γαλαζο-γκρι

ΥΠΕΡ

  • Τιμή
  • Δικύλινδρος κινητήρας
  • Οπίσθια ανάρτηση
  • Κράτημα
  • Φρένα

ΚΑΤΑ

  • Λιτός εξοπλισμός

  • On-off απόκριση στις χαμηλές rpm

  • Ευαίσθητο ΑΒS πίσω

  • Στενά μαρσπιέ αναβάτη

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:6.995 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, δικύλινδρος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 8βάλβιδος με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:41 ίπποι στις 6,750 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm, διαδρομή 120 mm/ Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι 275 mm/ Ένας δίσκος 275 mm με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/ 15 ιντσών (120/70 μπρ.-160/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.543 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:795 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:13 lt
ΒΑΡΟΣ:223 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ